1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Release notes software update Cisco 8455DVB

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Infje, 12 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste Brax,
    Had ik ook. Na een telefoontje met Ziggo de fabrieksinstellingen herstelt en nieuwe installatie laten lopen. probleem opgelost. Blijkt dat de frimare update 1.2.0.1 niet helemaal goed is opgehaald.
     
  2. Mooi is dat :mad:!!
    Ik heb na de update van gisteren in ene last van, ik denk, een hand-shake probleem.

    Nooit eerder gehad, maar nu heb ik opeens zwart beeld met inschakelen.
    Nu moet ik een paar keer de TV en decoder aan en uitzetten voordat ik beeld krijg.

    Heb nog geen inschakel-logica hierin gevonden....
     
  3. Vastloper op vastloper

    Geschiedenis: de Cisco in november 2008 aangeschaft bij de Media Markt. Vanaf dat moment alleen maar ellende met het apparaat. Gemiddeld 3 a 4 maal per week slaat de cisco vast en na een harde reset (spanning er vanaf) weer verder tot de volgende vastloper. Monteur van Ziggo aan huis geweest. Alles goed aangesloten en 100% signaalsterkte: fout ligt aan de cisco. Hedenochtend wederom een vastloper, zelfs tijdens de standbystand. Vanochtend om 08.00 uur stond in de display een tijd genoteerd van 03.11. Oplossing: wederom de stekker er 1 minuut uit.
    Wie o wie heeft oplossingen (firmware momenteel 1.2.0.1 en smart guide versie op 1.12.1.240).
    Ziggo verwijst aansprakelijkheid naar Media Markt. Daar mag ik gaan klagen.
    Wie is verantwoordelijk voor de upgrades en de gevolgen?
     
  4. Had het toch mis gisteren weer geen TVtheek kunnen kijken en vandaag is de monteur langs geweest 5 min. kon ook niets vinden, er komt een vervolg afspraak ????????? :?:?, kon gelukkig het blokkerstotter haper beeld laten zien.

    Ben benieuw snap er nu helemaal niets meer van
     
  5. gister avond klapte hij er weer uit onder het kijken naar een film, daarna alleen nog maar "netwerkfout"

    het navigeren in het menu blijft stroperig en slaat nog steeds regelmatig vast.

    het begint nu echt irritant te worden, iedere dag moet ik dat ding wel resetten of de stekker er uit en weer in, er is iedere dag wel iets.

    helpdesk is ook amper nog doorheen te komen, meestal gelijk het bandje "helaas kunnen wij u niet tijdig te woord staan, houd u rekening met een langere wachttijd dan u van ons gewend bent"
     
  6. Lijkt er op dat hij nu stabiel op 1080i blijft.

    Wel springt i af en toe spontaan in standby als ik op de navigatie knop naar links druk.

    Soms bij het inschakelen geen signaal melding op mijn Philips TV, dan moet er weer eens de stekker uit pfft.
    Mijn vriendin wordt er erg pissig van en begrijpt niet dat ik zoveel geduld met ziggo en/of de Cisco heb.
    Daar betalen we dan zoveel voor wordt er dan gezegt.

    HD beeld is goed, vond het van mijn oude Samsung toch een tikkeltje beter.
    Geluid, via mij versterker is ook goed, alleen nog geen 1 Dolby Digital 5.1 uitzending, film gevonden.

    Wel raar dat je met de afstanbedining van de Cisco het geluid via de optische kabel naar je versterker kan regelen.
    lijkt me niet echt bevordelijk voor het signaal.

    iig gisteren en vandaag gewoon weer TVtheek kunnen kijken.

    Het lijkt er op dat Ziggo en Cisco de goede kant op gaan.
    Helaas had het product wel iets beter ontwikkeld kunnen worden voordat het de mart op kwam, lijkt wel de begin fase van Microsoft met windows.

    Had eens in de USA gekeken, ik was afgelopen jaar in Washington DC en daar heb ik een paar dagen van het VOD systeem kunnen genieten.

    Die hoop had ik hier ook helaas, wat niet is kan nog komen.

    iig Ziggo ruime keus uit de TVtheek voor ieder wat wils Series en ook de Films.
    On demand heb ik nog niets gekeken 1 omdat ik nog niet 100% zeker ben of ik iets wat ik bestel kan afkijken.
    2. Als ik iets huur wil ik ook voledig genieten dat houd voor mij in in 5.1 DD.

    J
     
  7. Gelukkig, het was zo stil omtrent dit onderwerp dat ik dacht de enige nog te zijn met problemen :wink:

    Ik vind dat er een beste 'wanprestatie' geleverd is omdat "stekker erin en eruit" niet de bedoeling is van digitaal TV kijken of radio luisteren. Al die kunstgrepen beginnen behoorlijk irritant te worden en van plezier kun je helaas nog niet spreken. Als het werkt dan is het beeld super, daar niet van.

    Maar heb je al eens geprobeerd om door het "Audio/Video" menu heen te lopen? Bij mij wordt het hele menu 'verminkt' wanneer ik naar beneden scroll met m'n a.b. Ook is de kans groot dat ik dan ineens weer op 576i zit te kijken. Het is maar goed dat ik het menu zo uit kan tekenen, anders weet je niet welke instelling waar zit en kun je die dus ook niet meer aanpassen. Dit treedt op sinds firmware-versie 1.2.0.1. Maar hij blijft wel langer op 1080i staan zonder dat dit ineens veranderd is.

    Dat de audio geen Dolby Digital 5.1 of 7.1 is, viel mij meteen al tegen maar dat schijnt Canal+ ook niet te zijn. Dus waarom V.O.D. dan wel? Dus daar ging ik allang niet vanuit.

    Ik blijf zeggen dat de Cisco een perfect apparaat is, maar dat door de aangepaste firmware er een zooitje van gemaakt is waardoor wij zoveel problemen hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2009
  8. het werkt!

    Ook ik moest constant resetten, stekker eruit, fabrieksinstellingen herstellen... en soms hoorde ik dan ook nog eens van de helpdesk dat mijn bekabeling slecht was, wat dan weer tegengesproken werd door een monteur...

    Nu kreeg ik iemand aan de lijn bij de helpdesk en aan hem moest ik allerlei instellingen doorgeven (alle IP adressen etc). Vervolgens zou hij die doorgeven aan een speciaal ITV team en die zouden het uitzoeken. Binnen 24 uur was alles KLAAR. Geen storing meer gehad, al 3 dagen niet.

    Dus: meteen zeggen dat je dat wilt, of een PM aan infje en dan is het gewoon opgelost...
     
  9. Wat waren jouw problemen dan (kort omschreven?)
    En inderdaad, wanneer je de juiste persoon krijgt, wordt alles opgelost.
     
  10. Film1 HD zend (on)regelmatig films uit met 5.1 geluid.
    Dus waarom VOD dan niet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina