1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Is het nieuwe televisiekijken begonnen?

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door ArChie, 26 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als we de reclame uitingen van Ziggo mogen geloven op TV of de website dan zou het nieuwe televisiekijken zijn begonnen. Is dat eigenlijk wel zo? Ik lees tenminste nog geen enkele ervaring van klanten uit Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebied over het gebruik van Video On Demand. In mijn wijk heb ik nog nooit in één van de twee Transport Streams voor Video On Demand gezien dat iemand iets aan het kijken was.

    Zijn er al klanten uit Ziggo/Multikabel of Ziggo/@Home gebied die van deze nieuwe Video On Demand mogelijkheden gebruik hebben kunnen maken of verkondigt Ziggo onzin?
     
  2. Als je bedoelt: is de levering van interactieve televisie gestart, dan is het antwoord: ,,ja".
    In een groot deel van het Ziggogebied is alles ondertussen leverbaar. Enkele regio's wachten nog op de eerste mei (delen van Multikabel-gebied en een heel klein deel van @home-gebied). De betreffende reclamecampagne is gestart, er is een flinke kortingsactie en inderdaad kan je het vinden (en bestellen) op de website of telefonisch.

    Als alles goed werkt is men minder snel geneigd te rapporteren hoe het bevalt, daar men dat als vanzelfsprekend aanneemt. Dat, gecombineerd met de relatief kleine doelgroep, is een reden waarom er nu nog niet heel veel reviews van werkende content zijn geweest. Voor leveringsproblemen hoef je op dit forum daarentegen niet ver te zoeken, maar ondanks dat eenzijdige verhaal is ook het antwoord op de vraag:
    wederom ,,ja".
     
  3. Dat begrijp ik ook van de commercials, maar levering zegt verder niet of het daadwerkelijk te gebruiken is.

    Ik vraag expliciet naar gebruikerservaringen uit Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home gebied. Van de meldingen op dit forum weten we dat er klanten in die gebieden zijn met een Cisco, dus neem ik aan dat die klanten nu ondertussen wel geprobeerd hebben of één en ander werkt.

    Hoe kan jij die vraag nu beantwoorden? Volgens je profiel zit je zelf in Ziggo/Casema gebied en volgens je eerdere uitspraken en je signature werk je niet voor Ziggo, dus heb je ook geen inzage in het gebruik van Video On Demand door Ziggo/Multikabel en/of Ziggo/@Home klanten.

    Voor alle duidelijkheid: Ik ben dus op zoek naar gebruikerservaringen van Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home klanten. Niet naar reacties van personen die van mening zijn dat het zou moeten werken omdat Ziggo er een reclame campagne tegen aan gooit. Er zijn genoeg signalen op dit forum van Ziggo/Casema klanten die ondertussen de moed hebben opgegeven, dus ook in Ziggo/Casema gebied werkt het nog niet bij iedereen als ik de gebruikerservaringen mag geloven.
     
  4. De reclamecampagne is niet de reden dat ik dat beweer, hoewel de gevolgtrekking alleszins logisch is, zolang je je vraagstelling interpreteert zoals ik dat deed, in de meest letterlijke zin (dus niet "werkt het in specifieke gevallen" maar "is het operationeel". Ik zei ook duidelijk: "Als je bedoelt: is de levering van interactieve televisie gestart, dan is het antwoord: ,,ja"." Kennelijk bedoelde je dat niet. Mijn reactie was niet op de vraag of het daadwerkelijk functioneerde. En dat had ik toch echt duidelijk gemaakt.
    Ik heb nog geen van de reclames zelf gezien. Als er reclame komt, ga ik wat anders doen.
    Niet zo kortzichtig. Óf er klanten zijn die ervan gebruik hebben kunnen maken, kan ik zeker beantwoorden. Ik heb kennissen in @homegebied waarbij VOD werkt (Net Gemist niet, TV-theek weer wel, na twee dagen). Okee, het is één huishouden, maar dan had je je vraagstelling niet zo algemeen moeten formuleren.
     
  5. Hoe tot een andere interpretatie van de vraagstelling kan komen is mij niet duidelijk als ik de volgende vragen stel in het openingsbericht:

    Zo lust ik er nog wel een paar, speciaal voor jou zal ik dan nog maar een keer benadrukken dat ik op zoek ben naar persoonlijke gebruikersevaringen geschreven door de persoon in kwestie die die ervaring heeft opgedaan.
     
  6. Als je dat in je eerste post had gedaan, hadden we dit gesprek niet gehad :roll:.
     
  7. Ik mag aannemen dat eenieder wel begrijpt dat het dan op persoonlijke ervaringen gaat. Niemand zit te springen naar ervaringen via via. Ja mijn oom dit en dat. Maar goed, misschien wel te logisch ;)
     
  8. Over de Ziggo reclames:
    Ik zag van de week een spotje waar werd verkondigd dat als je je nieuwe flatscreen in volle scherpte wil aanschouwen, dat je dan digitale TV moest nemen bij Ziggo. :roll: Beetje misleidend dus, want dit is ALLEEN zo als je een HD ontvanger koopt en naar een HD zender kijkt die ook werkelijk native HD content uitzendt. Oftewel: In 99% van de gevallen is dit niet het geval.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina