1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

lan verbinding aan/uit-schakelen

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door judith0211, 14 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. hallo,

    heb een probleempje met mn computer waar ik niet uitkom.
    ik ben best wel een beetje een leek op t gebied van computers, en zeker netwerken, lanverbindingen, modems etc.
    mijn kabel-internet is een paar jaar geleden geinstalleerd door casema (nu dus ziggo) monteur. zelf geen verstand van, dus prima. ga k dus ook niet aan prutsen.
    alles was zo ingesteld dat ik zelf kon bepalen wanneer ik wel of niet een internetverbinding wilde, gewoon simpelweg door de verbinding aan te klikken in netwerkverbindingen, en dan weer via het icoontje in de werkbalk uit te schakelen.
    sinds een week is dit niet meer mogelijk. als ik mijn computer opstart, is er automatisch een internet verbinding tot stand gebracht. om de lan-verbinding uit te schakelen, moet ik rechtstreeks de kaart disabelen
    kan iemand mij vertellen hoe ik dit weer terug breng in de oude situatie?
    heb al een systeemherstel gedaan, maar dat werkt ook niet.
    de foutboodschap die ik krijg als ik probeer via het icoontje de verbinding uit te schakelen is "U kunt de verbinding nu niet uitschakelen. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat de verbinding een of meer protocollen zonder Plug en Play-ondersteuning gebruikt of door een andere gebruiker of de systeemaccount is geinitialiseerd".
    Ik heb 1 computer, geen andere gebruikers, een motorola modem. deze tig keer gereset, systeem herstel gedaan... verders zou ik het niet weten.
    er is iets gewijzigd in mijn instellingen, maar ik weet niet waar.
    Help?
     
  2. Waarom zou je dat steeds willen doen?
    Als je klaar bent met TV kijken trek je toch ook nooit de kabel eruit?

    Gewoon constant verbinding houden met het netwerk, als je goed beveiligd ben is er niets aan de hand.

    Maar als je om de een of andere reden toch je verbinding wilt verbreken dan trek je gewoon de stekker van je modem eruit. =]
     
  3. Dan heeft ze ook geen telefoon meer ;)

    Maar goed, ik zie niet in wat de meerwaarde zou zijn om de verbinding iedere keer te verbreken. Het is geen inbelverbinding van jaren terug. Het kan helemaal geen kwaad de verbinding er gewoon op te laten.
     
  4. Er is geen enkele reden om de verbinding telkens te verbreken. Je betaalt niet meer per minuut tegenwoordig.
     
  5. Waar staat dat ze ook de telefoon via Ziggo doet?

    De enigste reden waarom ik geen alles-in-een ding doe is doordat ik geen telefoon dienst van Ziggo wil hebben.
     
  6. Je kan ook Alles in 1 nemen zonder de telefoon te gebruiken.
     
  7. Wie zegt dat ze het niet gebruikt?

    Ziggo Internet: alles in 1 - motorola
    Dus dan mag je er van uitgaan dat ze die wel gebruikt.

    (Maar natuurlijk moet men wel een tegenreactie geven, want stel je voor dat je eigen reactie klunzig is hè Quartex)


    Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2009
  8. Kijk eens bij "Hulpprogramma voor systeemconfiguratie" onder tabblad "Algemeen" bij "Type opstartprocedure". Staat "Selectief opstarten" wellicht aangevinkt? Zo ja zet dat dan op "normaal opstarten". Sommige P2P programma's willen dit nog wel eens veroorzaken.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina