1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Mogelijke interferentie?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Scorpion2k, 2 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Beste mensen, ik zit met een probleem waar ik niet helemaal uit kom.

    Situatie omschrijving:
    Ik ben verhuist en woon nu in een appartement die vrij hoog ligt. Er is beneden een meterkast met een groene kabel waar hij binnen komt. Deze heeft meteen een stekker erop met een groene kabel eraan naar mijn appartement toe boven. Ik denk dat de afstand ongeveer 30 meter zal zijn als het door al die muren gaat.

    In mijn appartement komt de verlengde groene kabel binnen. Ik heb daar zo'n contactdoos op aangesloten die bij mijn nieuwe ziggo pakket zat en daar gaat dan weer een contactdoos op met DATA/TV/RADIO. Op data heb ik mijn internet aangesloten en dat werkt als een zonnetje. Ik heb op de tv uitgang een goed geisoleerde kabel van 10 meter aangesloten naar de tv en nu komt het.

    Humax IRHD-5000:
    Ik heb de Humax aangesloten op de tv en alle zender werden gevonden. Helaas storen ze alleen ontzettend. Zomaar bij elke willekeurige zender kan de bovenkant alle kanten opvliegen (geen blokjes en geen problemen met geluid) en regelmatig valt het complete beeld weg (terwijl het geluid altijd goed doorloopt) en komt het weer terug. Het lijkt net alsof er opnieuw gezapt wordt naar het betreffende AV kanaal. Een enkele keer is het zelfs zo erg dat het hele beeld stilstaat met vage lijnen en kleuren dat ik de tv van zender moet veranderen, zodat ik het beeld van de decoder weer kan zien bewegen. Dit gebeurt probleem doet zich voor via de scart aansluiting en via de bijgeleverde component kabels.

    Panasonic TU-DC40RD:
    Om te testen of het nu de decoder is of het signaal heb ik mijn oude vertrouwde panasonic aangesloten. Deze doet het eigenlijk gewoon heel goed, maar reageert er weer iets anders op. Sommige zender hebben geen signaal en dat kan ook soms een zender zijn waar je een minuut ervoor nog naar zat te kijken. De BER waarde blijft continue op 000000 en het signaal is 25%. Ook tijdens de storing blijft de BER waarde op 000000.

    Oplossing?
    Ik heb het forum redelijk afgezocht en mijn vermoeden is dat dit met interferentie heeft te maken. Hoe kan ik het beste mijn probleem vaststellen zodat ik een gerichte oplossing kan toepassen? Zou een versterker kunnen helpen, zoja waar moet hij komen? (hopelijk niet in meterkast, die heeft geen stroomaansluiting). Wie kan mij op weg helpen?
     
  2. De signaalsterkte is niet denderend en kan de oorzaak zijn, dan zou een versterker het probleem waarschijnlijk oplossen (heb zelf ook zo'n ding, jaren van ergernis alleen omdat ik nooit van dat geweldige ding had gehoord!).

    De kabel die je gebruikt is vrij lang, en zelfs als hij van flink hoogwaardige kwaliteit is kunnen er dan problemen optreden, ook bij zwakke punten als splitters e.d. Is je kabel voorzien van het KabelKeurmerk?
    Door te testen met verschillende decoders heb je in ieder geval kunnen aantonen dat het daar niet aan ligt. Wat je zou kunnen proberen, is de decoder en tv zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te zetten. Is de signaal kwaliteit net zo slecht, dan is het niet die lange kabel, eerder iets bij Ziggo. Is de signaal kwaliteit stúkken beter, wordt een duurdere/kortere kabel misschien toch de oplossing.
    Die test is een hoop gedoe, maar (afhankelijk van je thuissituatie) minder moeite dan de volledige lengte van de kabel vervangen om dit te controleren.
     
  3. als de sterkte bij binnen komst ook slecht is kan je ziggo bellen. Aangezien hun tot aan je huis verantwoordelijk zijn. Lijkt het mij ook dat hun voor een versterker moeten zorgen. Heb er ook 1 van hun gehad
    Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
     
  4. In dat geval wel ja, heb er zo zelf ook één gekregen, sindsdien nauwelijks meer slecht beeld op de analoge kabel gehad.
     
  5. Sorry voor mijn late reactie. Ik ben ontzettend druk geweest. Bedankt voor jullie tips, ik ga wel met een verlengkabel beneden testen (daar is geen stroomaansluiting :P) met een tv hoe het signaal dan is. Het komt er op neer dat het op dit moment te zwak is. De laatste tijd zie ik wel BER waardes van 2500 of bepaalde zenders blijven op locked staan. Ik ga het testen, nogmaals bedankt voor de tips! Ik zal laten weten of het me heeft geholpen wanneer het zover is.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina