1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wellicht vind ik hier de oplossing

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door rijkaart, 30 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Bij Casema kun je (nog) 2 computers aansluiten op je modem. Zonder router gaat dat dus wel, maar je hebt dan geen firewall-functie van de router meer. Of je in de toekomst nog steeds 2 ip-adressen blijft krijgen weet ik niet, dus de kans dat het ineens niet meer werkt is aanwezig.
     

  2. Dan heb ik op beide pc's nog een firewall.

    Wellicht een heel idiote vraag; Als ik nou met een splittertje van meneer Sweex a 11 euro klaar ben... Waarom wordt ik dan doodgegooid met die routers van 80 tot 150 euro? En waarom komt Ziggo zelf hier niet mee?
     
  3. Hmja Sweex, je mag het proberen, zolang het werkt ;)

    En los daarvan, die routers werken gewoon... alleen bij jou is weer een hele vreemde situatie. Dus totdat die situatie opgelost is, zou ik even helemaal niets doen. En routers heb je ook al voor €50 euro, goede routers dan (Linksys, Netgear), niet die prut van Sweex en zo. Maar goed, dat is een andere discussie.
     
  4. Omdat Ziggo maar 1 IP-adres uitdeelt. Dus zodra je meer dan 1 pc aansluit heb je een router nodig. Casema deelde van oudsher 2 ip-adressen uit waardoor je daar zonder router 2 computers kon aansluiten, maar dit werd volgens mij ook niet gesupport. Ik vermoed dat als alle systemen gelijk getrokken zijn bij Ziggo je straks bij Casema ook nog maar 1 ip-adres hebt.
     
  5. Ik woon in t casema gebied. Maar es contact opnemen met ziggo of t binnenkort staat te gebeuren dat ze over gaan naar 1 ip.

    Overigens blijft het angstvallig stil bij Ziggo momenteel.

    Mijn opstelling is overigens; Ziggo aansluiting voor tv/internet>>> Modem Motorola>>> Router Sitecom (bedraad) >>> pc1 en pc 2.

    Dat is hoe het in heel t dorp werkt.... in de vorm plug and play. Hier alleen even niet. Elders hoeft men geeneens een installatie door te voeren. Geoown inpluggen en klaar. Ik ben een jaloers mensch...

    Doe ik; Ziggo aansluiting voor tv/internet>>> Modem Motorola>>> pc1 Werkt alles direct.
     
  6. Dat moet ook gewoon werken. Het zou kunnen dat de firmware in je router geupgrade moet worden bijvoorbeeld. Maar je modem kan het niet zijn, want anders zou je PC ook niet werken. En de modems delen de ip-adressen niet uit, dat doet de dhcp server die ook het ip-adres aan je computer uitdeelt.

    Ik weet niet of je dat al gedaan hebt:
    maak het mac-adres van je router eens gelijk aan dat van één van je computers. Vaak zit er een mac-clone mogelijkheid in de setup van het modem.
    Daarna:
    • modem en router en pc's uitzetten
    • modem aanzetten en wachten tot hij helemaal is opgestart
    • router aanzetten en wachten tot hij helemaal is opgestart
    • pc opstarten en wachten tot hij is opgestart
    Wat krijg je daarna voor ip-adres in pc en router ?
     
  7. Ik ga bovenstaande (nog maar eens) proberen.

    Mac adres clonen heb ik al gedaan. Werkt niet.
    Frimware upgraden heb ik al gedaan. Werkt niet. Zou ook niet nodig moeten zijn aangezein deze router twee straten verderop gewoon werkt. Zonder installatie, zonder firmware.
    Alle combo's van aan uitzetten en opstarten gedaan, zonder resulttaat.
    Maar ik ga t nogmaals doen.

    Ziggo had ik gebeld over de status van hun onderzoek. Men kon t niet vinden! Niet de oorzaak, nee gewoon de gehele melding. Men wist niet waar ik t over had. Ref.nr opgegeven... niks. Moest ik maar een contactformulier invullen. Dat gedaan en alles eronder geplakt uit eerdere communicatie.

    Vandaag antwoord; "we kunnen onder dat ref.nr. geen informatie vinden. " niks meer niks minder. Hij was dus te lam om de hele melding te lezen en deed t af met 1 zinnetje. Kennelijk is het onderzoek wat men zou doen... ook verdwenen. Ergens sta ik er geeneens meer van te kijken.

    Dus maar even een klacht gestuurd.

    Samen met jullie ben ik nog bezig naar een oplossing te zoeken. Dat werk ik natuurlijk eerst uit maar ik heb alvast een voorschot genomen en ze een officiele ingebreke stelling aangezegd en een jurist in de arm genomen.
     
  8. Je bent volgens mij het stadium van "iets proberen" al lang gepasseerd; ook bij de helpdesk zou dat al lang een escalatie-procedure hebben moeten starten.

    Dit betekent nu, dat alleen een strikt systematische aanpak, waarbij elke volgende stap een beredeneerd gevolg is van alle voorgaande, je nog iets kan bieden. Dat houdt ook in dat vorige stappen, die niet leken te helpen, weer ongedaan gemaakt moeten worden alvorens iets nieuws geprobeerd wordt (anders krijg je de wet van behoud van ellende). Wanneer je moeite hebt om je die veranderingen te herinneren, kan je modem en router eventueel ook terugzetten op fabrieks-specificaties.

    Als eerste moet daarom de uitgangs-situatie volledig en éénduidig vastgelegd worden.
    Dat wil zeggen dat je je netwerk aansluit zoals het zou moeten werken. Alle bijzondere acties en instellingen die je eerder hebt geprobeerd laat je achterwege of bouw je terug. Alleen de updates van de firmware kan je laten zitten.

    Wanneer je alles hebt bekabeld/aangesloten zoals dat moet doe je het volgende:

    1. Je zet de router aan en wacht tot die tot rust komt.
    2. Je zet het modem aan en wacht tot dat tot rust komt.
    3. Je zet alle PC's (2?) aan, logt aan en ... je raadt het al.

    Wacht nu rustig minstens een uur.
    Geef daarna op dit forum eens precies aan welk MAC-adres(sen?), IP-adres(sen?) en IP-mask aan het modem, de WAN poort van de router, de LAN poort van de router, en de PC's worden/zijn gegeven wanneer je communicatie faalt. Kijk ook welke Gateway (IP-adres), welke DHCP-server (IP-adres) en vooral ook welke DNS-server (IP-adres(sen?)) je router en je PC's daarbij verwachten/gekregen hebben!

    Bovendien zou ik van enige applicaties (b.v. een browser, een mailprogramma en een newsprogramma) de letterlijke foutmelding/nummer willen weten.

    Ik waarschuw je alvast; wanneer we straks (andere) instellingen gaan uitproberen, dan wil ik al die gegevens na elk probeersel opnieuw weten; zonder die documentatie is een beredeneerde aanpak namelijk vruchteloos.

    Ik weet dat dat veel en vervelend werk is; geloof me, wanneer ik wat dichterbij zat kwam ik even bij je langs om het zelf te doen!

    Mees de Roo
     
  9. Ik ben wel benieuwd wat de escalatie procedure inhoud?
    De bovenstaande wijze van aanluiten uitgevoerd en toen had ik verbinding! Op 2 pc's! Voor 2 minuten. Dus de procedure verder doorgelopen.

    De opstelling is als volgt;
    Wandaansluiting Ziggo>Modem>Router> PC Frank en PC Marjan

    Gegevens PC Frank;
    Foutmelding; Er is een probleem gevonden dat niet kan worden opgelost.
    Netwerkverbinding;
    Fysiek adres; 00 22 15 A3 46 23
    DHCP INgeschakeld
    IPv4; 192.168.0.2
    subnet; 255.255.255.0
    Ipv4 Gateway; 192.168.0.1
    DHCP server; 192.168.0.1
    DNS server; 192.168.0.1
     
    Gegevens pc Marjan;
    Foutmelding; Neem contact op met de internetprovider.
    Adrestype; Door DHCP toegekend
    IPv4; 192.168.0.3
    Subnet; 255.255.255.0
    gateway; 192.168.0.1
    DHCP server; 192.168.0.1
    Dns Server; 192.168.0.1

    Dan wat er in de router is te zien.

    Na opstarten gaf de router middels de lampjes aan beide pc's te zien en ook verbinding te hebben met het modem.

    Dan in het router menu;
    IP adres; 192.168.0.1
    Subnet; 255.255.255.0
    Connected clients; 2
    DHCP; enabled
    firewall; disable
    Lan MAC adres; 00 0c f6 4c ff 26
    Wan Mac adres; 00 0c f6 ff 27

    Clients;

    Pc Marjan
    ip 192.168.0.3
    Mac 00 16 36 18 39 3d

    Pc Frank
    ip 192.168.0.2
    Mac 00 22 15 a3 46 23
     
  10. En wat voor WAN ip-adres laat je router zien ?
    Er moet ergens een status pagina van je WAN poort zijn waar diverse gegevens staan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina