1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Slecht beeld digital tv (delft, 2614)

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Luinwethion, 27 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Dag allemaal...
    ik vertel even mijn verhaal...
    Een week geleden is de tv bij mijn nieuwe huis aangesloten. Dan ben ik gelijk bij It’s geweest en een Digital ontvanger gekocht (Humax FOXC)
    Allemaal leuk en aardig, maar de beeld had blokkering en ruis bij digital, en heel veel ruis bij analoog).
    Dat vond ik opzicht wel normaal, want mijn coaxiaal kabel een beetje te oud was.
    Afgelopen dinsdag heb ik kabel en versterker gekocht, bijna 100 euro’s in nieuwe installatie.

    Na het vervangen van alle kabels en plaatsen van een versterker, is mijn analoog signaal gewoon perfect, geen ruis! MAAAAAAAAAAAAR, digital is de kwaliteit iets beter, maar nog niet perfect :S
    De beeld is net het zelfde als een filmpje van youtube van gemiddelde kwaliteit. Ik het kortom, ik kijk beter analoog dan digital :s

    Technisch info:
    Geen draadlos router, of dect telefoon naast kabels
    Van Ziggo heb allen maar TV signaal (internet komt via telefoon kabel)
    Heb twee tv's, in de woonkamer, 5 meter kabel tussen tv > aansluitingsdoos, en bij mijn slaapkamer 13m kabel. Maakt niet veel uit waar ik de ontvanger aansluit, kwaliteit is bij beiden slecht.
    Nieuwe scart kabel gekocht.
    Signaalstatus 80% (voor het vervangen van kabels 45 ~ 50%)
    Kwaliteit: 100%
    Het is mijn vraag, is dat een probleem van Ziggo? van mijn installatie? Heeft iemand anders in de buurt het zelfde probleem?


    Thanks en sorry van me nederlands, maar ik ben nog niet zo goed in :lol:
     
  2. Je hebt álle kabels vervangen? En heb je de kabels rechtstreeks op de versterker, of vanaf daar eerst naar een splitter en dan naar de toestellen? Als je eens probeert de decoder zo dicht bij de aansluiting mogelijk te zetten, levert dat verschil op? Heb je misschien buren bij wie je de decoder zou kunnen testen? Geeft-ie daar goed beeld, dan is het toch iets in je kabels thuis. Of andersom, als hun decoder op jouw TV ook minder goed beeld geeft, weet je ook dat het aan je aansluiting ligt.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina