1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

migratie naar ziggo

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door sandoz, 7 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. sinds een week heb ik een nieuw modem gekregen ivm aanvraag alles in 1 extra. Daarbij nummerbehoud aangveraagd voor mijn kpn nr. Sinds vandaag is de kpn lijn dood, maar ik mijn nr bij ziggo niet bereiken. Wel kan ik normaal uit bellen. Kan dat nog enkele dagen duren, of zou het meteen moeten werken?
     
  2. Jij kan tenminste nog uitbellen.

    Ik ben over van Telfort naar Ziggo.

    Alles werkt behalve Telefonie.
    Telfoonlijn Telfort is weg en bij Ziggo heb ik geen kiestoon.
    Administratief moet alles in orde zijn volgens de HD.

    Als ik nu mijn eigen nummer mobiel probeer te bellen krijg ik een fout bij verbinding signaal.

    Of Telfort heeft mijn nummer compleet verwijdert of ik moet nog even geduld hebben?
    Voorlopig heb ik dat nu al een paar dagen, maar het is wel vervelend.
     
  3. Zou eigenlijk naadloos moeten overgaan.
    Als je met je Ziggo telefoon naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon belt, zie je dan als afzender je KNP nummer ? Of een compleet ander nummer ?

    Je kunt het beste even de helpdesk bellen om te vragen hoe het met je portering en nummer zit (of je KPN nummer wel geregistreerd staat als jouw nummer)

    Even om zeker te zijn dat je telefoon zelf wel goed werkt:
    Als je naar je KNP nummer belt en je hoort hem overgaan en dan de telefoon oppakt, heb je dan verbinding ? (voor het geval de "bel" niet zou werken)
     
  4. Toch nog maar eens bellen en vragen waarom je geen kiestoon hebt. Heb je de telefoon wel in de goede aansluiting op je modem gestoken ?
    Brandt het "tel-1" lampje op je modem (als je een motorola modem hebt) ?
     


  5. Nee het ledjes van tel 1 en 2 blijven knipperen, dus het lijkt net alsof registratie niet goed verloopt al zie ik wel wat vreemds in het log terug

    2009-05-07 19:38:32 Unknown 4000850600 Battery Present

    2009-05-07 19:32:05 Unknown 4000850600 Battery Present

    2009-05-07 19:23:39 Unknown 4000850600 Battery Present

    2009-05-07 19:09:45 Unknown4000850600 Battery Present

    2009-05-07 19:06:38 Unknown 4000850600 Battery Present


    Dit gebeurd er als ik mijn eigen nummer probeer te bellen met mijn mobiel?
     
  6. als ik bel zie ik mijn kpn nr, dus dat is goed, als ik mobiel bel naar dat kpnnr krijg ik 3x toet toet toet, en voor de rest niks
     
  7. Die batterij meldingen zijn normaal, want er zit geen accu in de modems.
    Zo te zien registreert het telefonie deel van het modem zich niet goed. Je zou (met een motorola modem) bij het call-status tabblad moeten zien dat je "administrative" en "operational" status op "up" staat. Dat zal vermoedelijk niet zo zijn bij jou. Je kunt beter contact opnemen met de helpdesk en vragen of ze je modem willen checken en kijken of er nog iets niet goed zit in de aanvraag of provisioning.
     
  8. Soms hangt het er ook nog vanaf van waar je belt. Vanaf een KPN lijn of vanaf een telfort of Ziggo lijn. Duurt soms een paar dagen voordat alle 'routeringen' goed staan. Als je je laat bellen door iemand met een ziggo telefoonlijn, gaat je telefoon dan wel over ?

    Anders gewoon de helpdesk bellen en vragen of die je wel kunnen bellen of zien wat er aan de hand is.
     
  9. Telephony DHCP Completed
    Telephony TFTP Completed
    Telephony Provisioning State Pass
    Telephony Line 1 CMS Registration State No Security Association


    Administrative Status Up
    Hook Status On Hook
    Ring Status Off
     
  10. Ik heb een gelijksoortig probleem. Dit speelt bij mij vanaf 5 mei j.l.
    Volgens Ziggo heeft mijn probleem met een kabelbreuk tijdens de nummerportering te maken. Een kabelbreuk die nu al bijna drie dagen duurt...
    Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=17709
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina