1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wellicht vind ik hier de oplossing

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door rijkaart, 30 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. het klonen van het mac-adres in je router moet wel bedraad gebeuren , en dus niet draadloos .. is mijn ervaring iig bedraad lukte het en draadloos niet !
     
  2. Ter info,

    Mijn router heeft geen wireless functie. Het is een Sitecom dc202. Deze wordt aanbevolen door....Ziggo.


    View the current internet connection status and related information
    Internet Status :DISCONNECT
    WAN IP :0.0.0.0
    Subnet Mask :0.0.0.0
    Gateway :0.0.0.0
    Wan Mac Address :00-0C-F6-4C-FF-27
    DNS :0.0.0.0
    Secundary DNS :0.0.0.0
    Connection Type; Dynamic IP
     
  3. Deze router Sitecom DC-202 heeft geen draadloze mogelijkheden.

    Maar ik ben inderdaad heel benieuwd naar de WAN gegevens. Volgens de manual kom je allereerst op de "system status" pagina, en heb jij je gegevens uit de "system" tab zojuist hier weergegeven. De volgende tab heet "connection" en daar vind je internet status, WAN IP, subnet mask, gateway, WAN MAC adres, DNS1 IP, DNS2 IP en connection type. Die willen we heel graag weten!

    Op deze pagina zie je ook 2 knoppen; connect en disconnect.
    Zou je, wanneer je de situatie zoals je die aantrof hebt overgeschreven of ge copied, eens wat willen experimenteren door een paar keer achter elkaar een disconnect (even wachten tot de status dat ook zegt) gevolgd door een connect (weer rustig wachten tot de status meeloopt) te doen; Ik wil heel graag weten of dat (na elke connect) verandering brengt in de eerder overgeschreven waarden, en hoe lang zo'n eventuele connect blijft bestaan.

    Mees de Roo
     
  4. Oeps ik was net te laat zie ik:censored:.
    Experimenteer dus verder met connect-disconnect

    Mees de Roo
     
  5. Ik neem aan dat je alleen wil weten of er in dat WAN tebelletje iets verandert;

    Ik heb geen connect of disconnect. Wel release en renew.
    Begonnen met renew. Een keer of tien en geen resultaat. Dan release idem, toen weer renew. Idem
    Tabel blijft zoals hierboven.
     
  6. Weet je zeker dat je een netwerk-kabel op de juiste plaats heb aangesloten, dus van de WAN poort van de router naar de netwerk poort van het modem ? Het lijkt wel of je router de modem niet ziet omdat er ook een disconnected melding staat in je router.
    Zitten er lampjes bij de WAN poort van het modem en zo ja gaan die aan als je de netwerk stekker er in doet ? Ook op het Motorola modem zit aan de voorkant een lampje (led eigenlijk) waar 'link' bij staat. Brand dat als je de netwerk stekker tussen modem en router erin hebt (oranje zou het moeten zijn en knipperen bij netwerk activiteit)
     
  7. Je kunt inderdaad steeds in ditzelfde scherm blijven; je LAN gedeelte is standaard en probleemloos zo te zien. Wanneer de status nu Disconnect zegt, dan druk je 1x op renew. Ik denk niet dat het scherm zichzelf automatisch ververst, dus zou ik de gagina na die renew gedurende een minuut een flink aantal malen zelf verversen (= opnieuw oproepen). Daarbij goed opletten of alles echt steeds 0.0.0.0 blijft.
    Je meldde dat je even verbinding had. Betekende dat je vanaf 1 of 2 PC's even echt internet-pagina's kon oproepen; weet je zeker dat die niet uit cache konden komen? Waren er ook andere (bij)verschijnselen/meldingen?

    Mees de Roo
     
  8. Ik had op 2 pc's verbinding. Om hetgeen jij schetst te ondervangen heb ik via google video twee filmpjes van nick en simon aangezet... die deden het.

    Aangezien ik normaal metallica aan heb staan weet ik vrij zeker dat die niet in het cache zaten:wink:

    Morgen ga ik nog even een keer of wat verversen. Maar ik had het idee dat de pagina dat zelf al deed omdat ik onderin de browser een balkje razensnel voorbij zag flitsen. Maar goed. Zekerheid voor alles.
     
  9. Je reset toch wel je modem nadat je de router aangesloten hebt ipv je computer ?? En had je mijn vraag nog gezien over de kabel tussen modem en router en de ledjes en zo ?
     
  10. Ik vraag dit uitproberen om de volgende redenen:
    Het is duidelijk dat er iets mis gaat met de DHCP. Dat kunnen problemen zijn met het verkrijgen daarvan (in welk geval je eigenlijk nooit een verbinding zou verwachten), of met het vasthouden ervan (in welk geval je steeds een korte, wegvallende verbinding zou verwachten. Jij meldt nu iets anders, nl een goede verbinding, die echter kort en eenmalige is. Voordat we verder kunnen moeten we daar heel erg zeker van zijn; dwz. we moeten zeker weten dat het niet mogelijk is die verbinding na de eerste verbreking weer tot stand te brengen en dat gedrag moet elke keer hetzelfde zijn.
    Klopt het dat je met (een) andere router(s) hetzelfde probleem hebt, en zo ja, met welke? Welke andere modem's heb je geprobeerd of is daar te moeilijk aan te komen?

    Mees de Roo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina