1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Verbinding met Sitecom router valt weg

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door RonS, 7 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Ben sinds 2 dagen verkast naar Ziggo internet. ( Alles in 1 ) en ben d'r blij mee, qua snelheid. Ben dus ook nieuw op dit forum. Ik heb echter 1 probleem: M'n verbinding van m'n (draadloze) router valt steeds uit. Even de situatie: Heb 'n Motorola modem, met daarachter 'n Sitecom WL-153 (draadloze) router. M'n modem-Ziggo-verbinding blijft overeind, maar de verbinding van de router naar 't modem valt telkens uit. Zowel bedraad als draadloos. Soms na een nagenoeg exacte tijd, zo rond 1 uur, en soms al sneller. Ik zie dan onderaan m'n taakbalk: "Toegang: Allleen lokaal".Werk zowel met Vista als XP machines. De DHCP-server in de router staat aan. Firmware is up-to-date.
    Kan toch moeilijk ieder uur die router een keer uit-en aan zetten.....

    Is er iemand die hier een verklaring voor heeft ? Of moet ik gewoon maar eens aan een andere router gaan denken ? En zo ja, welk merk ? Sweex ? Linksys ? Alvast bedankt voor de moeite van het meedenken !

    Ron
     
  2. persoonlijk zou ik geen sweex kopen,
    als je zegt dat je verbinding overeind blijft en je router verbinding niet is het duidelijk een probleem van de router.
    de oorzaak hiervan kunnen verschillende dingen zijn.
    ben je bv druk aan het downloaden van usenet of maak je gebruik van bittorrent ?
    zo ja dan kan het zijn dat je router het niet aan kan en vastloopt door het vele data verkeer.
    gebeurt vaker bij goedkopere en/of b-merken.
    enigste oplossing is dat een andere router kopen die daar geen problemen mee heeft.

    ervaring met een andere router nou ik heb sinds een paar maanden nu een linksys WRT610.
    [Review/Ervaring] Linksys/Cisco WRT610N
     
  3. Heb je al gekeken of er nieuwere firmware voor je router te downloaden is?
    Vaak ontstaat dit door te veel en te snelle gelijktijdige verbindingen waar de router niet tegenkan. Nieuwere firmware lost dat soms op.

    Het kan ook aan het verwerken van DHCP door je router liggen. Als je voor de eerste keer je router/modem aanzet dan krijg je vaak een ip-lease van 1 uur. Na dat uur wordt hij verlengd naar 1 week. Als dat niet goed verwerkt wordt door je router valt je verbinding kort daarna dus uit.
    Er zijn modems bekend die hier niet goed mee omgingen dacht ik, met een firmware update van de router is dat vaak opgelost.
     
  4. Ik heb hetzelfde probleem met een Sitecom WL-312. Ik heb ook alles-in-1 plus van Ziggo, sinds een paar maanden. Tot 6 mei een prima verbinding gehad met dito snelheid.

    Ik woon in postcodegebied 2631, waar 5/6 mei een groepsstoring is geweest. Hierna heb ik last van de wegvallende verbinding. Meestal is dat al na een minuut of 10.

    Het modem heeft nog gewoon verbinding, maar ik krijg geen data meer over de router.

    Eerst herstartte ik steeds het modem, maar inloggen op de router en het van het modem verkregen ip-adres vernieuwen, lost het probleem ook op. Dat gaat alvast een heel stuk sneller!

    Ik heb wel met Ziggo contact gehad, maar heb de call weer laten sluiten, omdat het leek te liggen aan de swicth die ik weer achter mijn router heb hangen. Nu blijkt dus dat het in de communicatie tussen het modem en de router ligt.
     
  5. Zoals het er naar uitziet lijkt mijn probleem te zijn opgelost. (even afkloppen) In het Motorola-modem heb ik de DHCP uitgezet. Immers, in de Sitecom-router stond deze ook al enabled. Volgens mij gaf dat een conflict, want sinds ik deze actie ondernomen heb, ben ik zonder onderbreking "al" 15 uur online. Vóór die tijd haalde ik nog niet eens 'n uur, want dan lag de boel weer op z'n gat. In ieder geval; iedereen bedankt voor 't meedenken !!
     
  6. Ik heb het zelfde probleem met Sitecom WL-143 en woon ook in postcodegebied 2631.

    Ik kan wel op internet via een directe aansluiting op de modem maar niet via de sitecom modem.

    Heb zojuist gebeld met Ziggo. Het probleem ligt volgens de specialist aan de migratie. Hierdoor zijn er twee tabellen met IP adressen en het kan voorkomen dat het zelfde nummer dubbel wordt gebruikt. Het kan nog wel enkele weken duren voordat ik de router weer kan gaan gebruiken.

    Vreemd verhaal.




     
  7. Dat zou verdomde slordig zijn.

    Bij de meeste huis-tuin-en-keuken routers kun je het MAC adres van de WAN poort veranderen. Als je hiervoor het adres van je PC gebruikt (meestal is hier een handig knopje "clone MAC address" voor), dan krijgt je router het werkende IP adres dat eerder aan je PC was uitgedeeld.

    Het is in dit geval niet nodig om je modem te resetten.

    HTH
     
  8. als je bij DHCP server in de instellingen van je router kijkt, staat de ''lease-tijd'' niet op een uur ingesteld? Deze moet op ''altijd'' staan. Ik heb de 300N serie van Sitecom, maar helemaal geen problemen met deze router, zowel bedraad als draadloos niet.
     
  9. Bedankt voor de suggestie, maar ik kan niet in de router komen!
     
  10. router is niet van jouw dat je er niet in kan komen ?
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina