1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Monteur komt niet opdagen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Borrie, 26 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Op 3 april heb ik een alles-in-een pakket bij Ziggo besteld. Ik heb toen aangegeven dat ik het graag op 10 april wilde laten installeren door de monteur (draadloos internet + telefonie). Na enkele dagen kreeg ik een brief dat men op 20 april zou komen om te installeren. Die dag kon ik echter niet, vandaar dat men mij inplande op 25 april 2009. Daar ik geen brief ontving voor een bevestiging, heb ik nogmaals gebeld. De medewerkster vertelde dat er tussen half een en zes een monteur zou komen. Alles goed en wel, ik pak een dagje vrij.

    's Ochtends word ik door een zekere Mirjam opgebeld of ik wel thuis was, zodat de monteur niet voor een gesloten deur zou komen te staan. Deze mevrouw gaf zelfs aan dat de monteur waarschijnlijk voor vier uur langs zou komen. Ik blij natuurlijk, kon ik 's avonds nog weg. Maar om zes uur was er nog steeds niemand. Dus klantenservice gebeld. Deze jongeman vertelde me dat de monteur tussen vijf en tien uur zou komen. Ik was boos, maar goed: als het dan geregeld was. Hele avond gewacht, geen monteur :cry: Om tien uur 's avonds heb ik wederom de klantenservice gebeld. Ik werd te woord gestaan door een vriendelijke jongeman die zijn excuses aanbood, maar daar koop ik natuurlijk niets voor. Ik heb een hele dag zitten wachten en de monteur kan pas om 13 mei langskomen. Zes weken na het plaatsen van de bestelling. Te gek voor woorden vind ik deze gang van zaken...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2009
  2. Gewoon bellen dat je het zelf wil aansluiten stelt geen reet voor
    Heb je kans dat het veeeel sneller gaat ;)
     
  3. "Stelt geen reed voor" ?
    Dat klopt als alles goed in het systeem staat bij hun.

    Bij mij kwam de monteur langs om aan te sluiten, puur om mijzelf in te dekken.

    Monteur ging gewoon weg toen het niet werkte!!!

    Ben 4 dgn. bezig geweest met de KS om het werkend te krijgen.

    Er was een verkeerd mac nummer gekoppeld aan het modem wat ik gekregen had. hihi

    Heb nu alles in 1 een paar maanden, downloaden en ftp gaat prima, lekker full speed!
    Alleen vaak kunnen pagina's niet worden geopend, en duurt het soms erg lang voordat de pagina gevonden word.
    Nameservers had ik ook al geprobeerd aan te passen, dit had geen effect.
    Ik ga het nu opzeggen en terug naar adsl, hier had ik nooit problemen mee.
     
  4. Ik krijg draadloos internet en ik ben er zeer huiverig voor om het zelf te installeren. Daarnaast moet men ook komen om de televisie en de telefoon aan te sluiten. Er zal dus een monteur langs moeten komen. (En ik probeer hem gewoon daar te houden tot alles werkt :wink:)

    Ik zou vandaag in ieder geval worden teruggebeld, maar tot dusver heb ik niets gehoord. Ik ben dan ook benieuwd. In bovenstaande tread zag ik trouwens een fout staan: ik heb het pakket niet op 3 april aangevraagd, maar op 26 maart...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2009
  5. heb je een router er tussen ?
    Die kan dat soms ook veroorzaken als die niet goed geconfigureerd is
     
  6. Had er geen router tussen, later wel.
    Ben zelf it-ér, weet hoe het moet.:oyeah:
     
  7. Tja zegt niks itér ken genoeg itérs die het als werk doen en toch beginnersfouten maken :)
     
  8. Het beste kun je gewoon alles zelf installeren. Als je dat nooit gedaan hebt kan ik me voorstellen dat je wat huiverig bent, maar het valt best allemaal mee. Zeker als je een Nederlandse handleiding erbij hebt is HET prima te doen. Je leert er bovendien alleen maar van en dat is juist handig. Want zodra de monteur weg is sta je er alleen voor en reken maar dat het soms niet zal werken. Meestal is de oplossing simpel door effen de stekker eruit te halen maar als er echt iets aan de hand is moet je er toch effen induiken doorheen want bellen is dan geen optie want de helpdesk kan je meestal niet helpen en je wordt dan alleen maar van het kastje naar het muurtje gestuurd.

    En een monteur zou ik nooit vertrouwen want die zitten aan een strak tijdschema en zullen gewoon alles snel doen wat vaak niet de beste manier is. Neem er gewoon effen de tijd voor en doe het allemaal zelf want het stelt echt allemaal niets voor en zoals eerder gezegd "je leert er alleen maar van".
     
  9. Dat die monteurs een strakke planning hebben klopt inderdaad. Ik had laatst een installatie alles-in-1, monteur zou 's ochtends komen. Hij was er halverwege de middag, was binnen 30 minuten klaar en kon weer verder. Hij vertelde mij dat hij zelf uit Hengelo kwam, afspraken had tussen Utrecht en Enschede en er daar acht van op een dag had. Nogal logisch dat ze af en toe krap zitten/ het niet halen....

    edit: waarmee het niet minder lullig voor de klant wordt natuurlijk
     
  10. Is het echt makkelijk te doen?
    Ik heb het vorige week aangevraagd en al vast online in de handleiding gekeken, maar het ziet er ingewikkeld uit:

    Ik moet de wandcontactdoos van de muur afhalen en vervangen door een andere. En er dan een kabel insteken op een vage manier. En dan staat er "zorg dat het koperen omhulsel van de kabel de koperen kern van de kabel niet raakt" (of zoiets). Maar als ik naar de tekening van die kabel kijk kan dit überhaupt nooit gebeuren. Ik vind dat zo vaag beschreven.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina