1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Factuur

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door BertK!, 13 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb net de nieuwe factuur ontvangen en de specificatie van het
    telefoongedeelte is niet te controleren.

    Alle gesprekken staan er 2, 3, 4 of meer achter elkaar.

    Met afronden worden ook fouten gemaakt.

    0,9639 is bij Ziggo 0,97 in plaats van 0,96 want
    beneden de 5 wordt niet naar boven afgerond en
    0,9639 = 0,964 en het blijft dus 0,96

    Net via het contactformulier een klacht ingediend en eens
    kijken hoe lang het duurt voor ze reageren en wat hun reactie is.
     
  2. Ik ben ook benieuwd, want het is niet precies duidelijk wat je nou wilt. Het zal niet om die ene cent gaan hoop ik. En het is bekend (zie andere posts op dit forum) dat er een aantal facturen zijn verstuurd waarop belminuten meerdere malen vermeld staan. Het eindbedrag (afgezien van dat afronden dan) klopt als het goed is gewoon wel, alleen het overzicht niet. Het enige wat ze daaraan zóuden kúnnen doen, is je een nieuwe factuur toesturen, maar wat heeft dat voor nut als het eindbedrag klopt?
     
  3. Belminuten worden/werden bij mijn weten altijd naar boven afgerond.
    In jouw geval dus belseconden.

    Dan zal het bedrag achter de comma waarschijnlijk ook wel naar boven afgerond worden. ;)
     
  4. Wat ik wil, ik wil een overzichtelijke factuur en geen van ca. 50 pagina's
    alleen al voor bellen in de regio. Misschien heb ik die factuur ja nog ergens
    anders voor nodig als alleen maar om te kijken.

    Wat ik nog wil is dat de factuur klopt en dus ook het afronden.

    Hoeveel posities staan bij de specificatie van het bellen.
    Dit zijn 7 posities. stel dat je er 4 van hebt gebruikt en dat er
    bij 2 de fout is gemaakt met afronden.
    Dan heb ik het dus over 2 cent per klant.
    Hoeveel klanten heeft Ziggo en dat dan over een jaar.

    Mij persoonlijk zal de cent of zo niets uitmaken maar het gaat
    om het principe dat het moet kloppen.

    Dat het al ergens anders op het Forum is gemeld wist ik niet.
    Hier onder Factuur, waar het volgens mij thuis hoort kon ik
    niets vinden.

    :mrgreen:
     
  5. Volgens de site wordt er NIET op minuten afgerond, er wordt per seconde afgerekend.

    Verder is de een van bedoelingen van een factuur dat de klant in staat gesteld wordt om te controleren of de factuur klopt. Als details ontbreken of verkeerd zijn, wordt dit erg moeilijk. Afrondingsregels e.d. zijn zelfs wettelijk geregeld, voor zover ik weet.

    Kortom, hoe kan je controleren of het eindbedrag klopt als de details verkeerd zijn? Volgens mij zou een rechtgeaarde accountant een hartverzakking krijgen als ie dit zou zien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2009
  6. Stotter factuur

    Inderdaad is het mbt telefonie een stotter factuur. Aantal gesprekken klopt, bedrag klopt, alleen de gesprekdetails zijn 4x per gebeld nummer. :?
     

  7. Hallo Bert

    In dit forum staan dezelfde dingen over de factuur.

    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17739
     
  8. Ok, dit ziet al beter uit.

    Ze hebben een nieuwe factuur erop gezet. :pompom:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina