1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

strepen in analoog beeld

Discussie in 'Analoge TV - Algemeen' gestart door JungleJim, 14 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Interferentie betekent dat er andere signalen op de zelfde frequentie door je kabels heen gaan en dus storing opleveren. Dit is de meest voorkomende oorzaak van storing, daar de hele ether vol zit met mogelijk storende signalen (met name Digitenne). Als je kabels/aansluitingen/splitters niet goed geïsoleerd zijn, kan dit signaal dwars door het kabelsignaal heen gaan.

    Probeer eens het geheel (decoder en TV) zo dicht mogelijk bij het AOP te zetten met een zo kort mogelijke kabel zonder splitters. Als je dan dit probleem niet meer ondervindt, wordt het tijd voor nieuwe kabeltjes. Let hierbij op het KabelKeurmerk. Hou je het dan nog, probeer dan met verschillende combinaties van decoder(s) en TV('s) te testen of het aan je apparatuur ligt.
    Dat is vaak juist een duidelijk symptoom van interferentie. Want elke zender wordt uiteraard op zijn eigen frequentie uitgezonden. Als er storend signaal door de kabel heen gaat, worden dus de zenders die op een frequentie zitten die daarbij in de buurt ligt gestoord, en anderen vaak niet. Het is geen sluitend bewijs, daar is de voorgenoemde test voor, maar kan wel een aanwijzing zijn.
    Hoeft hier niks mee te maken te hebben, daar aan het binnenkomende televisiesignaal niks veranderd is vanuit Ziggo. Je keek daarvoor dus ook al digitaal. Ik begrijp dat er echt helemáál niks is veranderd? Dus je had al internet en telefonie en je hebt dus ook geen nieuwe splitters en modems of routers geïnstalleerd?
     
  2. ik begrijp het woord interferentie wel, maar toch bedankt voor de uitleg voor degene die het niet wisten :).
    ik heb mijn tv als volgt aangesloten:
    -AOP>TV +/- 50/60 cm kabel
    -Dreambox via HDMI > TV
    - kabels zijn van "monster" ofzo (ik wee tniet of dit een merk si of dat ze zo worden genoemd omdat ze zo dik zijn)
    dat is het enige wat is aangesloten op dit moment.

    ik had idd telefonie+internet al van ziggo en basis kabeltv, dus ik dacht waarom niet alles in 1 pakket. ik heb wel een digitale decoder van ziggo, maar die gebruik ik niet ( ivm met extra kastjes en afstandsbedieningen etc.). het vage is dat het van de 1 op de andere dag opeens gebeurde. zonder dat er iets aan de setup is veranderd. ik heb ook SONY gebeld omdat ik eerst dacht dat mn tv niet meer goed was, maar die zeiden dat het niet aan de tv kan liggen, aangezien via sateliet wel goed beeld is.
     
  3. Zakay, zijn de strepen die jij ziet vergelijkbaar met wat ik zie (zie de screenshots)? Probeer anders ook wat screenshots/foto's te maken.
     
  4. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Hoe kan je dit zo absoluut zeker weten?
    Er worden toch ook regelmatig veranderingen/aanpassingen gedaan op het ziggo netwerk?
     
  5. Heb je helemaal gelijk in, ik was niet duidelijk in mijn formulering. Ik bedoelde dat er met overstappen van losse RTV naar Alles in 1 niets veranderd in het TV-signaal.
     
  6. Vanavond weer strepen, en even zonder HDD recorder geprobeerd: geen verschil. Toch maar even Ziggo bellen dus...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina