1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wellicht vind ik hier de oplossing

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door rijkaart, 30 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hmm, ik begreep juist dat hij met die 2 pc's juist alleen verbinding had zonder de router ertussen, en dat zijn router wel werkt als hij hem bij andere mensen aansluit. En dat hij nu dit bevestigde, op de 2 pc's heeft hij dus de filmpjes gezien.

    Dan blijft naar mijn mening alleen het kabeltje tussen de router en de modem over als dat niet bij de andere mensen getest is.

    Wat ook kan is dat hij zijn modem niet reset nadat hij een ander apparaat heeft aangesloten. Met de 2 ip's die je bij Casema kunt krijgen kun je dan precies de 2 pc's een keer aansluiten, maar de router slikt hij dan niet meer, tot je de modem reset.
     
  2. Dat toont goed aan hoe moeilijk hulp op afstand is. Ik heb een aantal jaren leiding gegeven aan een groep die dat voor main-frame computers moest doen, en geloof me, je blijft jezelf tegenkomen.
    rijkaart zegt letterlijk:
    "De bovenstaande wijze van aanluiten uitgevoerd en toen had ik verbinding! Op 2 pc's! Voor 2 minuten."
    Vandaar mijn conclusies.
    Dat maakt aansluiting van het modem op een LAN-poort onwaarschijnlijk. De adressen uit het blok 192.168.0.0/24 kunnen nauwelijks naar internet, en als dat op de een of andere rare manier nog wel zou lukken, gaat in ieder geval de DNS volkomen fout (die heeft de router namelijk als enige mogelijke bron en die kan niet antwoorden vanaf 0.0.0.0).

    Mees de Roo
     
  3. Kabeltje werkt iig wel. Dat heb ik al getest.

    Dus concreet zeg jij. Modem van de stroom af Router resetten en van de stroom af. Uur wachten. Pc's uit. Router aan. Wachten, modem aan(die is hierdoor gereset), wachten en dan pc's aan.

    Dat deed ik dus net en toen had ik even verbinding en toen niet meer.

    Lampjes branden allemaal. Ook de link lampjes. Verder brand op de router het lampje van WAN zodra ik het moden aanzet. Daarnaast weet ik dat Ziggo kan zien dat ik een router heb en zelfs het merk konden ze zien en de status. Dus het modem ziet de router wel.
     
  4. Een uur wachten is niet nodig hoor, maar steeds als je een ander apparaat aansluit op je modem moet je het modem even uit en weer aanzetten zodat de MAC-tabel in de modem leeg gemaakt wordt.
     
  5. Ik heb reeds geantwoord Cees, had m nog effe nabewerkt..

    Aangaande de routers. Ik heb 5 modellen van sitecom geprobeerd en een sweex en een netgear. Mijn buurman 3 sweex 3 netgear en een sitecom.

    Alles bedraad en wireless. Alles tussen 5 tientjes en 180 euro. Zonder succes.
     
  6. Heb je ook een ander modem kunnen proberen?

    Het lijkt (wat jijzelf van het begin af aan al vermoedde) steeds meer een DHCP probleem (dat zou het correct functioneren met fixed extern IP-adres ook goed verklaren).

    Wanneer dit mijn netwerk was, of wanneer je in de buurt woonde zou if nu in het traject Modem>>>router een hub of y-kabel opnemen, en met een extra PC en b.v. wireshark een trace uitvoeren op de pakketten die modem en router uitwisselen bij zo'n DHCP poging (sniffen). Dat zou uitsluitsel moeten geven over het feit of de ellende van je modem, of de dichtstbijzijnde Ziggo gateway, of van de dienstdoende Ziggo DHCP server (vermoedelijk iets uit het 10.0.0.0/8 blok) komt.

    Kan je dit zelf doen, of heb je iemand in de buurt waaraan je dat kunt vragen? De wireshark file met paketten kan je zonodig aan me toesturen voor analyse.

    Mees de Roo
     
  7. Even een hele rare vraag rijkaart. Je woont toch niet toevallig vlak in de buurt van door de PTT of aanverwante clubs geplaatste antennes voor mobiele telefonie, digitenne of soortgelijke ethervervuiling?

    Mees de Roo
     
  8. Hemelsbreed 400 meter van de dichtsbijzijnde mast bij mijn weten.

    Dat gebeuren met wireshark, kan je dat ook zo doen;

    wandaansluiting>modem> pc met wireshark> router> Pc.

    Immers ook met een pc aan het eind kom ik er ook niet op. Daarnaast gaat het alleen om het opvangen van signalenen tussen modem en router. Of zie ik dat verkeerd?
     
  9. 400 meter zou voldoende afstand moeten zijn om uit de problemen te blijven, tenzij die mast op zodanige hoogte geplaatst is dat jij op ongeveer dezelfde hoogte woont. In dat geval zou je de kabel tussen modem en router eens in zilverpapier (keukenrol) kunnen wikkelen, anders heeft dat geen enkele zin.

    Nee, de door jou voorgestelde meetmethode werkt niet. De PC die snifft moet ahw "niet bestaan" voor het netwerk (anders kan je niet zien wat er gebeurt o.a. omdat die PC een IP adres van het modem krijgt en de router niet).
    Dat kan alleen met een hub of y-kabel tussen modem en router. Zelfs met een hub zou je eigenlijk een "aangepaste" kabel moeten gebruiken, die alleen ontvangt (eventuele lookup via 2e interface op een ander netwerk; anders geen lookup). Wanneer je de sniffende PC een fixed IP-adres uit het blok 10.0.0.0/8 geeft, promiscuous mode voor de sniffende netwerkkaart gebruikt, en geen gateway en DNS server adres meegeeft, lukt het ook wel.
    Het probleem zit hem in y-kabel of hub, die worden (bijna?) niet meer gemaakt, en de switches die geforceerd kunnen "hubben" zijn duur.

    Is je buurman de enige die dit verschijnsel ook heeft of zijn er nog meer mensen? Wanneer jullie tweeën de enige zijn, moet je de modems eens wisselen.

    Mees de Roo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2009
  10. Nee er zijn nog meer mensen in de wijk. Echter die zijn mij niet bekend. Ik heb dat van de lokale pc leverancier/monteur. Dus het is niet een op zichzelfstaand probleem.

    Daarom neem ik ook alvast een voorschot door Ziggo de schuld te geven.:wink:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina