1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

weer geen telefoon

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door kakie01, 6 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Voor de derde keer, na overname van Multikabel, geen telefoon. Ging al een paar dagen niet zo best. Ik hoorde bellers niet en andersom ook niet. Na een tweede keer bellen lukte het meestal wel. Maar sinds gisterenavond een dode lijn. Vandaag dus maar mobiel bellen met Ziggo. Gelukkig vrij snel kontakt, of ik maar even wilde ressetten. Alle snoertjes eruit, batterijen eruit enz.enz. Het bekende verhaal. Had ik al gedaan maar goed nog maar een keer. Eerst gesprek wel beeindigd want was alweer 7 euro kwijt en dit zou te lang duren, in de hoop dat het verholpen zou zijn. Niet dus. Weer gebeld, wederom vrij snel kontakt. Kreeg ik te horen dat er meer klachten waren uit de buurt dus dat ik maar af moest wachten omdat er een storing zou zijn. Oke, en 4 euro van mijn beltegoed af. Alleen heeft niemand in de buurt problemen en ik lees ook nergens iets over een storing. Dus...morgen maar weer bellen, want als je een mail stuurd gaat het nog veel langer duren. Toch maar overstappen terug naar KPN? Ik ga er hard over nadenken!! Zijn er nu mensen met tel.problemen, postcode 1782 XL???
     
  2. Klinkt verdacht veel naar het probleem in deze thread, hoewel er nog niet werd gerept van een volledig dode lijn.
     
  3. Klopt inderdaad alleen niet hier in de buurt. Dus ik geloof niets van een storing. Lekker afschepen heet dat geloof ik:evil:
     
  4. Het aldaar genoemde probleem wordt wel behandeld als een storing, zover als ik begrijp uit de posts van Ziggo-medewerkers. Verschilt in uitleg ook niet zoveel; "er is een probleem waar bepaalde groepen klanten last van hebben" en "er is een storing gaande", komt toch op hetzelfde neer. Kans is nogal groot dat er in je buurt meer mensen zijn met dit probleem.
    Overigens kan het ook zo zijn dat jouw storing echt een storing alleen in je buurt is, die losstaat van het andere verhaal.
     
  5. De door u geschetste storing is gisteravond opgelost.
    Mocht u alsnog een probleem hebben, bel dan de HD.
    Het probleem heeft niets te maken met overname van Multikabel.
    Gezien de snelheid waarmee u beltegoed opgaat, zou ik een ander mobiel abonnement nemen.
     
  6. Het merendeel van de mobiele operators rekenen forse tarieven voor het bellen naar 0900 nummers.
    http://www.bellen.com/content/mobiel-naar-0900-nummers-bellen.aspx

    Ziggo weet dat, maar wil toch niet een alternatief nummer beschikbaar stellen. Ziggo jaagt klanten op kosten terwijl ZIJ de mogelijkheden hebben om hier iets aan te doen. De schuld bij de klant leggen is de verkeerde partij aanspreken.
     
  7. Het nummer is gewoon lokaal tarief. Mobiel naar 0900 is en blijft echter onverstandig dankzij de kosten die mobiele providers ervoor rekenen. Echter, elk gesprek van jou met de klantenservice kost je (normaal gesproken) 2,4ct/minuut. Datzelfde gesprek kost Ziggo echter euro's per minuut. Daarom is het ook niet vreemd dat ze een betaald nummer gebruiken, anders zou dat geld ergens anders (lees: verhoogd abonementsgeld) vandaan moeten komen.

    De enigen die er voordeel bij hebben dat bellen van mobiel naar 0900 zo duur is, zijn de mobiele providers. Heeft dan ook meer zin daar je beklag te doen. Bij die link vind je namelijk ook aanbieders die minder belachelijk duur zijn naar 0900 nummers (duurder dan van vast naar 0900 zal het altijd blijven). Dat betekent dat ze het dus wel kúnnen.

    Maar goed, ik begrijp uit het feit dat we nu hopeloos off-topic zijn, dat het probleem is opgelost. Persoonlijk is het verhelpen van zo'n onhandig probleem me wel €11,- waard ;).

    Daar de storing waarschijnlijk bij Ziggo lag, kán je schriftelijk, met bewijs van de kosten die je al bellend hebt gemaakt, restitutie proberen te vragen.
     
  8. Ik ben het hier echt mee oneens.

    Een storing bij Ziggo mag naar mijn mening de klant NOOIT op kosten jagen. Het is al verkeerd dat de klant restitutie moet vragen voor kosten die eigenlijk niet gemaakt hadden hoeven worden.

    Een helpdesk zou gratis moeten zijn wannneer het storingen bij Ziggo betreft.

    En een suggestie dat je maar moet switchen van mobiele provider is natuurlijk helemaal van de zotte. Hier spelen meer afwegingen een rol dan wat Ziggo doet of het bellen van 0900 nummers een rol.

    Maar ja, klantgericht denken of goede service verlening kan je blijkbaar van Ziggo niet verwachten.
     
  9. Ben ik het op zich wel mee eens, een apart gratis nummer voor de storingsdienst. Punt is alleen dat je altijd nog de mensen die zelf verantwoordelijk zijn voor de storing (slechte bekabeling etcetera) en de mensen met alleen technische vragen hebt, die zou je dan allemaal door moeten verbinden naar het gewone nummer. Denk dat de implementatie daarvan nogal lastig is. Maar als het praktisch gezien mogelijk is, zou het wel fijn zijn.

    En goede serviceverlening is ook het verhelpen van storingen ;).
     
  10. Ziggo gebruikt voor de HD een 0900 nummer (momenteel tegen lokaal tarief) en dan tegen een tarief van 0,10 cent. Ziggo kan er geen rekening mee houden op welke manier en via welke provider een klant contact wil leggen met de HD.
    Dit geldt voor deze HD en voor alle aanbieders die gebruik maken van een 0900 nummer.
    Dus de stelling dat mobiele operators forse tarieven in rekening brengen is voor de klant waar maar geldt niet voor Ziggo.
    Maar, in die gevallen dat er een fout gemaakt wordt, worden telefoonkosten door Ziggo vergoed.

     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina