1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

wellicht vind ik hier de oplossing

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door rijkaart, 30 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben al maanden in de clinch met Ziggo. Kort gezegd komt het erop neer dat ik wel op internet kan maar zodra ik met behulp van een router een tweede pc aan wil sluiten lukt dat niet. (sitecom dc202 welke door Ziggo geadviseerd wordt.)

    Ik heb al van alles geprobeerd. Ik heb op het, zeer kundige forum, van tweakers.net naar oplossingen gevraagd maar ook daar gaf men de hoop op. En dat wil best wat zeggen zo is mijn ervaring. In de wijk hebben meer mensen dit probleem. Ik en nog twee personen zijn met 6 pc's en inmiddels 14 routers van verschillende merken en typen in de weer geweest maar zonder resultaat.

    Reactie van ziggo... routertje, aan routertje uit, modempje aan modempje uit. Nee het ligt bij de routerfabrikant. Bij alle 14? Dan ligt het aan de pc. Aan alle 6?

    Wat heb ik al gedaan. Alle kabels gecontroleerd. Alle mogelijk resets van moden pc en router. Alle firmware upgrades. Alle mogelijke combinaties van router/modem aan en uit. 3 a4tjes vol met aanwijzingen van sitecom doorlopen. Router geinstalleerd met en zonder wizard. Op aanraden van Ziggo zelf de router geinstalleerd met de instellingen van UPC. Mac adres gecloned etc etc etc.

    De router kan ik wel in. De router ziet beide pc's echter niet het modem. Router functioneert elders in het dorp wel. Opmerkelijk (frustrerend genoeg eigenlijk) doet men daar een utp aan de ene kant erin, twee aan de andere kant en hij doet het meteen!:thankyou: Bij mij dus niet.:cry:

    Inmiddels heb ik begrepen van de lokale pc leverancier dat dit een veel voorkomend probleem is. Wat werkt wel;

    DHCP uitzetten en handmatig een ip toewijzen. Dat gaat goed totdat Ziggo het ip wijzigt. En dat komt dus wel voor.

    Weet iemand hier een oplossing voor mij en mijn vrienden?
     
  2. Ziggo levert tot aan de deur, daarbinnen ben je zelf verantwoordelijk. Als je gewoon wel verbinding hebt, is het toch iets in je installatie thuis. Ik ben geen router specialist (verder dan een beetje port forwarde kom ik niet), en waarom mijn huidige Fritz!box beter werkt dan mijn oude Linksys heb ik geen flauw benul van, maar wellicht dat anderen hier je verder kunnen helpen. Succes.
     
  3. Ik ben dat met je eens maar volgens mij is de modem ook nog het pakkie aan van Ziggo, als die niet kan communiceren met mijn router is dat denk ik wel het probleem van ziggo. Zeker als Ziggo mij deze router heeft aangeraden.
     
  4. Tja er zijn verschillende mogelijkheden. Werkt er iets niet goed in je modem, is Ziggo wel verantwoordelijk. Zit't 'm in je instellingen, ben je wel zelf verantwoordelijk.
    Als je router ergens anders wel functioneert (ook Ziggo-internet op dat adres?) zit daar't probleem in ieder geval niet in.
     
  5. Mogelijk geeft de router ip adressen uit in dezelfde range als de dhcp server van je modem.

    Indien je dit al hebt uitgesloten beschouw dit bericht dan als niet geschreven.

    Je kunt in het modem (bereikbaar op http://192.168.100.1) inloggen met username: admin, wachtwoord: motorola.
    Je kunt in de webbased utilility onder 'configuration' de dhcp server uitzetten.

    Of je schakelt de dhcp server uit van je router.

    EDIT: Ik ga er gemakshalve van uit dat je een motorola modem hebt.
     
  6. Hoi Rijkaart,

    Persoonlijk zou ik zeggen dump die sitecom (ben ik blij dat ik geen official ben XD)

    Ik heb zelf een hele slechte ervaring met sitecom en ben er 100% niet van te spreken (linksys cisco daarintegen is wel leuk , netgear is ook nice :) )

    Je geeft aan dat als je een router aansluit op je aansluiting de verbinding niet meer werkt.

    wat gebeurt er precies (aangezien ik hier niet op t.net kan)?

    zoiezo al om te controleren.

    je hebt als klant 1 of 2 public ip's (2 als je in casema gebied woont)

    Hangt ervanaf welk gebied je zit, maar je kan of laptop + normale computer even 1 voor 1 aansluiten. hierdoor zou de modem op allebei een ander IP moeten geven (en allebei zouden ze op internet kunnen als ze direct op modem staan).

    Krijgen ze wel een IP en werkt het beiden idividueel, gooi je dan de router erop en hij werkt niet meer , dan ja zou ik zeggen het is weer shitcom.

    geeft hij geen verbinding op de 2e computer die je aansluit (zonder het modem te rebooten) dan krijgt de computer dus geen 2e IP door voor bv een 2e eind user. Dit zou dan ook betekenen dat als jij een router +pc los erop koppelt , of de router of de PC het Ip adres zou krijgen (meeste gevallen je PC dus)

    Controleer even of je Sitecom toevallig een Cloon MAC ID mogelijkheid heeft en zet dat dan even op het ID van je pc , kijk of het dan wel werkt.

    groet.
     
  7. DHCP uitzetten is geen optie. Immers als ziggo weer eens IP adressen verandert ben ik weer aan de beurt.

    Wat er precies gebeurt is dat de router geen ip krijgt van de modem. De afzonderlijke pc's wel en vanaf de router gezine is er ook verbinding met de pc's. Aangezien de router op een andere lokatie in het dorp wel functioneert, met eenzelfde model modem, lijkt eea toch echt bij Ziggo te liggen. Na aansluiten bij mij krijgen beide pc's geen verbinding.

    Clonen van mac heb ik al eens geprobeert en werkt niet. Shitcom...? Denk t niet, ik heb 5 modellen sitecom geprobeerd, geen oplossing, Tweex, Netgear, linksys.... geen oplossing. Eerlijk gezegd Sitecom of niet, als alle modellen het zelfde euvel hebben geloof ik al niet dat een ander merk het wel gaat doen.

    Laten we heel eerlijk wezen, als 3 mensen, 3 adresssen, 6 pc's, 14 routers niet online kunnen komen? Hoe waarschijnlijk is het dan nog dat het NIET bij Ziggo ligt? Ter info; een van de 3 personen is zelf werkzaam als IT-er. Vanmiddag na het posten sprak ik op Koninginnedag iemand, ook werkzaam als systeembeheerder, En ik was nog geen twee zinnen onderweg en hij vulde mijn verhaal al in.

    Resten eigenlijk 2 vragen; Heo waarschijnlijk is het dat er iets buiten Ziggo om fout is? en; Zou een nieuw modem een oplossing kunnen bieden?
     
  8. Hmmm. Wat ik nu ga zeggen is pure speculatie, maar het zou kunnen dat er op je aansluiting een tweede DHCP server actief is. Van een andere klant, of een van Ziggo die er niet hoort te zijn.

    Normaalgesproken zou Ziggo DHCP verkeer van niet-Ziggo DHCP servers moeten blokkeren zodat het nooit bij andere klanten komt, maar wellicht gaat dat hier niet goed ergens.

    Maar wat ik al zei, dit is speculatie. Door een network sniffer op je aansluiting te zetten zou Ziggo dit verder moeten kunnen analyseren, maar dit vereist wel de nodige kennis van degene die dat doet. En de wil van Ziggo om hier echt aandacht aan te besteden...
     
  9. Ik bedoelde de dhcp server van je modem. Deze beheert de interne ip adressen, als je bijvoorbeeld een 'domme' switch gebruikt.
    Als er 2 dhcp servers (modem en router) achter elkaar ip adressen uitdelen in dezelfde range kan dit conflicten opleveren. Het is het proberen waard.

    Ik hoop dat ziggo je wil helpen met dit probleem. De lijn en het modem werken correct, zoals jij zelf hebt geconstateerd. Zodra er een router bij komt faalt de boel. En ziggo's verantwoordelijkheid houdt op bij het modem.

    Mogelijk kun je eens een van de ziggo medewerkers op dit forum om hulp vragen. Zij kunnen misschien wel wat deuren openen.
     
  10. Als ik het goed begrijp functioneert de boel wel als je een van de pc's direct op het modem aansluit? Zo ja kan je het modem uitsluiten.

    En als je de router ertussen zet, wat is precies de procedure die je volgt bij het aansluiten?

    En ik neem aan dat je de firmware van de router al geupdate hebt naar de meest recente versie?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina