1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

migratie naar ziggo

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door sandoz, 7 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Indien je internet werkt is je modem online (kun je ook in het internet status deel van je modem zien). Wisselen van splitter heeft dus geen effect. Paar uur spanningsloos zal dan ook niet uitmaken. Als het modem nieuwe gegevens zou moeten ophalen is een normale koude start genoeg (even de spanning eraf en na korte tijd weer de voedingsstekker erin).
    Wat er wel aan de hand is weet ik niet, als je geen kiestoon krijgt, maar wel off-hook ziet gebeuren in het statusscherm, lijkt het of je audio tussen modem en telefoon niet werkt. Misschien is je modem gewoon defect ?
     
  2. Vanmorgen nogmaals gebeld met HD.

    Kreeg nu een wakkere medewerker (was eigenlijk zijn district niet maar heeft me toch netjes geholpen) aan de lijn die kon zien dat er iets niet goed was gegaan met het activeren van het telefonie gedeelte in de centrale.

    Er is een ticket aangemaakt en doorgestuurt naar de "juiste" afdeling

    Dus mogenlijk zou dat het kunnen zijn, heb ik begin volgende week nog niets dan zal ik wel een verzoek plaatsen voor een nieuw modem denk ik.

    Bedankt voor de reacties
     
  3. Mijn telefonie probleem is opgelost.

    Kreeg vanmorgen weer een goede HDér aan de lijn die terplekke mijn lijn met (de hand? volgens deze meneer) had los getrokken en opnieuw aangesloten.
    Hij kon zien dat mijn lijn op een 0 status stond.

    eenmaal thuis aangekomen heb ik mijn modem geresten en alles werkte zoals het hoort.

    Jammer dat het een week heeft geduurt voordat iemand zag dat het wel bij Ziggo verkeerd zat, maar wel blij dat het is opgelost.
     
  4. Ben enige tijd gelegen overgegaan naar alles in 1 pluspakket. Internet werkt naar behoren. De migratie van mijn telefoonnummer naar Ziggo is nog niet perfect. Ik heb wel een (ziggo) kiestoon en kan naar buiten bellen. Ontvangst van gesprekken is (nog) niet mogelijk. Vanmorgen gebeld met HD die zegt dat de procedure van nummerportering volledig is doorlopen. Het geporteerde nr. is nu een Ziggo nummer. De modeminstellingen zijn gecontroleerd: alles lijkt goed te zijn. Die instellingen zijn conform die hier door Cees S zijn vermeld. Zaak is doorgegeven aan TD, inbound zou over 3-5 werkdagen moeten werken. De HD medewerker vermoedt dat het probleem zou kunnen zitten in de instelling van de rotatietabellen bij Ziggo. Weet iemand daar meer van?
     
  5. Vervolg op mijn bovenstaand bericht. Vanmiddag gebeld door iemand van Ziggo, die zei:"U had een probleem met de telefoon, maar dat is kennelijk opgelost want ik kan u bellen". Nadat de Ziggo medewerker opgehangen had, bleek ik echter nog steeds niet gebeld te kunnen worden. Met zowel mijn mobiele telefoons als de vaste telefoon van de buren krijg ik nog steeds geen verbinding. Dus onmiddellijk maar weer geled met HD. Die zei dat de betreffende ticket waarschijnlijk al was afgesloten. (Het kan dus wel snel bij Ziggo). Hij zegde toe een aanvulling op die ticket, dan wel een nieuwe ticket met spoed naar "Zwolle" door te sturen. Voor het weekend hoef ik geen adequate oplossing te verwachten. Ik vind het maar wat, mijn telefoonnummer is volledig naar Ziggo overgegaan. Maar ik kan nog steeds niet gebeld worden.
     
  6. Het lijkt er op zoals je het beschrijft dat je nummerportering nog niet goed gegaan is. Je zult vermoedelijk bij Ziggo wel in het systeem staan waardoor de Ziggo Helpdesk jou wel kan bellen, net als andere mensen die ook Ziggo telefonie hebben (heb je kennissen die ziggo telefonie hebben en laat die je eens bellen).
    Het zou dus kunnen dat bij KPN en andere providers onbekend is dat jouw nummer nu bij Ziggo hoort waardoor de afhandeling van dat gesprek niet goed verloopt. Het zou kunnen dat een gesprek richting KPN gerouteerd wordt die er dus niets meer mee kan.

    Je kunt bij de OPTA nakijken bij welke provider een telefoonnummer geregistreerd staat, echter weet ik niet hoe snel dat bijgewerkt wordt, dus het zou kunnen dat die info op de website nog niet correct is, maar je kunt daar eens kijken. Als daar al Ziggo staat achter je telefoonnummer is het bovenstaande niet van toepassing en is er iets anders aan de hand.

    Zie hier:
    http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/
     
  7. @CeeS
    Dank voor de reactie. Mijn buurman heeft ook Ziggo telefonie. Kan me niet bereiken: ingesprektoon. De Ziggo medewerker had kennelijk een toverlijn.
    De OPTA pagina met mijn telefoonnr. is laatstelijk bijgewerkt op 10-12-2008. Is dus niet relevant. Stond toen correct op naam van BB ned
    (Alice). Dit is Vodsl. Maakt dat nog iets uit?
    In eerste instantie heeft HD Ziggo mij bevestigd dat mijn telefoonnr. sinds 26 juni jl volledig in de macht van Ziggo was, zo werd het geformuleerd.
    Ik weet niet of het relevant is dat ik ook nog steeds een uitgaande lijn via het Alice modem heb. Vaststaat dat [ook] daar geen gesprekken meer binnenkomen . De TD van Ziggo vroeg me nog welke meldingen de bellers krijgen. Dat varieert van ingesprektoon, tot op de mobieltjes "fout in verbinding", c.q. buiten dienst geluid. Hij suggereerde daarop dat het "iets" softwarematig bij Ziggo lijkt te zijn. Zou niet meer voor het weekend klaar komen, dacht hij. Zoals reeds gemeld lijken alle modeminstellingen correct, conform uw overzicht in dit onderwerp.
    Werpt het bovenstaande nog weer een ander licht op deze zaak.
    NB Als ik het goed heb is mijn telefoonnr. trouwens een oorspronkelijk @Home nummer, eerder 1x geporteerd naar Alice.
    Ik baal er ernstig van dat ik niet gebeld kan worden, zeker nu er ziekte is in de familie en enkele naasten op vakantie zijn uitgevlogen.
     
  8. hmmm... als je met die uitgaande Alice lijn naar je mobieltje belt, zie je dan je eigen nummer als afzender ? En ook vanaf je ziggo lijn ?
     
  9. @CeeS
    Ik zie de bui al hangen! Als ik via het Alice Modem bel naar mijn mobieltje krijg ik de melding dat het nummer waarvan Ziggo stellig beweert dat het is geporteerd, belt. Als ik via Ziggo modem bel krijg ik dezelfde melding. Wat is hier aan de hand?
    NB Ik heb Ziggo gemachtigd tot nummerbehoud en daarmee, dacht ik opzegging van de telefoongedeelte bij Alice.
    Nu volgens Ziggo zowel op papier als telefonisch meldt dat alles rond is onder vermelding van het juiste geporteerde nr., heb ik ook het internetdeeel van Alice opgezegd per 31-07-2009.
     
  10. Nog 1 aanvulling. Als ik met mijn mobieltje bel naar mijn vaste nr. krig ik zowel via Alice als Ziggo modem de mededeling ""fout in verbinding".
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina