1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Casema mail-adres bij nieuwe Ziggo klant

Discussie in 'Internet - Email' gestart door DutchFox, 3 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien staat het al ergens in dit forum, maar ik meld het toch maar even omdat er volgens mij nogal wat nieuwe Ziggo-klanten zijn.
    Sinds een paar weken zit ik ook bij Ziggo en wilde mijn eerder bij de activering van de modem aangemaakte mailadres eens in Outlook instellen (ik heb het niet echt nodig, maar een extra adres is soms handig).
    Het wilde maar niet lukken. Allerlei instellingen geprobeerd, maar het lukte niet. Ook het invullen van het adres (***.***@ziggo.nl) bij “E-mailwachtwoord vergeten” met bijbehorend klantnummer, wilde niet lukken. Ik heb de helpdesk maar gebeld (tijdelijk lokaal tarief :thankyou:) en het blijkt dat ik een adres heb met de toevoeging @casema! Dus vreemd genoeg is het ***.***@casema.nl (volgens mij was het bij activering van het modem toch echt @ziggo).
    De instellingen zijn nu:
    Inkomende mail: pop.ziggo.nl
    Uitgaande mail: smtp.ziggo.nl
    Gebruikersnaam: ***.***@casema.nl

    Nu werkt het dus!
     
  2. Hi!

    Bij activatie kun je zelf kiezen. En kennelijk heb je daar @casema gekozen.

    Bye,
    Raymond.
     
  3. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar het is me toen niet opgevallen, anders had ik wel voor Ziggo gekozen.

    In ieder geval hoop ik dat een ander wat aan dit draadje heeft.
     
  4. Als je wilt kun je alsnog een @ziggo.nl email adres aanmaken hoor. Met een alles-in-1 plus abonnement kunt je 5 mailboxen aanmaken. Voor elk van die malboxen kan ook nog eens 5 'aliassen' aanmaken, zodat je dus totaal 30 emailadressen kunt maken :wink:.

    Je zou bijvoorbeeld een alias bij je huidige xxx.yyy@casema.nl kunnen maken met xxx.yyy@ziggo.nl (als die nog beschikbaar is). De mail voor beide adressen komt dan in dezelfde mailbox terecht.

    Extra mailboxen en adressen kun je aanmaken via mijn-ziggo.
     
  5. Hartelijk dank voor de info.
    Zoals jullie zien ben ik hier nog een groentje.
     
  6. Maar het is wel vreemd hoor. De monteur was bij mijn installatie vergeten een mailadres aan te maken. Heb ik dus via de helpdesk laten activeren.
    Tot mijn verbazing kreeg ik toen te horen dat het adres op casema.nl eindigde. Ze konden mij toen niet vertellen waarom geen ziggo.nl mail werd aangemaakt. Dus toen wel zelf een extra mailadres aangemaakt met ziggo.nl
    Misschien dat het nog te maken heeft met de fusie en dat ze de boel nog moeten aanpassen.

    gr. Philip
     
  7. Er is inderdaad een overgangs periode geweest waardoor er nog geen @ziggo.nl beschikbaar was.
     
  8. Ter info,
    Ook net (31-5-2009) nieuw bij Ziggo.
    Na activering ook @ziggo.nl als emailadres ingesteld en kon daarna geen emailtjes versturen en ontvangen. Allerlei settings (pop(3)/smtp/mail) geprobeerd maar niets hielp.
    Uiteindelijk helpdesk gebeld en die kon me vertellen dat het een @casema.nl adres is geworden. Mogelijk is het gekomen omdat ik een keer een scherm terug moest (ik weet niet meer waarom maar waarschijnlijk iets verkeerd of incompleet ingevuld). Toen is waarschijnlijk de listbox weer teruggevallen naar de initiele instelling (=casema). Een beetje programmeur had dit op kunnen lossen.
    Mogelijk heb ik iets over het hoofd gezien maar men had ook wel een weergave kunnen maken van alle finale settings.
    Al met al geen goed begin van mijn ervaring met Ziggo (teveel tijd aan verloren).
    Ter info,
    Andere mailservers die ook lijken te werken:
    mail.ziggo.nl (wordt in de begeleidende brief aangegeven maar lijkt niet te werken in Windows Live Mail (=Outlook Express).
    pop3.casema.nl
    smtp.casema.nl
    smtp.ziggo.nl (wordt door de helpdesk gegeven)

    Butch
     
  9. mail.ziggo.nl zou ik maar liever niet gebruiken. Dat is een locale "uitvinding" van ziggo nameservers. Wanneer je daar geen gebruik van maakt of wil maken, om security-, privacy-, snelheids-redenen (of gewoon omdat je je PC ook op andere ISP's gebruikt), dan kan dat adres plotseling niet gevonden worden.
    Dus smtp.ziggo.nl en pop.ziggo.nl dan kan je in de hele wereld je ziggo mail ophalen.

    Mees de Roo
     
  10. De Nameservers van Ziggo/MK kan hier mail.ziggo.nl niet resolven. Lijkt dus helemaal niet te bestaan(Of het moet alleen in de 'old' Casema Nameservers staan). Vind het ook nogal apart dat het in de brief staat.

    pop.ziggo.nl en pop.casema.nl & pop3.casema.nl => Resolved hetzelfde IP adres. Dus werkt allebei.

    smtp.ziggo.nl & smtp.casema.nl => Resolved ook zelfde IP adres, dus zal beide werken.
    POP(inkomende mail ) zal in principe overal werken.
    SMTP(uitgaande mail) zal alleen werken vanaf het Ziggo netwerk.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina