1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Film1/Sport1 korting verdwenen???

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Abecadabra, 27 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Net even de nieuwe factuur ingezien. Wat valt op: korting op de combinatie Film1/Sport1 is verdwenen. Ik heb nergens gezien dat er een prijsverhoging van 6,95 aan zat te komen voor dit pakket.
    Is dit een administratief foutje???

    Dan wil ik de helpdesk bellen maar wat is de ingang als je dit soort vragen hebt over de factuur? Via 1 kun je alleen de status van je factuur opvragen.

    Iemand hetzelfde / enig idee?
     
  2. er staat nog steeds
    Film1/Sport1 €22,95 p/mnd
     
  3. Heb ik ook gezien op de website.
    Tot nu toe stond er altijd op de factuur 2 x 14,95 en daarna -6,95.
    Die min 6,95 staat er nu niet meer.
    Heb ook via het contactformulier om opheldering gevraagd. Zal me benieuwen.
     
  4. Je bedoelt 1 en daarna 1. Optie 1 en daarna 2, dan krijg je een medewerker van de facturatie-afdeling te spreken voor toelichting. De klantenservice zelf zou het sowieso moeten weten, optie 3 en daarna 4.

    Overigens is dit verder niet gecommuniceerd, en als je het als bestelling invoert op de website staat er nog steeds €22,95. Belletje naar verkoop levert hetzelfde op, maar goed, die hebben kennelijk zelden actuele info.
     
  5. Re:

    Ik heb net even gekeken via mijn ziggo, maar de korting wordt hier wel netjes vermeld.
     
  6. Film1/Sport1 korting verdwenen????

    Naar aanleiding van deze waarschuwing ook eens op mijn factuur gekeken.
    En ja hoor...de korting is op mijn factuur ook verdwenen.

    Heb met Ziggo gebeld en ze hebben mij medegedeeld dat ze de 6,95 euro weer zullen terug storten.

    Door de medewerker werd medegedeeld dat ik het zelf in de gaten moet houden of op mijn volgende factuur de korting weer wordt toegepast.

    Vond ik een vreemde reactie en heb hem gevraagd er voor te willen zorgdragen dat het weer automatisch wordt gecorrigeerd. Hij heeft hierover een notitie gemaakt voor weer een andere afdeling.

    Heb er weinig vertrouwen in dat het goed gaat. De Ziggo-medewerker stelde daarop voor om het abonnement op te heffen en weer opnieuw af te sluiten hetgeen ik een vreemde gang van zaken vind. Ik heb hem medegedeeld dat niet te doen om weer andere problemen te krijgen.

    Ben benieuwd hoe het afloopt.

    Anders gewoon alles opzeggen en weer gewoon DVD's kopen.
     
  7. Het zal mij niets verbazen als dit alleen bij alle Ziggo/Multikabel klanten verkeerd gaat die een gecombineerd Film1 en Sport1 abonnement hebben afgesloten. In tegenstelling tot de klanten in Ziggo/Casema gebied (CAID = 1538) is er voor de klanten in Ziggo/Multikabel gebied (CAID = 1540) namelijk geen gecombineerd Film1 & Sport1 pakket gedefinieerd in het Irdeto Conditional Access System (CAS). Voor de Ziggo/Multikabel klanten zijn er smartcard subscriptions mogelijk op een los Film1 en een los Sport1 pakket:

    Code:
    Irdeto subscriptions:                                       CAID 1538:          CAID 1540:          
           1 = Verrassing pakket                                Channel ID = 1      Channel ID = 1      
           2 = Film1 pakket                                     Channel ID = 4      Channel ID = 3      
           3 = Sport1 pakket                                    Channel ID = 5      Channel ID = 4      
           4 = HDTV pakket                                      Channel ID = 6      Channel ID = 5      
           5 = Gay Lifestyle pakket                             Channel ID = 85     Channel ID = 6      
           6 = Film & Entertainment pakket                      Channel ID = 23     Channel ID = 8      
           7 = Basis HDTV pakket                                Not used            Channel ID = 10     
           8 = Basis pakket                                     Channel ID = 211    Channel ID = 11     
           9 = Totaal pakket                                    Channel ID = 212    Channel ID = 13     
          10 = Kennis & Nieuws pakket                           Channel ID = 21     Channel ID = 14     
          11 = Muziek pakket                                    Channel ID = 25     Channel ID = 15     
          12 = Kids pakket                                      Channel ID = 24     Channel ID = 16     
          13 = Sport pakket                                     Channel ID = 22     Channel ID = 17     
          14 = Music Choice & Xlnt Radio pakket                 Channel ID = 26     Not used            
          15 = Eredivisie Live Voetbal pakket                   Channel ID = 27     Channel ID = 27     
          16 = Eredivisie Live Voetbal pakket                   Channel ID = 28     Channel ID = 28     
          17 = Hindi pakket                                     Channel ID = 205    Channel ID = 83     
          18 = Chinees pakket                                   Channel ID = 67     Channel ID = 84     
          19 = Turks pakket                                     Channel ID = 208    Channel ID = 208    
          20 = Uitgebreid Turks pakket                          Channel ID = 209    Channel ID = 209    
          21 = Film1 & Sport1 pakket                            Channel ID = 214    Not used            
          22 = Preview pakket                                   Channel ID = 9999   Channel ID = 9999   
          23 = Preview pakket                                   Not used            Not used            
          24 = Ongeregistreerd pakket                           Not used            Channel ID = 65535  
          25 = Nederlands Publiek & Commercieel pakket          Channel ID = 3      Channel ID = 7      
    
    Bij Ziggo/Multikabel abonnees werd dat dan vroeger kennelijk opgelost door bij facturering een korting van € 6,95 te geven indien beide losse pakketten werden afgenomen door een klant. Nu ze van alles en nog wat aan het koppelen zijn aan de pakketten informatie en registratie in het CAS heeft dat dus kennelijk als negatief gevolg voor de Ziggo/Multikabel abonnees dat die administratieve korting van € 6,95 verdwenen in de nieuwe systemen van Ziggo. Bijzonder slordig van Ziggo en verwerpelijk dat de Ziggo/Multikabel abonnees nu zelf actie moeten gaan ondernemen om dit te laten rechtzetten. Hoe moeilijk kan het voor Ziggo zijn om ook voor Ziggo/Multikabel abonnees een Film1 & Sport1 pakket te definieren in het Irdeto CAS en vervolgens een scriptje te draaien om iedere abonnee die beide pakketten los heeft toe te wijzen aan het gecombineerde pakket in zowel het Irdeto CAS als het facturatie systeem. Deze fout van Ziggo is echter financieel in het voordeel van Ziggo, dus zullen ze wel niet zo hard lopen om één en ander uit zichzelf te herstellen.
     
  8. Bedankt voor de reactie. Als dit inderdaad de reden is dan hoop ik voor veel Ziggo-leden uit het Multikabel-gebied dat ze dit probleem bij Ziggo snel zullen aanpassen c.q. oplossen want anders betalen veel mensen iedere maand € 6,95 te veel. Uiteindelijk kijkt niet iedereen iedere maand in detail naar zijn rekening.

    Daarom heb ik ook met nadruk gevraagd dit door te geven aan de administratie en niet alleen het terugstorten te regelen van de deze maand ten onrechte niet toegepaste korting van € 6,95. Maar zoals je al schrijft denk ik dat Ziggo niet al te hard zal lopen want het is uiteindelijk KASSA voor ze.

    Ik zal dit dan ook op de voet volgen.
     
  9. De korting voor mei is inderdaad uitgevallen, maar wordt volgende maand gecorrigeerd. Dit is bekend bij Ziggo en wordt automatisch gecorrigeerd.

    Zover bekend is dit eenmaling.
     
  10. Vandaag kon ik mijn faktuur bekijken en?
    Film1 14,95, Sport1 8,00 verder niks (korting is er dus in verwerkt, alleen op een andere manier).
    Geen ondanks de toezegging om het terug te storten geen 6,95 retour die op de vorige faktuur niet in mindering was gebracht.

    HD gebeld: inderdaad niet goed gegaan. Na ruggespraak werd toegezegd dat dit met de volgende faktuur rechtgezet zou worden via een batchverwerking voor alle abonnees met dit probleem.

    Oke, we wachten het maar weer af. Het is ook zo moeilijk om iets in een keer administratief goed te verwerken, maar ja daar zijn voorbeelden van op dit forum.

    Gr.Abi
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina