1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Release notes software update Cisco 8455DVB

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Infje, 12 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Klopt, wij hebben wel alles betaald en doen dat nog steeds. Ziggo heeft ruim de tijd gehad (er is immers een testperiode geweest) om de ontvanger wel of niet te certificeren, helaas hebben ze dat gedaan terwijl het nog steeds niet goed is. Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe reciever gekocht en die werkt grandioos goed zonder concessies zoals je mag verwachten, dit verwacht ik ook van een dienst waarbij je een twee-jarig contract afsluit. Anders had er bij moeten staan dat het nog in de experimentele fase verkeerd en dat er onvolkomenheden zijn. Ik ben er van overtuigt dat het niet aan de ontvanger ligt maar aan de modificaties daaraan, al dan niet softwarematig. Vreemd vind ik het ook wanneer ik een apparaat koop er restricties op zitten, het is contractueel gezien toch écht mijn eigendom. Er moet gewoon aan gewerkt worden en binnen een redelijk gesteld termijn een oplossing voor handen zijn. Helaas lees ik daar niks over, de helpdesk zegt ijskoud "het is nog nieuw allemaal" maar daar kan ik geen brood van bakken en heb dus niks aan deze uitspraak. Nogmaals ik klaag niet over Ziggo maar over deze dienst met bijbehorende hardware die momenteel wel erg slecht uitpakt.

    Toch ben ik er van overtuigt dat de Cisco geen slecht apparaat is en het wel degelijk zou moeten kunnen, maar dat gebeurd door allerlei omstandigheden (slechte firmware e.d.) niet.

    Ik heb ze dan ook een mail gestuurd waarin ik m'n ongenoegen hierover uitspreek met als eindtekst "hopende op een persoonlijk en geen standaard antwoord"...

    Wordt vervolgt...
     
  2. Eens. Maar moet zeggen dat het apparaat bruikbaar is sinds 2 of 3 FW revisies geleden. En missen beloofde functionaliteit? Wat hebben ze ooit beloofd dan dat niet werkt? Twee opnames tegelijk bv hebben ze ook nooit beloofd. Ja, de Cisco oorspronkelijk in de fabriek kon het, maar Ziggo heeft nooit gezegd dat het door hen geleverde apparaat dit ook kon (blijft onbegrijpelijk dat Ziggo dit zelf uit de firmware heeft gesloopt).

    Ook eens dat het apparaat nog zoveel beter kan. Al moet ik wel zeggen dat alle decoders als ik dit forum lees wel iets lijken te hebben: de Samsung (los van het feit dat die een PVR mist) de lipsync issues, de Humax 5050 zie ik ook de nodige HDMI handshake en mislukte opnames issues hebben.

    Meest ideale zou ik nog steeds een officiëel gesupporte CAM voor gebruik in een PC insteekkaart vinden. GUIs als Windows Mediacenter, MythTV en Mediaportal zijn zo ontzettend veel beter als welke PVR in de markt dan ook. Maar gezien de erg beperkte markt voor dat soort oplossingen heeft dat vrees ik weinig prio bij Ziggo.
     
  3. Nee, maar daar klaag ik ook niet over. Ik heb het niet over een "wishlist".
    Ik heb het over het feit dat ik storingen heb. Bij het aanzetten begint het vaak al, groen/paars beeld, geluid wat na het omschakelen van Dolby D. naar Stereo ineens weg is, resetten al dan niet door de stekker eruit te halen, 30 seconden wachten etc., geen teletekst-ondertiteling wat in Nederland toch wel haast een 'norm' is.

    Ik wil gewoon TV kijken en dat gaat nu niet. Zo is er altijd wel wat, met de Samsung had ik helemaal geen enkel probleem, en m'n nieuw gekochte reciever heeft "auto lip.sync" dus dat probleempje zal ook wel verholpen worden daardoor.

    Ook wanneer ik van audio wil veranderen, veranderd de resolutie ineens en wordt teruggezet naar 576 dpi. Dát zijn de dingen waar ik het over heb.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jul 2009
  4. @Ronvm: reageerde op Archie die het over niet geleverde maar wel beloofde functionaliteit had.

    Jouw issues herken ik, dat wil zeggen deels. Bij mij vallen nml deze opties erg mee sinds recente FW updates. Terugschakelen naar 576i gebeurd bij mij (vraag me niet waarom) nooit meer. De groene/sneeuw schermen iig tot aan de vorige firmware wel (met de huidige firmware nog te weinig ervaring om meteen te juichen dat ik gisteren daarvan geen last had), maar gaan zo goed als altijd na 10/20 seconden vanzelf weg.

    Kortom: met de huidige nukken van de Cisco kan ik leven. Mijn vriendin overigens ook, zeker omdat ik gelukkig een Harmony heb met Analoge TV als activiteit :wink:
    Zeker omdat ik nog nooit een digitale TV decoder heb gezien die helemaal zonder issues was. En dat in 7 jaar digitale TV bij UPC en nu 2 jaar Casema/Ziggo. Misschien nog met uitzondering van die ouderwetse Sagem MrZap box waarmee ik ooit bij UPC mee begonnen ben. Nooit problemen gehad daarmee.
     
  5. Iedereen legt wat dat betreft andere maatstaven aan. Ik ben van mening dat een apparaat op zijn minst volledig en probleemloos dient te werken zoals beschreven in de handleiding. Dat een apparaat met de bekende beperkingen en workarounds bruikbaar zou zijn vind ik persoonlijk dus niet voldoende.

    Ik noem bijvoorbeeld de S-Video aansluiting en de Original resolutie mode die door Ziggo zijn verwijderd na levering middels firmware updates maar wel als zodaning via de handleiding beloofd worden als features die tenminste nog werken. Van ondertiteling via teletext en twee gelijktige opnames is volgens mij door de hier op het forum aanwezige Ziggo medewerkers aangegeven dat toegevoegd zal worden na klachten, maar daarna hoor je er nooit meer wat van. En dan laat ik het gebruik van de ethernet of USB aansluiting om net als bij Humax opnames te kunnen copieëren maar buiten beschouwing.

    Des te meer een reden om er niet in te berusten. Daarmee geven wij als klanten dan namelijk het verkeerde signaal af richting Ziggo en voordat je het weet lopen woordvoerders weer te verkondigen dat ze het zo goed doen omdat en nauwelijks klachten zijn. Het lijkt zo langzamerhand normaal te worden dat de door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers slecht functioneren.

    Het zou ideaal zijn als de bemoeienis van Ziggo stopt bij de standaard DVB CAM of CI+ CAM. Fabrikanten worden dan weer zelf verantwoordelijk voor de apparaten en kunnen zich niet langer verschuilen achter die "Ziggo heeft ons apparaat toch goedgekeurd, dus werkt het goed genoeg en gaan wij er niets meer aan doen" mentaliteit. Helaas blijkt dat Ziggo ook bij de introductie van de CI+ CAM zich weer gaat bemoeien door de TV fabrikanten op te leggen wat zij moeten implementeren aan functionaliteit en, nog erger, hoe die TV fabrikanten dat moeten implementeren. Schikken die TV fabrikanten zich niet naar de wil van Ziggo dan krijgen ze geen Ziggo "gecertificeerd" plakkertje. De gevolgen van dat beleid zijn al weer duidelijk geworden via dit forum en hoe goed die door Ziggo verspreide firmware updates zijn is ook al weer duidelijk. De eerste bugs zijn al weer gevonden nog voordat de CI+ CAM zijn intrede moet doen. Testen kunnen ze dus niet bij Ziggo, maar dat had ik al ondervonden met mijn Humax IR-FOX C.
     
  6. Maar wat is nou de beste manier om de klachten zo duidelijk te maken dat er ook werkelijk iets gaat gebeuren en dan heb ik het er niet over om een 'revolutie' te beginnen en niet betalen is ook geen oplossing, daar wil ik niet eens aan denken.

    Als je de helpdesk belt dan krijg je gewoon standaard antwoorden, ach die weten ook vaak niet beter dan wat er voor hun staat, niet lullig of beledigend bedoeld maar dat is een feit wat telkens weer blijkt.

    Er moet een afdeling zijn die de klachten wil inventariseren en er meteen mee aan de slag gaat en dan doel ik niet op een 'wishlist' en ook niet "Ron heeft een klacht...we gaan meteen de firmware voor hem aanpassen", dat slaat nergens op.

    De bugs moeten er uit en zo nodig moet er meer open gezet worden. Laat de consument zelf beslissen naar welke uitgang de audio en video-signalen moeten en zet ze niet op "alles". Volgens mij komt daar een hoop gedonder van. Laat dat 'handshake-protocol' varen, nergens voor nodig.

    Als ik m'n ontvanger op 1080i wil zetten moet hij daar op blijven staan. Want als ik dat paarse/groene beeld heb is het ook 100% zeker dat de resolutie weer eens anders staat en nogmaals mijn vrouw en dochter hebben daar al helemaal geen sappie van en willen dit ook niet steeds tegen komen.

    Wellicht leest er iemand van de afdeling iTV mee, die hier wat zinnigs over kan zeggen, ik zou er blij mee zijn.
     
  7. foute update

    Helaas, na de laatste update heb ik steeds vastlopers, het menu heeft een zwarte achtergrond en het kleine beeld bovenin staat ineens stil.
    Daarna slaat de speler vast, had voor deze update geen last.

    Ziggo repareer deze update zo snel mogelijk, de update deugt niet en moet hersteld worden.

    Hoop niet dat dit maanden gaat duren.

    Wat een klote apparaat zeg.
    Dit kun je niet verkopen aan de grote massa.
     
  8. Kijk en dit bedoel ik nou, het apparaat is niet 'klote' maar dat softwarematige gepruts er aan wel. Laat deze machine nou gewoon doen waar hij voor gemaakt is, haal al die beperkingen er nou af. Maar helaas vrees ik dat dit een utopie zal blijven. Het vreemde vind ik wel dat vele klachten gelijk zijn maar merk ook vele verschillen. Dat duidt niet op een eenheid van apparatuur, waarschijnlijk zijn er verschillende versies van deze machine die nogmaals volgens mij perfect kan werken, anders staat er echt geen "Cisco" op, die hebben een naam hoog te houden.
     
  9. Ik ben bang dat er maar één echte manier is en dat is terugsturen en contract laten ontbinden. Ik begrijp dat je dat liever niet hoort en het zou ook helemaal niet nodig moeten zijn, maar het is niet anders. Ziggo wil gewoon niet luisteren naar de signalen die de klanten afgeven. Ziggo zal wel bepalen wat goed genoeg voor ons is.

    Ziggo/Casema start nog wel een groot test traject met klanten om Interactieve TV te testen, maar wat hebben ze nu daadwerkelijk gedaan met de resultaten? Hebben ze uberhaupt geïnformeerd naar de ervaringen van klanten? Het is toch te gek voor woorden dat ze een test traject beginnen en daar niet eens een contact mogelijkheid aan verbinden waar de klanten direct hun ervaringen kunnen melden? Dat moet dan maar provisorisch via dit forum verlopen, georganiseerd door de klanten, zodat Ziggo/Casema officieel kan blijven doen alsof de test een succes. Dan voer je een dergelijke test toch alleen maar uit voor de vorm, waarschijnlijk om de voorraad onverkochte Cisco 8455DVB ontvangers wat te verkleinen? En nog voor het test traject officieel beëindigd was gaan ze live met de uitrol in heel Ziggo gebied terwijl het in Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebied in eerste instantie nog niet eens te gebruiken was.

    Hoe krijg je het als bedrijf toch iedere keer weer voor elkaar om op zich positieve vernieuwingen of verbeteringen van de dienstverlening zo te verpesten bij de introductie?

    De Chief Technology Officer van Ziggo, Paul Hendriks, vindt het niet nodig om een meldpunt voor ontvanger problemen te maken, want volgens hem weet Ziggo heel goed wat de problemen zijn. Hoe Ziggo dan aan die wetenschap komt vertelt hij er niet bij in een reactie op vragen van mijn kant, maar uit het grote aantal problemen met alle door Ziggo "gecertificeerde" ontvangers die maar niet opgelost worden mag toch wel blijken dat het Ziggo in de praktijk geen bal interesseert dat geen van hun ontvangers normaal functioneert.
     
  10. Ik zou het heel erg jammer vinden want ik zie nog steeds een grote potentie in deze machine. De mogelijkheden zijn te over maar die worden afgeknepen. Straks ben ik het slachtoffer van het falen van Ziggo die dus niet naar de klachten wil luisteren, want ik moet ook maar zien dat ik schadeloos gesteld wordt in de vorm van geld terug. Ik wil daar eigenlijk helemaal niet aan, ze moeten gewoon naar hun klanten luisteren, die brengen toch elke maand geld in het laatje....of zie ik het nou verkeerd?
    En als ze weten dat er problemen zijn, lanceer dan geen nieuwe dienst voordat je de huidige goed op de rails hebt, anders stapel je probleem op probleem.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina