1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

migratie naar ziggo

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door sandoz, 7 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat is wel interesant ja.

    Ik heb alleen nog niet een keer zelfs kunnen uitbellen.
     
  2. inmiddels gebeld, nummerportering staat nog op pending. dus nog maar even afwachten
     
  3. Die melding (No Security Association) lijkt me niet helemaal in orde, wat staat er bij het tabblad ernaast (Call Status) ??

    Lijkt me dat je de helpdesk moet bellen om te laten checken.
     
  4. Als je internet wel werkt via het modem kan dat niets met een kabelbreuk te maken hebben. Nummerportering is een administratieve actie. Als je modem gewoon online komt werkt alles en heb je geen last van een kabelbreuk. Ik zou nogmaals met de helpdesk bellen en vragen wat er aan de hand is.
     

  5. [FONT=Arial,Helvetica]Call Status[/FONT]

    Administrative Status Up
    Operational Status Up
    Hook Status On Hook
    Ring Status Off
     
  6. Ik heb inderdaad geen kabelbreuk maar Ziggo had op 5 mei (en kennelijk nu nog steeds) last van een kabelbreuk tijdens de nummerportering waardoor voor 74 klanten die op 5 mei j.l. geporteerd werden de portering is misgegaan. Aldus de HD. Hierdoor kan er wel uitgebeld maar niet ingebeld worden. Aan het oplossen van de kabelbreuk wordt gewerkt.........
     
  7. Je status ziet er helemaal normaal uit.

    Er staat o.a. dit:
    Wat gebeurt er als je de telefoon van de haak haalt en wat zegt deze pagina dan als je hem refreshed ?
    Er zou dan "Off Hook" moeten komen te staan.

    Gebeurt dat niet, dan is er vermoedelijk iets mis met je telefoon, met het kabeltje tussen telefoon en modem, verkeerde ingang in het modem, of het modem zelf. Controleer dit alles nog eens.

    Probeer eens met een ander toestel en kijk of die hook-status dan wel naar off-hook meegaat of niet.
     
  8. Bedankt voor je aandacht als eerste

    Dat was inderdaad een van de eerste dingen die ik had uitgesloten.
    Het modem ziet inderdaad wanneer de telefoon off hook gaat.
    Zowel met een dect set als met een vaste telefoon.

    Ondertussen al wat meer testen gedaan zoals:

    Fabrieks reset.
    Andere splitter UMU-01 (monteur heeft een CTU-04 geplaatst i.v.m lastige plaats aansluitdoos)
    Paar uur spanningloos.

    Alles lijkt gewoon in orde te zijn...dat vind ik nu juist het vreemde ervan.
     
  9. CeeS, kun jij aangeven of de volgende status op mijn modem correct is:

    Telephony DHCP: Completed
    Telephony TFTP: Completed
    Telephony Provisioning State: Pass
    Telephony Line 1 CMS Registration State: Disconnected
    Telephony Line 2 CMS Registration State: Disconnected
     
  10. Ja, zo staat het op mijn modem ook.
    Het tabblad ernaast (call-status) geeft wat meer info over je lijnen, daar staat of je telefoonlijnen aangemeld zijn of niet. Bij mij staat line-1 beide statussen op: "Up". (Lijn 2 dus op Down omdat ik maar 1 telefoonlijn heb)
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina