1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

E48-32

Discussie in 'Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)' gestart door rinus1249, 27 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Plotseling ontbrak het mij aan een aantal zenders, waaronder twee HD zenders, op het scherm kwam de mededeling E48-32 Geen signaal. Na ruggespraak met de helpdesk heb ik de Humax stroomloos gemaakt en losgekoppeld van de HDMI kabel en de smartcard eruit. 5 minuten gewacht daarna weer aangesloten en aangezet. Via het menu terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en opnieuw zenders laten zoeken. Daarna de card er weer in en jawel alles werkt weer alsof er niets aan de hand was.
    Vraag: Wat is hier de oorzaak van geweest? Iemand meer van deze ervaringen? Aan mijn huisinstallatie is niets veranderd.
     
  2. Doman

    Doman Forum Member

    Berichten:
    2.675
    Ziggo:
    Internet & Televisie
    Gebied:
    fZiggo
    Meer...
    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Ik had hier hetzelfde probleem met mijn DVB PC (+Alphacrypt) ontvanger. :)
    Plotseling waren hier ook een paar zenders waaronder ook History HD en Eurosport HD uit mijn zenderlijst verdwenen.
    Het blijkt dat Ziggo in het Multikabel gebied enkele frequenties een fractie heeft gewijzigd.

    Zie ook het onderwerp op Tweakers.net:
    Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

    Typisch dat de Humax deze wijzigingen niet automatisch heeft opgepikt?
    Bij mijn Siemens PVR ging het in ieder geval wel automatisch.
     
  3. Die frequentie wijziging verklaart wel het verdwijnen van de zenders. Maar inderdaad is het vreemd dat het niet automatisch wordt herkend door de Humax. Aan de reactie van de helpdesk begrijp ik dat ik niet de eerste was met het probleem, er kwam meteen een snel en gedecideerd antwoord met wat ik moest doen. En werd mij verzekerd dan is het probleem over. Dat klopte dus wisten zij er meer van!
     
  4. tuner

    vertel ons dan ook eens wat je moest doen Rinus.
    heb het zelfde probleem
    Wim
     
  5. In groningen is geen frequentie wijziging geweest!
    Dus dat kan het probleem niet zijn, ook gaat dit topic over de Humax 5000.

    De melding E48 en vervolgens e54 is een signaal probleem.

    Heb je deze meldingen op alle of sommige zenders?

    Heb je dit op sommige zenders dan is de vraag welk netwerk ID gebruik je? Rondom de stad Groningen is dit 9700.

    Misschien heb je hier iets aan:
    http://kabelkeur.nl/storing-oplossen/digitaal/blokkerig-beeld/oorzaken/

    http://www.ziggo.nl/klantenservice/?question=E48
     
  6. Hier hetzelfde probleem. (Venray). Krijg deze melding bij NED 1, 2 en 3 en bij RTL 4. Ook met een Humax 5000.

    Beneden bij een ander type Humax werkt het wel gewoon. Er is ook niets aan de bekabeling gedaan o.i.d.
     
  7. Welke software versie staat op je 5000?

    Die andere Humax is dat ook een 5000? Zo ja, met welke software versie?

    Welke frequentie geeft de humax aan op ned 1?

    Had je al een herinstallatie gedaan? Zo niet dan kan dat de oplossing zijn....helaas ben je dan wel je favorieten kwijt als je deze hebt aangemaakt.
     
  8. - Versie 1.00.09
    - andere Humax is een sd decoder. Zo'n standaard ding.
    - Volgens mij is de frequentie 356 Mhz
    - Nee geen herinstallatie, ik dacht dat het probleem bij Ziggo zou liggen en het de volgende dag wel zou werken. Ga dit dan maar eens doen.
     
  9. Ik ben terug gegaan naar de fabrieksinstellingen en ik heb de zenders weer zoals het moet.

    Voorlopig maar geen update ophalen.
     
  10. Hier in beek limburg het zelfde probleem
    fabrieksinstellingen op nieuw ingesteld en favorieten
    alles draait weer perfect
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina