1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Volledige uitval Ziggo diensten za 25 april

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Herman74, 26 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb alles-in-1, en gisteren werd pijnlijk duidelijk dat, als je alles bij 1 provider haalt, dit zomaar kan veranderen in niets-in-1 :mad:.

    Het gaat hier in ieder geval om regio Amersfoort, ik weet niet hoe wijd verspreid de storing was.

    Voor alle duidelijkheid: geen internet, geen telefoon, geen analoge of digitale televisie, geen radio, bijna 24 uur lang.

    Op de helpdesk (lang leve de gsm :applause:) werd een bandje afgespeeld dat er een storing is. 's Morgens werd gezegd: dit wordt waarschijnlijk in de loop van de ochtend opgelost. 's Middags werd dit veranderd naar in de loop van de middag, en 's avonds: je raadt het al... Daarna was de helpdesk zoals gebruikelijk onbereikbaar (gesloten).

    Ik vond het vervelend dat ik geen (serieuze) indicatie kreeg over de verwachte duur van de storing (ik snap dat dit niet altijd mogelijk is) en ook geen enkele uitleg over de oorzaak. Ook nu alles weer werkt zie ik nergens informatie hierover.

    Zo'n lange storing als dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ben benieuwd of Ziggo hier nog een uitleg over gaat geven. Als ik de oorzaak weet, is het ook makkelijker om in te schatten of dit nog vaker voor gaat komen, en of het misschien verstandiger is maatregelen te nemen, waardoor ik minder afhankelijk ben van Ziggo.

    Ik ben benieuwd hoe andere mensen in het storingsgebied hier over denken en wat hun ervaringen zijn!
     
  2. Om niet met dit soort mogelijke situaties in aanraking te komen, neem ik in principe niet alles bij 1 provider af.... Dan maar wat meer betalen.
     
  3. alleen in de stad Amersoort
    sommige klanten een traag internet, sommigen geheel geen internet, meeste wel tv.
    inderdaad, HD sluit om 22.15, storingsbandje bleef te horen
    Er wordt inderdaad geen terugkoppeling gegeven dat er een storing geweest is.
    ?
    Helaas is iedereen afhankelijk van diverse bedrijven; energie, kabel, telefoon, gemeentelijke bedrijven en vult u maar in. Soms zijn storingen niet te vermijden en wordt er alles aangedaan om het ongemak te beperken.
     
  4. Juist. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is niet altijd het beste!
     
  5. zucht. hoe vaak gebeurd dit nou.
    bij kpn ligt het veel vaker plat, en over adsl praten we maar helemaal niet.
    Wat was dat een elende toen ik dat had.
     
  6. Wel het makkelijkste en ja... Zullen we het maar niet over de KPN hebben?
     
  7. Ach, zucht inderdaad, natuurlijk is het vervelend als ergens storing is. Maar een storing is altijd vervelend en niet onvoorkombaar. Als er stroring is op het stroomnet heb je ook niks........Ik heb de afgelopen 10 jaar 1 keer storing gehad met mn kabeldiensten. Prima gemiddelde.......heb liever 1x in die periode complete storing dan om de 2 jaar verschillende diensten (bij verschillende aanbieders).
     
  8. Het was een stroomstoring in de straat waar een wijkkast stond (ong 1000 aansluitingen). De wijkkast stond dus zonder stroom, en daardoor ook alle straatkasten die op deze wijkkast aangesloten zijn. De stroomstoring duurde langer dan men eerst aangaf.

    Helaas heeft de energiemaatschappij bij het oplossen van hun storing, de glasvezel kapotgetrokken die dezelfde wijkkast bediende. Dit gaf opnieuw vertraging voor een oplossing. De glasvezel is diep in de nacht door een aannemer hersteld.

    De combinatie is dus een stroomstoring die zeker 4 keer langer duurde dan normaal, en daarna een glasvezelstoring. Deze combinatie komt eigenlijk nooit door. Over het algemeen duurt een stroomstoring 1-2 uur en een glasvezelbreuk 4-8 uur.
     
  9. En je ziet ze hebben hun retebest gedaan om het te repareren

    Ziggo mag dan slechte naam hebben maar niet alle storingen zijn door hun schuld gekomen, helaas hebben externe factoren soms ook invloed.

    Maarre vast babyboom nu in die wijk ;P
     
  10. En dat noemen we nou overmacht. Hoe goed of slecht het bedrijf is, geen enkele leverancier kan dit voorkomen.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina