1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email ophalen lukt niet meer sinds 12/05/2009

Discussie in 'Internet - Email' gestart door migroen, 12 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dit was dan ook een storing die inmiddels opgelost is.
     
  2. En inmiddels is ie er weer :?
     
  3. Yep, precies hetzelfde verschijnsel zie ook een pingtest eerder dit topic. Kan me wel redden via webmail maar 9 van de 10 keer is die tergend langzaam, vooral vanaf een niet-ziggo netwerk.
     
  4. Bij mij sinds gisteravond probleem! Lag het aan de server van Ziggo?

    Ik kan E-Mails niet meer ontvangen? Wel versturen. Ik weet wel dat ik smtp en pop goed moet aanpassen maar daar ligt het niet aan, want normaal gesproken werkt ie wel goed.
     
  5. Het is een storing, hetzelfde euvel als laatst. Hetwas ook niet de bedoeling dat klanten dingen gingen wijzigen volgens hun laatste berichtgeving dus het zal wel weer gaan werken maar het is wel vervelend.
    Bellen met de helpdesk ga ik niet meer doen, ik kreeg de vorige keer al antwoord om eens te bellen met Microsoft en kreeg een telefoonnumer. Ook toen ik aangaf dat ik met pingen geen respons kreeg van de juiste pop3 server kreeg ik hetzelfde antwoord van de helpdesk.
     
  6. dus wil het zeggen dat het gauw wel weer werkt?
     
  7. De vorige keer duurde het bijna een dag.... Of je moet proberen je inkomende mailserver te wijzigen in pop.ziggo.nl. Dan zal het wel gaan werken. Mar goed, het was niet de bedoeling dat klanten iets hoefden te wijzigen.
     
  8. Heb net weer eens een eindeloze discussie gehad.
    OP het bandje staat.
    In uw postcodegebied zijn storingen, verander niets aan uw instellingen, sorry voor .....
    Krijg je zo een gast. Nee hoor, er zijn geen problemen.
    Vertel ik dat ik wel kan verzenden niet ontvangen.
    Stuurt ie naar webmail, daar lukt alles wel (Allang gecheecked)
    Zegt, als dit werkt, ligt het probleem bij u. :evil::evil::evil::evil:
    Kwader kan je me niet krijgen.
    Ik zeg lees jullie eigen forum eens, iedereen klaagt er weer over.
    Nee hoor het ligt zoals altijd bij de gebruiker.

    Klachtenbrief gestuurd.
     
  9. Tja die conclusie is begrijpelijk maar voorbarig. Als de webmail werkt, werkt de dienst email gewoon. Het gebruik van emailclients staat bijna geheel los van de levering van die dienst door Ziggo. Als webmail werkt, en een client niet, zit het dus in de instellingen van je client. Tot zover heeft de beste man gelijk.

    Ziggo biedt echter de mogelijkheid om de oude servers (via proxy?) nog te gebruiken, zodat niet de miljoenen(en) klanten van vóór Ziggo hun instellingen hoeven aan te passen. Hoeveel (en of) dit Ziggo aan extra inversteringen/moeite kost is niet bekend, maar het is netjes tegenover de klant.
    Dit betekent echter wel dat er nog een tweede mogelijke oorzaak is waarom het via webmail wel kan werken en via emailclients niet; als de verbinding met oude servers op z'n gat gaat. En dat werkt net zo verwarrend op medewerkers als klanten.

    Hangt er dus vanaf op welke afdeling de betreffende medewerker zat of Ziggo te verwijten is dat ze onvolledige informatie aan hun medewerkers verstrekken. Zat hij op de afdeling die over dit soort storingen gaat, is je klacht gegrond.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina