1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Wat een gepruts met de Ziggo website

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ArChie, 30 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Mmmm, vreemd. :?
    Ik zit nog wat door mijn "Mijn Ziggo" gegevens te bladeren en nu is mijn extra aangevraagde smartcard opeens wel zichtbaar. :)
     
  2. Ik weet uiteraard ook niet of de smartcard al zichtbaar moet zijn bij de "Mijn Ziggo" gegevens, maar de smartcard zal wel in ieder geval bij mijn klantgegevens geregistreerd moeten zijn voordat ze hem kunnen (her)activeren. Ook moeten er pakketten aan zo'n smartcard worden toegewezen en dat zal dan in mijn geval alleen het Basis pakket zijn net als bij de andere smartcard.

    Deze smartcard is inderdaad een lange tijd niet gebruikt. Aangezien het tegenwoordig mogelijk is om zonder extra abonnements/administratiekosten drie smartcards in gebruik te hebben heb ik besloten om deze smartcard nu als nog te laten registreren. Ik mag aannemen dat de DTV helpdesk weet wat een E30 melding inhoudt en welke handelingen zij dan moeten uitvoeren om zo'n gedeactiveerde smartcard weer aan de praat te krijgen.
     
  3. Een E30 melding vraagt een smartcard recovery, hiervoor is meer nodig dan het standaard activeren van een smartcard. Hiervoor heeft men een speciale tool voor.
     
  4. Zoals ik al aangaf hoort een helpdesk medewerker dat te weten. Ik heb expliciet aangegeven dat er een "E30 Even geduld A.U.B." melding getoond wordt tijdens mijn contact met de helpdesk medewerker. Als klant kan en hoef ik niet te weten dat daar een speciale tool voor nodig is om die smartcard weer aan de praat te krijgen.

    Ik gebruik mijn persoonlijke ervaring als een case omtrent de procedure van het registreren van een smartcard. Ik doe voor zover mij bekend niets bijzonders en ik krijg ook geen feedback van het registratie proces dat er speciale uitzonderingen van toepassing zijn waarvoor ik contact zou moeten opnemen met de helpdesk. Zoals te lezen is heb ik na twee dagen wachten op beeld ondertussen al wel contact gehad met de helpdesk, maar nog steeds geen beeld. Als er maandag nog geen beeld is ga ik weer bellen, maar ben zo langzamerhand wel van mening dat er nog wel het één en ander bij te schaven is aan dit registratie proces. Dit gaat allemaal weer veel te moeizaam en duurt veel te lang.
     
  5. MijnZiggo wordt over het algemeen pas bijgewerkt als de eerstvolgende factuur beschikbaar is. Op de factuur vindt je alleen de eerste SmartCard, bij je producten op MijnZiggo staan wel alle nummers. Zie hiervoor overigens de betreffende FAQ op de Ziggo site.

    Het is eigenlijk 1 groot wijzigingsproces. Bestellingen, aanpassen van rekeningnummers, opzeggen, registraties, het gaat allemaal in hetzelfde systeem en het één kan pas uitgevoerd worden als het ander voltooid wordt, om te voorkomen dat dingen door elkaar lopen. Betekent wel dat als het soms langer dan normaal duurt voordat iets afgerond is. SmartCard registraties zullen (en kunnen in deze opzet) dan ook niet losgekoppeld worden.

    Ervan uitgaande dat je de juiste afdeling had gebeld mag je daar inderdaad van uitgaan. Er is nu echter geen reden om aan te nemen dat dit niet het geval was. Tenzij er nu natuurlijk een fout gemaakt is.

    Ter verduidelijking van de achterliggende processen, zodat je in ieder geval begrijpt waarom hiervoor gekozen is, ook om aan te geven waarom ik niet verwacht dat het binnenkort gaat veranderen.

    <off-topic>

    Of het jóu niet handig lijkt, "boeit" mij dan weer vrij weinig. Een deel van het doel van dit forum is uiteindelijk dat klanten elkaar helpen en informatie verschaffen. Leg je er maar bij neer dat hier meer niet-Ziggo medewerkers dan Ziggo-medewerkers posten. Als je dat vervelend vindt, moet je dit misschien niet in een gebruikersforum plaatsen, maar opsturen via het contactformulier ;).

    Just don't shoot the messenger. :giveup:

    </off-topic>
     
  6. De smartcard was toegevoegd aan het overzicht bij mijn "Mijn Ziggo" account, maar de smartcard gaf nog steeds de E30 melding. Er maar weer een telefoontje richting de helpdesk aan gewaagd alwaar de helpdesk medewerker zag dat ik al eerder had gebeld over die E30 melding. Aangezien er de vorige keer kennelijk niets mee gebeurd is heb ik deze keer maar aangegeven dat er een speciale tool gebruikt moet worden om de smartcard uit die E30 toestand te krijgen. Deze medewerker had wel de beschikking over die tool en heeft direct het activeringssignaal verzonden zodat er nu weer beeld is op het basis digitale TV pakket. Wel zag ik later dat deze smartcard met een E30 melding blijft komen op kanalen in pakketten waarop ik geen abonnement heb terwijl de andere smartcard dan een E19 melding geeft. Als ik er ooit nog eens een pakketje bij neem, dan vermoed ik dat dat wel weer problemen zal gaan geven.
     
  7. De bovenstaande problemen heb ik diverse keren meegemaakt.
    Kaarten verdwenen uit "mijn ziggo" en via het kontakt formulier gedetailleerd uitgelegd wat er gebeurd was.
    Mij werd zelfs aangeraden om nieuwe smartcards te kopen.
    Ik heb uitgelegd dat de kaarten eerst in mijn ziggo stonden,na de koppeling verdwenen waren.
    En ja, het waren kaarten die langere tijd niet gebruikt waren.
    Ook dit aangegeven.
    Ook de horror van het opnieuw kaart registeren meegemaakt.
    Ook gedacht, zal ik stoppen want ik doe geen bestelling ?

    Medewerker van hier had alvast de pakketten toegevoegd en de kaarten toegevoegd.
    Ook heel aardig maar deze recovery tool werd niet gebruikt dus bleef de boel op E-30 staan.
    Gebeld.. de kaarten staan er bij, binnen 48 uur moet het werken.
    Diverse keren doorgegeven dat de E30 melding in beeld bleef.
    Op een gegeven moment maar de term provisioneren gaan gebruiken en opeens snapte iemand het.

    Toen werkten de kaarten opnieuw.
    Daarmee stonden ze nog niet in "mijn ziggo"en ik heb ervaren dat als ze daar eenmaal in staan de E-30 op de zenders waar ik geen abonnement op heb,veranderen in een E-19.
    Maar heb ook heel wat lopen vloeken.. en toen maar afwachten,wat gebeurt er met de 2 extra kaarten... want ik had er 5 toen de 2 kaarten opeens verdwenen.
    Ze worden in elk geval niet berekend dus dat is goed gegaan,maar ik gebruik er 4 van de 5,de 5e wil ik gebruiken zodra de humax pvr goed leverbaar is.
    Tot die tijd wissel ik de kaarten maar steeds want ik ben als de dood dat als er een uitvalt ik hem weer niet geactiveerd krijg of alsnog dubbel ga betalen.

    Bij niemand kwam de vraag op, is deze kaart al langere tijd niet gebruikt,en pas nadat ik zelf vertelde dat ze opnieuw geactiveerd moesten worden kwam iemand op het idee dit te doen.
    Het rare was ook dat hoewel de 5 kaarten dus alle 5 al op mijn naam stonden,ik van de 2 opnieuw geactiveerde ook weer een "veranderings" overzicht kreeg per post dat ze toegevoegd waren.
    Alsof het nieuwe kaarten waren,erg verwarrend allemaal en soms vul je echt iets in volgens de "god zegene de greep" methode.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina