1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbinding valt uit na werkzaamheden Ziggo12-13 mei

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door frutali, 15 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na de werkzaamheden aan het net van 12 op 13 mei j.l. valt de verbinding te pas en te onpas weg, ik heb hier nooit last van gehad.

    Postcodegebied : 2531.
    Motorola eurodocs 2 modem.
    Sitecom WL-153 router.

    Wanneer ik de router reset heb ik weer verbinding, kan een paar uur zijn maar ook na 5 minuten weg.
    Het valt mij op dat als ik echt ga surfen dat de verbinding dan juist wegvalt, doe je verder niets met internet blijft de verbinding bestaan.
    Mijns insziens heeft de router nu ruzie met het modem na de veranderingen.
    De helpdesk doet hier zeer vaag over maar mij is gebleken na veel aandringen dat het probleem bekend is en te maken heeft met de veranderingen die nodig zijn voor de aankomende snelheidsverhogingen.
    Men suggereerde zelfs een nieuwe router aan te schaffen waarmee het probleem dan misschien verholpen zou zijn.............
    De Sitecom heb ik overigens op advies van Casema aangeschaft en heeft altijd goed gewerkt.
    De verbinding blijft overigens wel goed direkt op het modem, dus zonder router.
    Wie heeft dit probleem ook en is dit evt.op te lossen met bestaande configuratie ?
    Alle hulp is welkom.
     
  2. Na 13 mei internetproblemen.

    Hetzelfde probleem heb ik ook. Na werkzaamheden aan het net op 13 mei valt de verbinding steeds weg. Postcodegebied 1261.
    Na reset router is het weer enige tijd (3 minuten tot 30 minuten) OK. Daarna hetzelfde euvel.
    De helpdesk komt met een ingewikkeld technisch verhaal: de MAC moet ik vastzetten??!! Kan ZIGGO dan niet de procedure publiceren om dit te herstellen?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina