1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Monteur komt niet opdagen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Borrie, 26 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is ook niet pertinent dat andere aanbieders beter zijn in kwaliteit en aanbiedingen. Kijk alleen al naar het zenderaanbod van Ziggo wat kwantitatief meer is. Toen Ziggo in deze regio Casema was, was het ook zeer goed (uitgezonderd weer die helpdesk die nooit wist waar de storingen waren en wat een storing is, idem aan heden).

    Maar het gaat ook met name om de helpdesk, de administratie en de loze beloften en het onvermogen en de onkundigheid om de problemen op te lossen bij Ziggo en de kwaadaardige wijze waarop klanten worden behandeld.

    Dat is bij KPN met zekerheid beter. Zender aanbod minder, maar de storingen schijnen ook minder te zijn en de helpdesk een stuk vakkundiger. Het tijdstip voor een afspraak met een monteur kun je al zelf bepalen. Voor nog geen 5 euro per maand kun je eveneens een structureel thuisservice krijgen. Dit terwijl bij Ziggo steeds wordt gezegd dat je het zelf maar moet uitzoeken.

    En ook ik stap over op Digitenne. Ben er dan ook reuze nieuwsgierig naar. Helaas zit je wel aan een opzegtermijn bij Ziggo, welke pas aan het einde van de maand ingaat en dan nog een maand daar aan vast (oftewel 6 weken dus). Maar KPN heeft beloofd te kijken of ze van de eerste maand een aanbieding kunnen maken waarbij je of drie maanden de helft betaald of de eerste maand gratis krijgt. Ook dat is al een aardige cheste t.a.v. de wijze waarop Ziggo te werk gaat.

    Ik las ergens in dit forum bij de artikelen ook dat Ziggo voor De grootste flater wordt genomineerd vanwege de helpdesk en de onkundigheid en de wijze waarop men klanten te woord staat.

    Succes Borrie!

    Gr
    Mo
     
  2. Als je zes weken al erg vindt, houd je dan maar vast. Digitenne zit je een jáár aan vast. De eerste paar maanden goedkoper doen bijna alleen maar aanbieders met jaarcontracten, dat is ook begrijpelijk, anders kunnen ze dat niet doen in de zekerheid dat ze het terugverdienen. Maar vergeet niet de kleine lettertjes te lezen.

    Dat is misschien jouw ervaring. Mijn ervaring met KPN is zeer slecht (wekenlang geen telefoon en internet). Maar ik ben wel nog steeds klant bij ze voor de telefoon, want het is niet alsof andere aanbieders het veel beter of slechter doen. Hoewel ik over de tv nog nooit klachten heb gehad, waag ik mijn verbinding nóg niet eraan bij Ziggo. Wellicht na de snelheidsverhogingen...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2009
  3. Als er bij mijn ouders, die Digitenne hebben, een brommertje of vrachtwagen door de straat rijdt, krijgen ze wel degelijke mooi blokkerig beeld en bijhorend haperend geluid. Hetzelfde geldt trouwens als het erg slecht weer is, dan is het ontvangst ook niet altijd even goed. Storingsvrij zou ik het dus niet willen noemen :oyeah:
     
  4. Brommertje kan ik bevestigen, vrachtwagen niet. Over het algemeen hebben vrachtwagen dieselmotoren, die geen electrische storingen maken.

    Ik heb zelf digitenne voor erbij, omdat ik te lui ben om kabels te trekken. Overall is de kwaliteit van Ziggo digitale TV beter. Digitenne signaal is vaak niet optimaal. Als je dichter bij een zendmast woont zal het wel beter zijn.
     
  5. Digitenne heeft masten vaak in de buurt van dichtbevolkte gebieden.
    Dat is overigens in het buitenland niet anders. Het enige punt is, dat de snel bijgebouwde masten vaak rond 120 meter hoog zijn. Nou, ik heb ze in Duitsland en Engeland wel anders gezien. Op hoge opstelpunten met masten van rond de 300 meter. Niet met meer vermogen, trouwens. Maar bv. Aurich in noord Duitsland komt wel tot minstens de stad Groningen. Andersom zal Groningen niet veel verder dan de Duitse grens komen.
    Kortom: Digitenne, prima. maar wees je bewust van de beperkingen.
     
  6. Dat wil ik geloven dat er storingen bij Digitenne zullen zijn. Dat met vrachtverkeer heb ik ook eerder gehoord. Ben dan ook benieuwd hier gezien ik bij een hoofdkantoor van politie woon alwaar men ook de hoofdmeldkamer e.d. heeft. Mijn mobiel wordt zelfs hierdoor met regelmaat gestoord, dus het zou effect kunnen hebben. Of dat nu op positieve wijze is (juist versterking van het signaal) of negatief, dat zal ik dan wel zien. Maar een signaal, gestoord of niet, van KPN is altijd nog beter dan helemaal niks van Ziggo.
    En wat OM1 zegt, gewoon minder kabelellende.

    Gr
    Mo
     
  7. Hopelijk krijg je er geen Digitenne-ellende voor terug.Die is er echt wel, hoor.
     
  8. Ach, voorlopig loopt het al geswinder dan bij Ziggo. Nu al mogen kiezen wanneer ik de spullen afgeleverd wil hebben en daarna mag ik kiezen wanneer het mij uitkomt dat de monteur langs komt.
    Tevens zijn ze wel makkelijker bereikbaar. In hooguit 3 minuten heb je bij KPN iemand aan de lijn.

    En net zoals eerder gesteld, natuurlijk zal de ontvangst niet altijd koek en ei zijn. Maar het is kiezen uit de minste kwade en gezien de meer dan 3 maanden ellende met de helpdesk van Ziggo, is het makkelijk deze keuze te maken. De tijd en ervaring zal het uitwijzen.

    Het feit dat je het eerste jaar een contract hebt (daarna is het per maand opzegbaar) stoort mij niet. Tenslotte ben ik ook al enkele decennia klant geweest bij casema (vanaf de eerste dag), voordat ik deze beslissing noodgedwongen heb genomen. Ik ben niet zo'n providerhopper alleen maar vanwege aanbiedingen etc.

    En ja, het jammer dat KPN minder zenders heeft dan Ziggo, maar ach ook dat zal op den duur wel veranderen.

    Gr
    Mo
     
  9. Ga daar maar niet vanuit. Ook HD is bij digitenne vanwege beperkte bandbreedte niet mogelijk. Kun je beter overstappen op canal digitaal.

    pvd
     
  10. Zoals gezegt, ben geen hopper. Ik heb bewust nu KPN gekozen en ben tevreden met wat ze gaan aanbieden. Het belangrijkste is telefoon en internet. En de kanalen die ze bij KPN geven zijn in principe voldoende.
    Zoveel tv kijk ik niet.

    Gr
    Mo
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina