1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Regelmatig geen geluid bij bellen

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door jongetje, 1 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb sinds vorige week regelmatig dat als iemand belt of ik iemand bel dat we elkaar niet kunnen horen. Als ik vervolgens opnieuw bel (of ik gebeld wordt) dan werkt het wel.

    Meer mensen hier last van?
     
  2. Heb ik ook last van. Inmiddels modem (en router) gereset en toen leek het probleem over te zijn. Van Ziggo het advies gekregen om te kijken of het met een ander toestel ook zo is. Ga ik eens uitproberen.

    Succes
    Rob

    Update:
    Oplossing van Ziggo werkte niet.
    Net contact gehad met de HD en krijg via een bandje te horen dat er een storing is bij Telefonie. Storing betreft het bovenstaande. Aan een oplossing wordt gewerkt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2009
  3. Kijk! De reden dat ik weer es op het forum rond hang; ik heb hier de laatste tijd ook last van. Mensen moeten het dan 2 of 3 keer proberen, en dan gaat het ineens wel goed. Daarstraks scheen ik een tijd lang "in gesprek" te zijn, maar ik heb de telefoon niet aangeraakt.

    Ik ga m'n modem zo even resetten.. (wil zoooo niet met Ziggo in de weer voor dit probleem)

    Bedankt voor de tip!
     
  4. Ik ben dus niet de enige met dit probleem, zal zo ook even het modem een schop geven.
     
  5. Zeer herkenbaar. Heb dit in het verleden ook wel eens incidenteel gehad, maar sinds een week is het bar en boos. Ik merk dat zelf als ik naar huis bel en heb er ook veel klachten over gehad. Als ik het zo lees denk ik dat het toch echt aan de cntrale van Ziggo ligt (hopelijk: heeft gelegen)

    Vanmorgen kreeg ik er nog een uitbreiding van de telefoon ellende. Bij het bellen naar mijn nummer kreeg het bandje : dit nummer is niet in gebruik'te horen. Dat heeft zeker 2 uur geduurd!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2009
  6. Je kunt niet een normaal gesprek via de telefoon voeren. Ik had het probleem ook al een paar weken geleden bij Ziggo gemeld; Allerlei dingetjes gedaan (modem reboot, harde reset), maar niets hielp. Er zou een monteur komen met een nieuw modem, maar die afspraak werd later door Ziggo afgemeld, omdat het om een groepsstoring zou gaan.
    Volgens Ziggo was alles opgelost, maar ik heb het probleem nog steeds: Niet bereikbaar, geen geluid, kraken als een gek, etc, etc.
    Ziggo net weer gebeld: Krijg een bandje met: "Er is een storing met de telefonie....." Dat staat niet op de klantenservice site. Ik word er een beetje niet goed van. Als je de helpdesk wel aan de lijn krijgt, zijn ze niet onbeleefd, maar ze hebben geen informatie waarmee ze je kunnen helpen. Het wordt nu echt wel eens tijd dat Ziggo zijn zaakjes goed geregeld krijgt.
     
  7. Ja daar hebben wij ook last van in Utrecht zuid-west (voorheen Casema gebied) Heb de modem (Motorola SBV5121E) ook een paar gereset maar tot nu geen resultaat. De ene keer hebben we er geen last van en de andere keer wel. We worden gebeld we nemen op en horen niets. Die persoon belt nog een keer en dan gaat het wel goed.
    Ze zeggen dan dat ie eerst over ging en daarna een ingesprek toon krijgen. Dus als wij hem opnemen krijgen zij een ingesprek toon.
    Vreemd probleem. Hopelijk is het maar tijdelijk.

    Even voor de duidelijkheid ik had er vandaag 'last van' en afgelopen zaterdag
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2009
  8. Ook bij ons is het de laatste tijd kwakkelen met de telefoon. Hiervoor eigenlijk nooit last gehad.

    Voorkomende problemen zijn:
    • de telefoon gaat over en als je opneemt, hoor je niks
    • als je zelf belt, hoort de ontvangende partij niks. Probeer je het daarna nog een keer, is er niks aan de hand
    • krakende verbinding
    Gisterochtend het modem gereset en toen leek het beter te gaan, maar vanochtend was het weer mis. Ik heb Ziggo niet gebeld, maar is dat bandje met de telefoonstoring nog steeds te horen? Ben i.i.g. blij dat wij niet de enige zijn...
     
  9. Ook hier (2721 - Zoetermeer - oud casema) dezelfde problemen. Dacht het opgelost te hebben door twee dagen geleden het modem te resetten, maar probleem is er af en toe weer.

    Als je wordt gebeld hoor je niets, de andere kant ook niet. En vice versa.
     
  10. Hier heb ik ook last van, weet niet of dit de oplossing is maar het werkt wel.
    Laat een paar keer (3) de telefoon overgaan en neem dan pas op. Bij mij blijkt dat na 1x overgaan en direct oppakken geen verbinding tot stand is gebracht.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina