1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Storing op RTL4-5-6

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door smaragd, 13 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb totaal geen blokvorming. Op geen enkele zender. Alle zenders doen het altijd perfect (100% signaalsterkte, BER 0), behalve de RTL-en en SBS. Deze zenders doen het of helemaal goed (100% signaalsterkte, BER 0) of helemaal niet (zwart beeld met "controleer kabel", signaalsterkte 0% en BER 0).

    Draaien aan de kabels heb ik al geprobeerd en werkt niet.

    Het vreemde is ook dat wanneer je vanaf de NED 1, 2, 3 HD zenders doorzapt naar RTL4, de kans groter is dat hij zwart blijft dan wanneer je vanaf NET5 naar RTL7 zapt.
     
  2. Verrek ik zie het, haal 2 discussies door elkaar in dit topic.
    Jou probleem lijkt op een software fout, je hebt de laatste versie draaien in je decoder?
     
  3. volgens mij wel. Hoe kan ik dat zien? Gaat dat updaten automatisch of moet ik dan zelf iets downloaden?
     
  4. Zie blz 20 van de handleiding.
     
  5. ik ga het vanavond proberen!
     
  6. Ik HAD hetzelfde probleem m.b.t. geen ontvangs RTL zenders. Maar na een dag of 2 was het over en is het probleem niet teruggekomen. Niets veranderd aan kabels e.d.
    Wie weet was het een kwestie van warm draaien. Alles was namelijk nieuw.
     
  7. Sinds afgelopen vrijdag heb ik het Ziggo Alles-In-1-Extra abonnement met een Samsung DCB-H380R ontvanger. Ik heb exact hetzelfde probleem
    met RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7.
    Sinds 2007 heb ik Digitale Televisie van Casema met een SD Samsung ontvanger en in die tijd heb ik dit probleem nooit ondervonden.

    Aan mijn coax bekabeling is niets gewijzigd. Alle componenten zijn
    van Hirschman.

    Ik heb dus sterk de indruk dat het aan de H380R ligt.
    Ben benieuwd of een software update dit irritante probleem verhelpt.
     
  8. Helaas heeft de software update het probleem niet verholpen.
    Ik heb nu een workaround gevonden door snel heen en weer te zappen tussen Nederland 3 HD en RTL4.
    RTL4 wordt dan vrij snel weer opgepakt.
    Blijft hinderlijk...
     
  9. Toch maar weer eens de helpdesk gebeld. Ik kreeg iemand aan de lijn en na het probleem te hebben uitgelegd, zei hij dat het resetten van de H380R het probleem zou moeten oplossen. Dus dat ding terug gezet naar de fabrieksinstellingen en opnieuw laten scannen, toen kwam er gelijk een softwareupdate mee dus ik was hoopvol gestemd. Echter werkt het nog steeds niet goed, terwijl de helpdeskmedewerker er 200% zeker van was dat dat de oplossing was.

    Wordt er nu een beetje moe van.
     
  10. ik heb sinds 2 dagen ziggo 3-in-1 met een HD decoder van samsung. Ik heb exact dezelfde problemen. geen rtl 4,5,6,7 en vaak bij het terug zappen wel. dan is ook de signaal sterkte ruim voldoende! overigens hier ook alles Hirschmann en erg kort gelijnd. Als storingen zo identiek zijn, geloof ik niet meer in "het probleem ligt bij de gebruiker"
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina