1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Release notes software update Cisco 8455DVB

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Infje, 12 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Tja, decoder zat vanavond opeens muurvast, alleen stekker eruit/in hielp.

    Lekker begin met de nieuwe firmware dus. Hopelijk gaat het vervolg beter.
     
  2. bij mij was wat anders met de nieuwe firmware

    ik kom uit bed vanmorgen zie ik dat ie uit zich zelf naar fabriekinstelling is gegaan echt vaag maar er staat nu wel nieuwe firmware op
    ik weet is raar
     
  3. Menu werkt nu een stuk sneller met de nieuwe firmware.
     
  4. Hou er rekening mee dat het heel erg heeft ge-onweert in het land, dat kan de reden voor de 'blokjes' zijn geweest. Ik had dat met Eurosport-HD en dat ging in de loop van de avond weer weg. Maar ook op Ned3 HD dit gehad, vreemde kleine blokjes....hmmm...eigenlijk had Ziggo deze PVR niet aan mogen bieden i.c.m. een 2-jarig abonnement want het werkt nog steeds niet (goed) en je kunt er nu niet meer af. Geklooi met stekkers erin en eruit, menu's instellen omdat hij op de fabrieks-instellingen terug stond...ik heb daar geen zin in, ik wil TV kijken en radio luisteren en geen geklooi eraan. Wellicht een reden om eraf te komen want het is nog lang niet voor de gemiddelde consument geschikt.
     
  5. Heb je al betaald dan ik heb nog geen rekening gehad?
     
  6. Ik ben bang dat het nooit goed gaat komen met deze ontvanger. Voorheen Casema is al sinds mei 2007 samen met Cisco aan deze ontvanger aan het ontwikkelen en nog steeds is het apparaat niet bugvrij en ontbreekt er functionaliteit die je wel zou mogen verwachten bij een PVR of is er zelfs functionaliteit verdwenen die wel in de handleiding beschreven is. Gisteravond nog even snel een Tech document van de EBU door gescand waarin wordt beschreven waaraan HDTV ontvangers minimaal moeten voldoen en dan voldoet deze Cisco zeker niet.

    Aangezien Ziggo in gebreke blijft bij het waarmaken van de verwachtigen met deze ontvanger heb je volgens mij nog steeds gronden om het twee jarig contract te verbreken en de ontvanger retour te sturen. Ziggo kan en mag immers niet verlangen dat je maar een beetje blijft resetten en klooien met zo'n apparaat om dat ding aan de praat te houden. Ziggo kan je ook geen gelijkwaardige alternatieve ontvanger bieden die je voor de resterende duur van het tweejarig abonnement zou kunnen gebruiken en ze hebben nu met de laatste firmware updates toch alle kans gehad om er eindelijk eens een volwaardige HDTV/VOD/PVR van te maken.
     
  7. Kan het er wel mee eens zijn, mr zap is ook geflopt.
    Series die er niet kompleet opstaan enz, wegens rechten volgens een ziggo medewerker.
    Wat heb ik hieraan als consument , niks dus.
     
  8. Tja, net zoals Theike is ook bij mij de Cisco nog steeds niet geïncasseerd, op een gratis decoder ben ik net wat minder kritisch :wink:

    Anyway: voor mij is de Cisco inmiddels bruikbaar. Het is helaas geen Windows Mediacenter, maar beeldkwaliteit tov analoge opnames maakt een hoop goed.
     
  9. Helemaal waar, het is ook de bedoeling dat m'n dochter en m'n vrouw gewoon TV kunnen kijken, maar helaas is dat niet mogelijk. Telkens is er wel wat en dat is voor hun ook niet te doen. Bovendien het 'gezucht' thuis als het weer eens niet werkt is ook heel vervelend. Het valt mij erg tegen want ik denk dat Cisco er wel degelijk toe in staat is, het is een compleet apparaat maar slechte firmware-updates, storingen, functies die verwijderd zijn, geen teletekst-ondertiteling, geluid wat wegvalt, paars/groen beeld bij het opstarten, het menu wat soms zeer traag is zijn allemaal van die dingen die voor de doorsnee consument er geen gemakkelijk bedienbaar apparaat van maken. Ik zit er zwaar aan te denken om er mee te stoppen. Het kost genoeg en het werkt gewoon niet zoals 'beloofd'.
     
  10. Dat begrijp ik. Voor klanten als ronvm ligt het echter anders. Zij hebben de ontvanger aangeschaft in combinatie met een twee-jarig contract en kunnen mijns inziens het slecht functioneren en het nog steeds ontbreken van beloofde functionaliteit na diverse firmware updates gebruiken als legitieme redenen om het contract te laten ontbinden en de ontvanger retour te zenden.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina