1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

migratie naar ziggo

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door sandoz, 7 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Of Alice dat allemaal goed gedaan heeft is dan nog de vraag, als die jouw nummer in hun systeem laten zitten kun je dit denk ik krijgen.....
    Ik zou kijken of je nog contact met de helpdesk kunt krijgen en je bovenstaande ervaring ook laten opnemen in de storingsmelding en vragen of ze dit doorgeven aan de afdeling die het moet oplossen. Misschien kun je via Alice ook nog iets bereiken ??
    Zo te zien is het puur een routeringsprobleem van je telefoonnummer omdat zowel alice als ziggo zeggen dat zij het nummer beheren.
     
  2. Heb zonet gebeld met HD Ziggo. Doorgegeven dat ik ook via Alice nog uit kan bellen. HD Ziggo bevestigt (nogmaals) dat administratief het nummer volledig bij hen is. Alles staat goed in de roteringstabellen. Heb me uit laten leggen dat het inderdaad nu nog nog hangt om de routering naar/via de overige providers. Hij kon zien dat de TD daamee bezig was. Volgens zijn zeggen kon hij op zijn scherm zien dat van de 3 noodzakelijke stappen (balkjes of streepjes) er al 2 geactiveerd waren. Zou vandaag, uiterlijk morgen rond moeten zijn. Wacht dus nog even met Alice bellen.
     
  3. Versatel -> Ziggo

    Is bij mij ook echt een ramp. Netjes ruim van te voren mijn migratie aangevraagd. Ik heb speciaal gewacht tot dat mij het nieuwe Docsis 3.0 modem via KS beloofd werd. Kreeg snel het alles in 1 pakket binnen en had direct internet en telefoonlijn naar buiten toe, echter met het OUDE MODEM. Ik zit nu 6 weken na oplevering nog steeds zonder ingaande telefoonlijn. Meerdere malen gebeld met hd, uiteenlopende antwoorden zoals, "niets aan de hand, dit is normaal" tot aan "oeps order is blijven hangen ga het direct in orde maken" ZONDER RESULTAAT. Internetlijn is prima: 20mbit Ziggo is ca 450KByte/sec sneller dan Versatel/Tele2.
     
  4. In vervolg op mijn bericht gisteren dit bizar verhaal. Vanmiddag maar weer gebeld met HD omdat er nog steeds geen inkomend verkeer is.
    Deze HD medewerker deelde mede dat er van het door mij gisteren met Ziggo gevoerde gesprek bij hen niets bekend is. Het enige wat hij kon zeggen was dat er een serviceopdracht (zo noemde hij het) uitstaat ("geprobeerd zal worden om de zaak op afstand aan de gang te krijgen") en dat ik (wederom dus) drie tot 5 werkdagen geduld moet hebben. Zoals ik in mijn vorige post heb aangegeven, had ik gisteren een uitvoerig technisch verhaal te horen gekregen van iemand die zich noemde "------,Ziggo technische dienst", maar dat is kennelijk niet vastgelegd. Bovendien was die info ook niet correct, zo blijkt nu. Ik begin me langzamerhand steeds ongeruster te maken, zeker als ik de verhalen van andere slachtoffers met vergelijkbare Ziggo problemen op dit forum tot me door laat dringen.
     
  5. Ben gisteren (op een zondag!) gebeld door iemand van de TD van Ziggo.
    Hij gaf aan dat de kwestie naar de afdeling Voice zou gaan en dat het -afhankelijk van de werkdruk op die afdeling - binnen 2-4 dagen opgelost zou moeten zijn.
    Welnu, 1 dag later lijkt het migratieprobleem inderdaad opgelost te zijn. Kan sinds vanmiddag namelijk voor het eerst niet alleen uitbellen maar ook binnenkomende telefoongesprekken ontvangen.
     
  6. Update

    Update:

    Vorige week stond ineens op mijnziggo dat ik ook telefoon en internet heb met zowaar mijn oude nummer. Helaas nog steeds onbereikbaar, maar wel weer een stap verder. Gebeld met KS en kreeg uiteindelijk iemand aan de lijn die mij wist te vertellen dat de portering nooit aangevraagd is (actie Ziggo). Sinds gisteren, ja ja, BEN IK WEER BEREIKBAAR:). Eind goed al goed zeg ik dan maar, nu nog het nieuwe modem:)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina