1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

DHCP probleem

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Parel, 1 mei 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Vreemd probleem!
    Je verteld dat de nieuwe PC ook al eens opnieuw is geinstalleerd.. Dus het enige wat dan nog hetzelfde is, is de hardware, en dus de netwerkkaart.. Maar je verteld dat je ook al een nieuwe netwerkkaart hebt geprobeerd... dus dat is ook een ander MAC adres.
    Wat je eens zou kunnen proberen is het volgende(als test)
    - MAC adres van de router(WAN) die wel werkt opzoeken
    - MAC adres invullen op de PC bij --Configuratiescherm=>Systeem=>Apparaatbeheer
    -- Dubbelklik op netwerkkaart
    -- Geavanceerd
    -- Eigenschappen: Netwerkadres, en dan rechts invullen, zonder streepjes

    Vervolgens de PC NIET op de router aansluiten, maar direct op het modem, en het modem resetten. Als het niet werkt, de waarde weer terugzetten op "niet aanwezig".

    Kan je eens in het Windows logboek kijken of daar meldingen instaan over de netwerkkaart? Het logboek vind je via start=>uitvoeren=>eventvwr.msc En dan kijken onder Systeem
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina