1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Samsung DCB 9401R Smartcard

Discussie in 'Samsung DCB-9401R' gestart door mandersp, 8 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een Samsung DCB 9401R Smartcard van @home.
    De Samsung decoder gebruik ik af en toe maar heb een raar probleem.

    Als ik de Samsung decoder gebruik zie ik alleen nederland 1 en de rest geeft die aan dat het programma niet in mijn "gratis abonnement" zit.
    Dus die kan ik niet zien.

    Ik heb al geprobeerd om de @home smartcard uit de Samsung DCB 9401R te halen en dan er weer in te stoppen en de Samsung DCB 9401R even stroomloos te maken zodat die zou resetten maar dat helpt niet.

    Ik heb ook een Samsung DCB 270R met een smartcard van Ziggo, en een "gratis abonnement".
    Hierbij kan ik naar alle "gratis" kanalen kijken.


    De oplossing is raar.
    Als ik de @home smartcard in de Samsung DCB 270 R stop dan kan ik alle kanalen weer zien als ik die weer in de Samsung DCB 9401R stop.
    De @home kaart wordt dan blijkbaar weer geactiveerd.


    Maar wie heeft een oplossing voor mijn @home smartcard zodat ik alle "gratis kanalen" kan blijven zien zonder iedere keer weer te wisselen?
     
  2. Je schrijft dat als je de @home smartcard in de DCB270R stopt, deze weer geactiveerd wordt en je de kanalen weer kunt bekijken op de DCB9401R.
    Hoe lang duurt deze periode?

    Als de @home kaart in de DCB270R zit, kun je dan op deze decoder alle kanalen zien? En als de ziggo kaart in de DCB9401R zit?
     
  3. Ja, meteen
     
  4. Wat ik eigenlijk zou willen weten is hoe lang de zenders dan actief blijven. Ik neem aan dat je met 1 seconde bedoelt de tijd tussen het insteken van de kaart en het tonen van de zenders.
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; Google Wireless Transcoder;)
     
  5. Meestal 1 dag en dan is het weer hetzelfde probleem.
     
  6. Als de @home kaart in de DCB270R zit, toont deze decoder ook maar 1 dag de zenders?
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; Google Wireless Transcoder;)
     
  7. Dat zou ik uit moeten proberen, ik laat het morgen weten.
    Bedankt voor je info...
     
  8. Als de @home kaart het hier wel goed in doet, kun je ervoor kiezen om de kaart in deze decoder te laten zitten.
    Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; Google Wireless Transcoder;)
     
  9. Dit probleem heb ik ook gehad. Ik wilde voor het slapen gaan nog even naar discovery channel kijken, maar kreeg de mededeling "maakt geen deel uit van uw abonnement". Toen ik de kaarten omwisselde kon ik wel (boven op de 9401R) discovery channel bekijken, maar beneden niet.

    De volgende dag heb ik de kaarten weer omgewisseld. Nu ook weer een poging gewaagd. Je raad het al: Nog steeds geen discovery. Toen maar even de helpdesk gebeld en ja hoor, net toen de helpdeskmedewerker opnam verdween de melding "deze zender maakt geen deel uit van uw abonnement" en floepte de zender in beeld. Ik stond dus met de mond vol tanden.

    Ook nu heb ik het probleem, maar de melding verdwijnt na ca. 1 minuut vanzelf, wat overigens wel irritant is. Ik heb ergens gehoord of gelezen dat het verstandig is de decoder minimaal eens per twee week te gebruiken, om automatische deactivatie van de smartcard te voorkomen.

    pvd
     
  10. Ik heb de kaarten omgewisseld.
    @home smartcard in de DCB-270R
    Ziggo smartcard in de DCB-9401R

    Bij de DCB-270R heb ik geen problemen met uitval en bij de DCB-9401R wel.

    Bij de DCB-9401R krijg ik de melding die aan dat het programma niet in mijn "gratis abonnement" zit.

    Dus het ligt schijnbaar aan de DCB-9401R, dit ontstaat al na 1 dag.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina