1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Email ophalen lukt niet meer sinds 12/05/2009

Discussie in 'Internet - Email' gestart door migroen, 12 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn er meer leden die sinds vandaag hun email bij Ziggo niet meer binnen krijgen. Gistern werkte alles nog goed maar heden ochtend komt er niet binnen en krijg ook geen foutmelding van Outlook tijdens ophalen van email. Het duurt alleen heel lang dat hij het probeert.

    Via webmail staan de mailtjes daar wel.

    Via andere Pc getest en met andere account ook maar hebben allemaal dezeflde problemen.

    Dit probleem deed zich ook voor toen de migratie werdt uitgevoerd 1 a 2 weken geleden.
     
  2. Zo te zien wordt er gesleuteld aan de mailserver. Op diverse accounts zie ik sinds gisteren regelmatig diverse foutmeldingen langskomen.
     
  3. Ja hier in Hoofddorp komen ook geen mailtjes meer binnen.

    Maar geluukig houdt Ziggo de abonnee goed op de hoogte:no::no::no::


    Voor postcodegebied 2135pa zijn de volgende meldingen bekend:


    Storing

    [​IMG][​IMG][​IMG]Er zijn geen actuele storingen bekend voor deze postcode.
    Mededeling

    [​IMG][​IMG][​IMG]Er zijn geen mededelingen voor deze postcode.
    Onderhoud

    [​IMG][​IMG][​IMG]Er staat geen onderhoud gepland voor deze postcode.
     
  4. Server instellingen nagekeken?
    Wanneer inlog in de web-mail wel lukt, kijk dan de servers in mailprogramma na.

    Inkomend pop.ziggo.nl
    Uitgaand smtp.ziggo.nl
    Gebruikersnaam/Account het hele e-mailadres en het daarbij behorende wachtwoord.

    Zou zo moeten werken.
     
  5. nog meer ellende

    Ondertussen doet de mailserver ook vreemd vandaag

    krijg maar liefst 5 dezelfde mails binnen.,

    vervolgens krijg ik de melding probleem bij de ontvangst mailserver heeft niet gereageerd binnen 60 sec.
     
  6. Foutmelding mailserver

    De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'XX', Server: 'pop.quicknet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
     

  7. Bij mij stond nog quicknet.nl bij smtp en pop.
    Toch vreemd dat ik niets heb gehad dat de instellingen veranderd moesten worden..........bedankt ikkedus

    Edit:
    Werkt maar bij 2 van de 5 e-mailaccounts, er is dus waarschijnlijk meer aan de hand.
     
  8. Bij mij werkt het ook niet maar de oude mail instellingen zouden ook gewoon nog moeten werken maar kenlijk zit gewoon iets flink fout bij de mail server en dat is niet de eerste keer dat, dat gebeurt in korte tijd. Ik heb toch het idee dat de oude servers van multikabel een stuk stabilier waren.
     
  9. Zo te zien is mogelijk een Outlook + virusscanner probleem.
    Microsoft claimt nog geen Outlook update te hebben verstuurd, het heeft wel hun aandacht.
     
  10. Wie zijn "hun"? Ik constateer dat de mailserver af en toe niet bereikbaar is/wegvalt. Afhankelijk van het moment in de berichtenuitwisseling tussen Outlook en mailserver kan je de meest uiteenlopende meldingen krijgen.
    Bij het synchroniseren van mijn diverse accounts valt er regelmatig eentje buiten de boot.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina