1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Nieuw in Ziggo gebied, paar algemene vragen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door I.C., 21 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Goeiemiddag, ik kom uit UPC gebied en moet dus even wennen aan het fenomeen dat Ziggo heet..

    het volgende: ik heb voorlopig geen internet nodig, telefoon ook niet... wel digi tv,

    nu zie ik op de site van ziggo dat bij het alles in 1 pakket je een korting van 100,- krijgt op je decoder als je bijv. HDTV wilt, ook lees ik dat contracten op elk moment opzegbaar zijn...

    wat bij mij al snel het volgende idee naar boven brengt: aanmelden voor alles in 1, korting pakken en vervolgens meteen opzeggen :mrgreen:

    werkt dit of is Ziggo minder dom dan dit?

    welke HD decoder leveren ze uit eigenlijk?
     
  2. Als het alleen om digitale tv gaat, kan je ook los kabel nemen. Dat is €16,25/maand, hebt je aanmeldkosten van €29,95. Als je daar drie tientjes bijlegt krijg je het volledige installatie pakket met €70,- korting. Samengevat: eenmalig €59,95 voor aansluitkosten en installatiepakket DTV inclusief SmartCard.

    Voor HD is zo'n actie er niet. Als je Alles in 1 neemt, heb je een opzegtermijn van een kalendermaand, die gaat dus in de eerste van de maand nadat je opzegging binnen is gekomen. De SD ontvanger heeft nu een levertijd van 4 à 6 weken, het is beter om dan eerst te wachten tot je het ding hebt, maar dan kan je misschien al twee maanden verder zijn. En dan moet de opzegging nog maar goed gaan!

    Dus als je de SD ontvanger wilt, kun je beter gebruik maken van die actie die ik eerst noemde. Als je toch graag HD wilt, kan je zo'n ding beter aanschaffen in de winkel, bon uitprinten van hier en dan krijg je €50,- retour.
     
  3. SD hoef ik niet das zo jaren 90 :mrgreen: whaha, nee ik wil alleen nog HDMI/YBR aangesloten apparatuur...

    maar dan.... humax of samsung? humax lijkt wat goedkoper te zijn en de reviews eerder beter dan slechter dan die van samsung ?

    en aanmeldkosten???? willen ze dat ik klant word of niet ghehe, misschien maar ff telefoontje tegenaangooien dan :lol:
     
  4. Tja je zal voorkeursstemmen voor beide apparaten op horen gaan op dit forum, je kan daarvoor beter op zoek gaan naar wat meer professionele beoordelingen, hoewel ik zo 1-2-3 geen goeie link daarvoor heb. Het hangt ook nogal van de zaak af of ze goedkoper of duurder zijn dan bij Ziggo, let erop dat je dus ook een HDMI-kabel en SmartCard nodig hebt, die zitten soms niet in de installatiepakketten van dealers.

    Tja het aanmelden van een nieuwe klant en het activeren van een nieuwe verbinding brengt nou eenmaal kosten met zich mee. Dat is iets wat veel mensen niet (willen) begrijpen. Vandaar die actie van €70,- korting op een SD ontvanger, om dat een beetje goed te maken.

    Als je de bestelling gaat plaatsen kun je dat beter telefonisch doen, dat gaat het snelst, en kunnen ze je ook meteen informeren als er iets niet goed zit bij de bestelling.
     
  5. dat van die kosten is onzin, die worden wel terugverdient..... de aansluiting is fysiek al aanwezig, tis aan hun of ze aan mij willen factureren of niet..

    smartcard... moet die ook nog weer los betaald worden dan?
     
  6. SmartCard heb je altijd nodig, zit bij Ziggo in elk installatiepakket (ook die van €30 bij nieuwe aansluiting), maar in de winkel niet altijd, gewoon even navragen dus.

    Er komt een hoop meer bij kijken om de aansluiting te activeren, niet alleen dat er een fysieke aansluiting moet liggen, dat is een heel ander verhaal van minstens €150,- als dat nog niet het geval is.
    Uiteindelijk worden ook lang niet alle kosten ervoor in 1 keer doorberekend. En dat is bij een provider met jaarcontracten te doen, maar als je het een beetje fatsoenlijk aanpakt en maandcontracten levert, kan je er alleen niet vanuit gaan dat je alles maar terugverdient.
     
  7. administratiekosten zijn als het tegenzit €8,- (uitzendkracht die een uur bezig is om een mutatie in een systeem te zetten...
    werk zelf bij nuon, waar bij nieuwe klanten deze handeling van 3 minuten max. kado gedaan word, ook bij onbepaalde tijdscontracten ;)

    ik bel wel even en laat het resultaat van mn onderhandeling wel even horen hier :mrgreen:
     
  8. Ja alsof dat iets zegt, een totaal ander bedrijf :roll:. Het invoeren van de order is het kleinste gedeelte uiteraard.
     
  9. Een kortingsactie zal heus wel bepaalde voorwaarden hebben...
     
  10. Ehm welke actie bedoel je? Als je bedoelt die €30,- voor een installatiepakket DTV, dan zijn daar geen andere voorwaarden aan verbonden anders dan dat die actie alleen geldt in combinatie met verhuis- of aanmeldkosten. Nog steeds een maandcontract.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina