1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Na 3 weken nog geen Telefoon

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door Retort308, 26 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. 1 april, (jaja) een All-in-One abo afgesloten, de extra variant.

    Internet: super !!
    TV: super
    Telefoon: GEEN

    Monteur heeft alles aangesloten.
    Ziggo was vergeten om tijdig ons telefoonnummer te porteren.Dit heb ik 1 april gemeld, en hier is direct werk van gemaakt.Tijd 7 werkdagen.
    Geen ISDN. we wilden alleen ons nummer behouden.

    Echter, het werkt niet

    Na 5 telefoontjes met de HD (wel erg aardig en persoonlijk) telkens de status van mijn klacht verhoogd.(kan blijkbaar steeds maar hoger)
    Nu ligt e.e.a. bij de calamiteitenafdeling.
    Echter, op 27 april nog steeds geen telefoon.

    Andere telefoon geprobeerd: geen verschil.
    Andere kabel,: geen verschil.
    Lampje op de Modem brandt niet.
    Het rare is dat ik wel mijn 023 nummer kan bellen, ik hoor dan de telefoon overgaan, maar het vaste toestel zelf reageert niet, en heeft zelf ook geen kiestoon
    Er zou dus iets zijn met de portering, e.e.a. zou bij de KPN liggen.

    Maar in ons gezin lopen de kosten met bellen via mobiel nu snel op (3 pubers!)
    De HD zegde uit zichzelf al toe als alles achter de rug is om een tegemoedkoming in de kosten te vragen middels een klachtenbrief, maar voorlopig is het einde van dit debacle nog nie in zicht.

    Morgen nog maar weer eens bellen met de HD, verwacht hier eigenlijk niet veel van.
    Met de KPN bellen heeft ook geen zin lijkt me.

    Wie heeft nog een suggestie?

    Frans L. Hoofddorp :x:x:x
     
  2. Hangt ervanaf waar het aan ligt. Als KPN moeilijk doet met dat nummer, dan heeft het nog minder zin naar Ziggo te bellen, kan je alleen wachten tot KPN ophoudt met moeilijk doen.
    Als het probleem is dat het porteringsverzoek niet (goed) bij KPN is aangekomen, ligt of de fout bij Ziggo of bij je aanvraag. Weet je 100% zeker dat de naam op de factuur bij KPN dezelfde is als die je hebt opgegeven? En dan bedoel ik exact, met alle initialen. Haal de bevestiging van Ziggo erbij en je factuur van KPN om dit te controleren, indien mogelijk.

    Het probleem zit'm in je verbinding. Zolang het nummer niet is overgenomen kan je in huis bezig blijven improviseren, maar het zal niks veranderen. Echter, heb je ook geprobeerd het toestel weer terug op de koperlijn te zetten? Als de uitportering door KPN gewoon niet voltooid is, zou je in de tussentijd op die manier verder moeten kunnen bellen.
     
  3. Tja, er is ineens een wereld voor mij opengegaan.
    We hebben de telefoon eens terug in de KPN aansluiting gestopt.En ja hoor, gewoon telefoon.
    Volgens mij heeft Ziggo ons abonnement bij de KPN nooit per 1 april opgezegd.
    Via www.mijnkpn.nl zie ik gewoon een compleet rekeningoverzicht, alsof er niets aan de hand is.
    Of, als ik de brief van Ziggo mag geloven, hebben we een opzegtermijn van 1 maand bij de KPN, dat betekent dus dat van portering helemaal geen sprake kan zijn, omdat ons abonnement misschien wel helemaal niet opgezegd is.

    De gegevens op facturen van zowel de KPN als Ziggo zijn hetzelfde.

    Mooie boel, ben benieuwd wat Ziggo morgen te zeggen heeft als ik ze bel, (ditmaal gewoon met onze vaste verbinding, die, zo lijkt het, dubbel betaald wordt in de maand april.)

    Bedankt voor de hint. Morgen weer verder. Frans L.:pompom:
     
  4. Normaal gesproken moet je de telefoon gewoon in de KPN aansluiting laten zitten tot de dag dat de nummerportering ingaat. Je krijgt daar een bevestiging over binnen van KPN normaal gesproken. Aangezien er soms een opzegtermijn of jaarcontract in de weg zit. Volgens mij staat zoiets ook in de instructies die Ziggo meelevert (althans dat zat bij een familielid die een paar maanden terug ook deze overstapactie deed). Die kreeg keurig een brief van KPN toen hij geporteerd werd met daarin een vermoedelijke datum. Toen op de datum de KPN lijn 'dood' ging het telefoonstekkertje omgezet naar het Ziggo modem en werkte alles normaal.
     
  5. Mijn jaarcontract bij KPN is al lang afgelopen, en van de KPN heb ik nooit bericht gehad over portering.
    Ziggo zegt steeds dat e.e.a. bij de KPN ligt, maar daar geloof ik niet meer zo in.
    Voorlopig dus maar weer gewoon bellen met de KPN, wel dubbel betaald dus.

    THnx, Frasn:schater:
     
  6. Onverwacht maandagmorgen vroeg gebeld door een techneut van Ziggo.
    Hij vertelde dat het modem onjuist aan onze naam gekoppeld was, en dat dat de portering in de weg stond.
    Klonk plausibel.
    Dinsdag komt er een ander modem, wordt geinstalleerd door een monteur, en dan duurt het nog 7 werkdagen.
    En zo is het gebeurd.
    Sinds vanmiddag dus is er een nieuw modem (helaas nog niet de nieuwe docsis 3, maar je kunt niet alles hebben).
    Het lampje van de telefoon brandt, we kunnen nu zelfs al bellen, alleen nog niet gebeld worden.:applause::applause::applause:
    Ik ben al voor 80% tevreden.
    Over een tijdje, als alles werkt gooi ik wel een slot op dit draadje, ff geduld nog.:schater:
     
  7. Wat eigenlijk het meeste voorkomt op dit moment is dat je alles in 1 order is blijven hangen op het wachten voor BV de decoder / Doe het zelf installatiekit

    normalite activeer je als klant de modem op je nieuwe adres (als order vergenoeg doorloopt krijg je de activatie pagina voor je als je in je nieuwe adres aanwezig bent, neem je daarintegen je oude modem mee en sluit je die aan dan kun je wel internetten vanaf het moment dat ie weer online is (hij is namelijk aangemeld op je oude adres en het systeem kan volgens mij niet onderscheiden dat je op een ander adres staat ? (is gokje met onderscheiden , weet dat niet zeker, kan een senior je hier vast wel meer over vertellen)

    op het moment dat het nieuwe modem geactiveerd word in het systeem *database + klantsysteem* word de order verder gezet en gaat de portatie pas in.(dit heeft oa met AED (ingangsdatum) en of er een DHZ pakket bijzit)

    Vanaf het moment dus dat de monteur je modem vervangt is het algemeen 5-7 werkdagen eer je portatie helemaal rond is en in de randsystemen goed staat.

    mocht het nu volgende week nogn iet werken drop me een prive berichtje.

    groet,



    p.s aan iedereen die me een pm bericht gestuurd heeft en nog geen antwoord heeft gehad , mijn box raakt afentoe een beetje vol maar ik pak alles op en geef jullie persoonlijk of via tel of via pm een terugkoppeling omtrent het probleem.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina