1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Opnamen tijdens vakantie mislukt

Discussie in 'Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)' gestart door Palabra, 6 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. We zijn een weekje op vakantie geweest vanaf 25 april. De dag ervoor hebben we een heel aantal opnamen ingeprogrammeerd. Toen we terugkwamen van vakantie en TV wilde kijken, kregen we de error "preview periode verlopen". Na restart van de Cisco was de error weer weg.

    Maar van de ingeplande opnamen waren alleen die van de eerste 2 dagen dat we er niet waren gelukt. De rest was allemaal niet opgenomen. Waarschijnlijk was onze Cisco vanaf toen al in de stand "preview periode verlopen" gegaan.

    Wat moeten we doen om te zorgen dat dit een volgende vakantie niet weer gebeurd. En kan Ziggo er niet iets aan doen?
     
  2. Ik heb hetzelfde gehad. In mijn geval was mijn periode net verlopen dat ik alles mocht kijken en was gewijzigd in mijn pakket.

    Helaas kan de Cisco hier blijkbaar niet mee overweg en neemt domweg gewoon niet op totdat de ontvanger aan is geweest en de smartcard correct heeft ingelezen.
     
  3. Bedankt voor je snelle reactie. Dit is echter bij ons niet het geval. Onze preview periode is al jaren geleden verlopen en ook hebben we de smartcard gewoon geregistreerd. Na reset van de Cisco was de melding ook weer verdwenen. Maar als je niet thuis bent, merk je het niet en kun je natuurlijk ook geen reset doen.
     
  4. Je kunt hier helaas niets aan doen. Dit fenomeen doet zich sinds kort voor op meerdere decoders/pvr's.
    Ik heb het idee dat ziggo bij de aktie 'alle pakketten op meerdere smartcards' iets in de kaartverificatie heeft aangepast.
    Ik heb dit op mijn cisco en humax gehad met opnames, maar ook met live gaan kijken. Bij het live kijken was het een paar keer op en neer zappen genoeg om de kaart weer 'wakker' te krijgen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mei 2009
  5. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Hoezo alle decoders/PVR's?
    Ik heb deze problemen anders niet met mijn Siemens PVR hoor. :)
    Opnemen gaat hiermee al weer geruime tijd probleemloos. :applause:
     
  6. Na even nadenken denk ik dat het komt omdat Ziggo SciFi en nog een aantal zender (SlamTv en 13th street) heeft toegevoegd. Misschien kan hij hierdoor niet opnemen omdat hij de kanaallijst wilt updaten en je rechten op die zenders?
     
  7. Helaas, dit probleem deed zich ook al voor voordat ziggo deze kanalen had toegevoegd.

    Update:
    En ook nadat je de nieuwe zenders in je lijst hebt geupdate.
    :evil: er zijn vandaag 3 opnames mislukt.
    Fijn zo een door ziggo gecertificeerde pvr.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2009
  8. Vandaag had ik weer even bij aanzetten smartcard melding. Dat ding staat altijd in verbinding met Ziggo en gebruikt bijna evenveel energie als dat ie aanstaat een iets simpels als een smartcard check blijkt niet mogelijk???
     
  9. Ook vanuit mijn zijde maar weer eens de vraag of er iemand van Ziggo op dit onderwerp kan reageren...

    Issue blijft bij mij bestaan. Bellen met helpdesk, opnieuw activatie etc. heeft niet geholpen. Nog regelmatig na aanzetten geen beeld... pas na enige minuten op NL1 weer beeld.

    (en idd gekoppeld met het stroomverbruik dat niet te verlagen is, is dit wel redelijk van de gekke...)
     
  10. Er is een grote kans dat de volgende update (zal waarschijnlijk 21 mei zijn) dit zal oplossen. Even afwachten dus :)

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina