1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verhuizen en Ziggo

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door JeroenB071, 13 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vorige week heb ik m'n huis verkocht en de handtekening onder de verkoopovereenkomst gekregen.
    Sleuteloverdracht is 2 juni a.s.

    M'n nieuwe huis is nog niet klaar op 2 juni dus ik zit een tijdje zonder eigen huis.

    Direct met Ziggo gebeld. Krijg ik te horen dat m'n abo doorloopt tot 30-6 en dat ik dus moet betalen voor diensten van Ziggo over een periode (2-6 t/m 30-6) dat ik helemaal geen huis heb en dus ook geen gebruik maak (of kan maken) van de diensten.

    Ik heb wel geprobeert om m'n abo te "parkeren" totdat ik de sleutels van m'n nieuwe huis krijg maar dat kon volgens Ziggo dus niet (wel als ik blijf doorbetalen).

    Ik heb aangegeven dat ik dit niet heel netjes vind omdat ik aantoonbaar geen huis of aansluiting heb. De reactie hierop was dat dit nu eenmaal in de algemene voorwaarden staat.....opzeggen kan per de eerste van een kalendermaand ofzo met een minimale termijn van 1 maand. In mijn geval, opzeggen per 1-6 en daarna nog een maand doorbetalen.

    Weet iemand hier een oplossing voor.
    Tips en trucs ofzo om Ziggo te overtuigen een beetje redelijk te handelen?

    :cool:
     
  2. Je hebt een overeenkomst afgesloten met een opzegtermijn van een kalendermaand, het is alleszins redelijk om je daaraan te houden. Wees blij dat het geen jaarcontract is.
    Uitzonderingen worden wel gemaakt, als je bijvoorbeeld ITV 2-jarig contract hebt mag je ook eerder opzeggen als je naar niet-Ziggogebied verhuist. Dus je kan het proberen, maar ze hoeven je abonnement niet te beëindigen voor het eind van de contractduur alleen omdat je te laat hebt gebeld.
     
  3. :)
    ja, dat was ook wat Ziggo tegen me zei, dat ik te laat had gebeld.
    Maarja, als je belt op de dag dat je je huis hebt verkocht dan kan je moeilijk eerder gaan bellen.
    Als ik eerder had gebeld en opgezegd en de verkoop was niet doorgegaan, dan was (Ziggo kennende) er heractiveren weer onmogelijk geweest.
    Veel andere aanbieders hanteren een opzegtermijn van 1 maand (en dus niet een kalendermaand).
     
  4. Dat had wel gekund, natuurlijk, dan was er natuurlijk een kans geweest dat er iets mis mee was gegaan, maar het annuleren van een opzegging een paar weken vantevoren moet geen probleem zijn.
    En nog andere zit je het eerste jaar aan vast. Maar dat doet nu niet ter zake.

    Ik weet niet welke afdeling je hebt gebeld, maar als je 0900-1884, optie 3 en daarna 4 belt, kun je in ieder geval proberen of ze zich soepel willen opstellen. Ik weet ook niet over wat voor periode het gaat, maanden of weken, dat je voor niks je abonnement zou betalen? Vergeet niet dat je bij een geheel nieuwe aanmelding €29,95 entreekosten betaald, en dat emailadressen en telefoonnummers en dergelijke komen te vervallen.
     
  5. ik denk dat ik ergens in September in m'n nieuwe huis kan en dan kan ik ook weer een aansluiting aanvragen.
    Ik heb gebeld naar 3 en daarna 4 en gevraagd of ik een enigszins soepele behandling zou kunnen krijgen maar dat was niet mogelijk..... (ben pas 12 jaar klant).

    Telefoonnummer behouden enzo was idd ook niet mogelijk (maargoed ik gebruik geen telefoon meer). E-mail heb ik via een eigen domein lopen dus als ik m'n Casema E-mail kwijt raak is dat niet erg.
    Abo door laten lopen is niet echt handig als ik 3 maanden geen gebruik kan maken van Ziggo omdat ik geen huis heb.....

    Overigens van het intrekken van een eerdere opzegging en dat dat allemaal goed zou gaan daar heb ik niet echt vertrouwen in.....

    :)
     
  6. Tja het moet kunnen, maar het is wel nog weer een proces waarin iets fout kan gaan. Nou ja, dan lijkt het erop dat gewoon opzeggen voor jou inderdaad de goedkoopste optie is, ook al betaal je dan een maand teveel en aanmeldkosten opnieuw. Met een beetje geluk kom je wel weer in aanmerking voor een (nieuwe) actie (installatie voor €30,-).
    Overigens neem ik aan dat je heb gecheckt dat alles beschikbaar is op het nieuwe adres, als het een nieuwbouwwoning is moet die wel aangemeld worden.
     
  7. heb ik met de aannemer afgestemd, die zorgt voor de aanvraag van de kabels, ik zorg voor de rest.

    Dank voor het meedenken!
    :cool:
     
  8. Is er nog een mogelijkheid om te verhuizen naar een "tussen" adres?
    Wanneer dat een "lege" woning is, is dat ook nog een mogelijkheid (wel kosten).
    Ik zit maar even te brainstormen hoor.
    Je zit dus wel een tijd zonder woning, lijkt het, dat is waarschijnlijk niet zo.
    Soms kan het ook nog lang duren voordat een compleet nieuwe woning administratief ook aan te sluiten is (ik zie dat je een Cisco hebt (iTV?))
     
  9. m'n "tussen" adres heeft alle mogelijke soorten aansluitingen. Daar kan ik m'n abo niet kwijt........ helaas.
    De aansluiting voor m'n nieuwe huis is aangevaagd door de aannemer.

    Ik heb idd iTV.
    Helaas nooit aan de praat gekregen....... :?
     
  10. let op bij verhuizing. er kan van alles "mis" gaan, en dus volgens de wet van murphy gebeurt dit dan ook.
    Tip: zorg voor voldoende beltegoed op je mobiel.

    De administratie van Ziggo loopt ver achter, ik kreeg na meer dan een half jaar na de verhuizing nog post op het oude adres (van Ziggo Utrecht en/of Groningen)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina