1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Family 7 (kanaal 27) E48 en E52 meldingen

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door Yoshi, 23 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinds kort neem ik een Alles in 1 Plus abonnement af bij Ziggo, levering en installatie ging gesmeerd, ben tot nu toe erg tevreden. Mijn complimenten daarvoor.

    Mijn vraag gaat over het niet kunnen ontvangen van één digitaal kanaal; Family 7 op kanaal 27. Alle andere kanalen doen het uitstekend met een stabiele signaalsterkte van 53% en een kwaliteit van 100%.

    Bij kanaal 27 krijg ik echter in de lijst van mijn ontvanger (Humax IR-FOX C) de naam "onbekend" te zien, en zodra ik inschakel op dat kanaal krijg ik in eerste instantie een E48 (Geen signaal) melding, en later een E52 "Geen signaal" melding. Kijk ik vervolgens in het menu naar Status -> signaalontvangst dan zie ik de sterkte van het signaal schommelen tussen de 55% en de 66%, en af en toe piekt hij even naar 93%. De kwaliteit blijft hangen op 0%, BER [E-6] is 0. Verder zie ik staan 658000 kHz, SR 6875, 64 QAM, 7900 Ziggo Hoogeveen.

    Wat heb ik zelf gedaan om tot een oplossing te komen:

    - Ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen.
    - Opnieuw zenders laten zoeken.
    - Kabels gecheckt (gegoten stekkers, aan één stuk)
    - Stroom van de ontvanger gehaald gedurende 30 seconden.
    - Ontvanger direct op het AOP aangesloten en opnieuw zenders laten zoeken.

    Weet iemand wat hier aan de hand is? Hebben meer mensen last van deze storing? Ik wil nogmaals benadrukken dat alle andere zenders zonder enige hapering werken. Mocht het van toepassing zijn; de eerste 4 cijfers van mijn postcode zijn 8271.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2009
  2. Twee vragen:
    1) Weet je welke andere zenders op dezelfde transponder zitten;
    2) Heb je die langduring getest?
     
  3. Kan je me vertellen wat je precies met transponder bedoelt? Gaat het dan om een bepaalde frequentie? In dit geval 658000 kHz?

    Bedankt voor je hulp :thankyou:
     
  4. Correct!
     
  5. Ik ga aan het onderzoeken :cool:
     
  6. Dank je, Droopy. Was zelf even met wat anders bezig..:thumb up:
     
  7. Ik ben alle tv kanalen langs geweest, en er is er niet eentje die op dezelfde transponder zit als Family 7.

    Bij het zoeken naar zenders krijg ik trouwens 152 tv zenders en 92 radiozenders te zien.

    Of moet ik ook nog alle radiozenders langs?
     

  8. Waar in overijssel zit je?
    Welke netwerkcode gebruikt je?

    Heb je wel de juiste netwerkcode voor je regio, er is een handleiding in omloop waar wat fouten in zitten de juiste staat op :
    http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf

    Bij gebruik foute netwerkcode klopt het dat je o.a Family7 niet kunt ontvangen. Denk dat jij netwerkcode 7900 als ik de frequentie die je ziet voor Family7, dit is Ziggo Hoogeveen. Voor overijssel zit hier Hardenberg, Ommen, Steenwijkerland en Staphorst achter. Woon je in een andere regio dan moet je een andere netwerkcode gebruiken. bv voor regio Zwolle 9003...zie de handleiding die online staat.

    Succes!


    AANVULLING

    had eerst je hele verhaal even moeten lezen


    Zie het al je gebruikt inderdaad de verkeerde netwerkcode!
    Voor jouw postcode is de juiste 9003 !
    Stel deze in en je hebt ook Family7.

    http://blob.ziggo.nl/dynamic/NL_HOME/PDF-UPLOAD/Gebruikers-Handleiding-DigitaleTV.pdf
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2009
  9. Hartelijk, hartelijk dank! Het is opgelost met het invoeren van de juiste netwerkcode :pompom:
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina