1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Regelmatig geen geluid bij bellen

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door jongetje, 1 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ook hier in West-Graftdijk komt dit probleem sinds een tijdje steeds vaker voor. Heel vervelend wat je blijft (terug)bellen.

    Ze zijn zeker weer met een update bezig intern. Ging zo lang goed en nu begint het weer.
     
  2. Probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.

     
  3. Laten we maar van geluk spreken dat Ziggo telkens minder onderscheid maakt in kwaliteit tussen voorheen Multikabel, Casema en @home; het is nu tenminste allemaal consequent instabiel. Als oud-Multikabel klant is het tranen met tuiten huilen.
    Ik wil de techneuten niet tegen het zere been schoppen (ze krijgen immers al hele emmers stront over hun heen), maar sinds de fusie is de kwaliteit en stabiliteit enorm gekelderd. De mobiele-telefonieaanbieders vinden het allemaal prima, want een hoop mensen wijken al snel uit naar hun mobieltje.
    Zowel technisch als organisatorisch heeft men bij Ziggo zich enorm verslikt in de impact van de fusie. Via dit forum kom je vaak een stuk verder dan via de Ziggo helpdesk. Dat is wel enorm handig, maar aan de andere kant zegt dat ook wel weer iets van de kwaliteit van de helpdesk, want verder dan "Reset uw modem eens" kom je daar ook niet mee.
    Laten we hopen dat alles snel weer een beetje stabiel draait, want het wordt hoog tijd dat Ziggo uit de negativiteit komt.
     
  4. Als ik het goed lees heeft u een consequent instabiel product.
    Geldt voor TV, internet en/of ook voor telefonie?

    Jammer te lezen dat als u de helpdesk belt een standaard antwoord krijgt van "Reset u modem eens" en dit dan gelijk de kwaliteit van het helpdesk zou weergeven.

     
  5. Toen ik zaterdag belde met dit probleem en ik vertelde dat er ook een aantal mensen waren op dit forum met het probleem was zijn antwoord "Er zijn zoveel mensen met telefonie, dat is toeval dat er 5 last van hebben". Dat die allemaal dit forum lezen lijkt mij sterk. Ben blij om te lezen dat er nu actie wordt ondernomen, hopelijk snel opgelost want loopt mijn hele kennissen en familie kring te overtuigen van Ziggo en zitten nu met slechte telefoonverbinding. Ziggo verdient er uiteraard goed aan want je moet zo 2 a 3 keer een nummer bellen (starttarief + eerste minuut).
     
  6. Staat duidelijk bij de tarieven op de website.
     
  7. Servicedesk

    Hallo allemaal,

    Ook wij hebben een telefonie storing sinds (naar we weten) afgelopen zondag. Toen belde een kennis (ook Ziggo) ons en ik nam op en hij hoorde mij niet en ik hem ook niet tot 2x aan toe. Toen mobiel gepakt en kon hij mij wel bereiken.

    Maandag belde mijn zus me (kpn) en ook nu konden we elkaar niet horen. Ik belde haar terug, toen ging het wel goed, maar na ongeveer 10 minuten kon ze mij niet meer horen. Toen heeft zij me terug gebeld en ging het een half uur probleemloos (en hebben we zelf de verbinding verbroken).

    Vandaag kon ik weer geen contact krijgen als ik zelf belde met diverse nummers (ziggo, mobiel tele2, vodafone).

    Gisteren en mailtje naar de klantenservice gestuurd:

    Via de website heeft u een vraag gesteld over uw Ziggo-diensten.

    De volgende stappen lossen mogelijk het probleem op:

    - Haal de telefoonkabel uit uw modem.
    - Haal het modem van de spanning.
    - Schroef de witte Coax-kabel achter uit de modem.
    - Wacht (minimaal) 5 minuten.
    - Schroef allereerst de witte Coax-kabel weer goed vast.
    - Zet het modem terug op de spanning en wacht tot de lampjes constant branden, inclusief het telefonie lampje.
    - Stop de telefoonkabel pas in het modem wanneer het lampje van de telefonie constant brandt.
    - Controleer ook even of de coax-kabel niet te strak in het modem gedraaid is. Deze kabel moet handvast aangedraaid zijn.

    Zorg ervoor dat u uw telefoon rechtstreeks op het modem heeft aangesloten, zonder tussenkomst van uw binnenhuisinstallatie (denk hierbij aan telefooncentrale, KPN ISRA punt etc.). Mocht u nog problemen ervaren met uw eigen toestel, probeert u dan het testtoestel van Ziggo en herhaal bovenstaande stappen.

    De problemen zouden nu verholpen moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn, dan verzoeken wij u vriendelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Wij helpen u dan graag verder. Houdt u dan de volgende gegevens bij de hand:

    - Ervaart u deze problemen ook met uw internetverbinding?
    - Sinds wanneer speelt dit telefonieprobleem?
    - Wanneer was de laatste keer dat dit voor kwam? (gelieve datum en tijdstip te vermelden)
    - Bij welk telefoonnummer gebeurde dit toen?
    - Hoe openbaart het probleem zich? (zo precies mogelijk; is er wel/geen telefoonverbinding, na hoe lang onderbroken etc.)
    - Gebeurt dit soms/regelmatig/altijd?

    Samen met deze gegevens kunnen wij verschillende tests met u doorlopen. Helaas is e-mail geen geschikt medium om deze tests te doen.

    LET OP: Alvorens u contact opneemt met onze klantenservice, vragen wij u het modem even uit de stroom te halen en opnieuw in te steken. Wij beschikken dan over de actuele gegevens van uw modem.

    Onze excuses voor het ongemak. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.


    Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.

    Met vriendelijke groet,

    Afdeling Klantenservice
    Ziggo

    Dit vanmorgen maar even uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Dus de klantenservice gebeld, dit ging wel goed totdat ook hier plots de verbinding werd verbroken. Nog een keer gebeld en de dame wilde dat ik het reset knopje van het modem zou indrukken (na het telefoongesprek) om het modem naar de fabrieksinstellingen terug te brengen evt een nieuwe firmeware te downloaden. Ik geloofde niet in een positief resultaat en ze ging wat navragen bij een collega. Die heeft haar verteld dat het een landelijk probleem is en er aan gewerkt wordt.

    Ik heb hierna toch het modem middels het reset knopje naar de fabrieksinstellingen terug gebracht en tot mijn verbazing kan ik weer bellen (getest met ziggo kennis, eigen mobiele nummers) met dezelfde firmware trouwens als voor de reset.

    Ben benieuwd voor hoelang...

    Groet,
    Henk
     
  8. Vreemd dat niet iedereen bij Ziggo op de hoogte is van de storing. Staat ook niets op de storing pagina van Ziggo.
     
  9. Ik heb datzelfde probleem met mijn telefoon, ook contact gehad met Ziggo en eerst kreeg ik een mail dat het een algemeen probleem is waar aan gewerkt wordt. Later kreeg ik een standaard mail dat ik de stekker 5 minuter eruit moest laten en mijn DECT telefoon niet te dichtbij mag zetten. Ik heb in een mailtje teruggestuurd dat ik het vreemd vind dat het een algemeen probleem is, maar dat ik er niks van op de site zie staan.
    Ze willen zeker niet dat Kassa of Radar erachter komt.
    Ook ik heb het helemaal gehad met Ziggo, het is zo zonde dat Multikabel met hen in zee is gegaan. Het was zo'n goed product en nu is alles waardeloos. Iedereen die ik spreek raad ik aan om Ziggo zeker niet te nemen, je krijgt er alleen maar gezeur mee.

    Ik heb ook een paar maanden last van een extra kiestoon als ik ga bellen. Ik weet niet of meerdere mensen hier ook last van hebben. Toen kreeg ik dezelfde oplossing van Ziggo als nu, maar ik het het probleem nog steeds.
    Het is schandalig dat ze nog zoveel geld durven vragen voor een product dat niet werkt. Maar ja, zij hebben een machtspositie, zou ik een keer tegen een cliƫnt moeten zeggen 'hier heb je de rekening maar alles wat je wilt is niet gelukt maar je moet toch even betalen' dat kan toch niet zomaar!!!

    Hopelijk lossen ze het snel op.
     
  10. Correctie, Ziggo IS Multikabel + @home + Casema.
    Ik noem een maandcontract geen machtspositie.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina