1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 problemen issues topic

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door Zer0K3wL, 22 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. die zit ver van modem.
    en ver genoeg van me pc ook.
    super magneet + hdd's hmmm niet zo goed idee ;>.
     
  2. Een wandcontactdoos behoeft nog geen AOP te zijn. Het AOP bevind zich of in de woonkamer, of in de meterkast. In de wat oudere woningen zul je het AOP meestal in de woonkamer aantreffen, en in de recentere woningen meestal in de meterkast.

    Is dit de woonkamer of een andere kamer in het huis? Het lijkt mij op basis van de foto niet de woonkamer, in dat geval is de kans ongeveer nihil dat de wandcontactdoos op die kamer tevens het AOP is. Als deze aanname klopt dan zit je modem dus niet op de juiste plaats, en kan dit heel goed een oorzaak zijn van de problemen die je ervaart.

    Als het wel de woonkamer is, en tevens het AOP (ga er niet vanuit, maar controleer waar het AOP zit!) dan heb ik niets gezegd.
     
  3. Misschien even handig als je vertelt wat een AOP is en hoe je deze herkent in vergelijking met een andere contactdoos. Ik zou het niet zo gauw weten. Misschien aan de kleur van de inkomende coax kabel?
     
  4. Het AOP kan een gewone wandcontactdoos zijn, kan ook een zogenaamde "eengats doos" zijn. De inkomende kabel is de groene (coax) kabel.
     
  5. woonkamer ;>
    en kan zo vervangen wanneer maar wil heb paar nog op reserve liggen.

    Yup hij's groen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2009
  6. Mag ik vragen :

    waarom is dit topic "belangrijk"

    er is niets van info in te vinden, of zelfs niet wat de oplossing was ....
     
  7. :thumb up:
     
  8. Ik heb gisteren het Aris modem ontvangen, meld zich keurig binnen een half uur aan. Echter bij het activeren gaat hij meteen naar de pagina waarin staat dat het modem zich niet kan aanmelden. De HD gebeld maar die snapte het in eerste instantie niet, na even wachten kreeg ik te horen dat ze aldaar mijn modem gaan activeren. Zou binnen 4 uur gebeuren. Als dat niet zou lukken moest ik 3 a 5 werkdagen wachten. Helaas is het niet gelukt binnen die 4 uur, dus ik ga maar even afwa88............:idea:
     

  9. Ik ken het verhaal.

    Hier al enige tijd geleden ontvangen (12 juni), echter pas gisteravond aangesloten. In eerste instantie duurde het langer dan 1 uur voordat de modem online kwam (= niet online gekomen).
    Na 1 uur de klantenservice gebeld en die jongen wist het ook niet en de mensen zouden hem handmatig activeren (de volgende dag).
    Vanmorgen brande alle lampjes zoals voorgeschreven dus ik denk laat ik hem gelijk maar even testen.

    Modem geactiveerd en kwam hierna op google. Ik ging er vanuit dat alles zou werken. Kom ik vanavond thuis, krijg ik van het thuisfront te horen dat alles de hele dag er al uit ligt. Lampjes welke nu op de modem knipperen zijn ONLINE - LINK - TELEFONIE 1. Zowiezo hebben wij geen telefonie. Dit vondt ik dan ook uiterst merkwaardig. Wederom de klantenservice gebeld en die begrepen het ook niet. Het wordt nu bij de technische helpdesk gemeld en die moeten binnen 3 werkdagen met een oplossing komen. Anders dient er een monteur te komen en die mag niet weg gaan zonder dat het werkt (eis van onze kant, internet werkte hiervoor namelijk altijd goed).

    Ik hou jullie op de hoogte
     
  10. z3i -> alles-in-een extra

    Alle z3i abonnementen worden per 1 juli omgezet naar alles-in-een extra....

    Dus je hebt straks wel telefonie via ziggo.

    pvd
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina