1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

opzeggen

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door krewinkel, 19 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Als ik een abonnement aanvraag bij Ziggo,zegt Ziggo dan mijn vroegere abonnement voor mij op?

    grtjs: Loek
     
  2. Alleen het telefoonabonnement, en dan ook alleen wanneer je je nummer wilt behouden. Staat overigens netjes op de Ziggo site (link):


    • Heb ik naast Telefonie van Ziggo mijn telefonieabonnement bij mijn huidige aanbieder nog nodig?
      • Nee, je hebt geen telefonieabonnement meer nodig van een andere aanbieder om te bellen via de kabel van Ziggo. Als je je huidige telefoonnummer wilt houden, vraag ons dan om je huidige telefoonlijn op te zeggen. Het overzetten van je huidige telefoonnummer is alleen mogelijk wanneer wij het contract bij je huidige aanbieder opzeggen. Zeg dus niet zelf je telefoonabonnement op als je je nummer wilt meenemen! Als je een nieuw nummer neemt, moet je wel zelf je oude abonnement opzeggen.
        Houd rekening met een opzegtermijn van 1 maand bij je huidige aanbieder. Dit kan langer zijn als je jaarcontract nog niet is afgelopen.
     
  3. En Ziggo doet sinds kort mee aan de overstapservice:

    http://www.ziggo.nl/producten/overstapservice/

    Daarmee kun je dus ook je oude internet op laten zeggen. Let op, niet alle providers zijn hierbij aangesloten (de meesten wel), en als je nog in een jaarcontract zit kan Ziggo daar niks aan doen.
     
  4. Dat is al ruim een maand zo... Inderdaad. Het is echter beter om zelf je internet op te zeggen, met verschillende redenen.
    Als je zelf belt met je huidige aanbieder (als het kan, doe het telefonisch!) kunnen zij je informeren hoe het precies in zijn werk gaat, wat hun voorwaarden zijn, en kun je soms ook een datum kiezen (zodat je bijvoorbeeld twee weken overlap hebt). Zo weet je zeker dat het allemaal goed gaat.
    Het heeft verder geen enkel voordeel om dit te doen, ja het bespaart je een belletje, maar eigenlijk moet je het, Ziggo en de andere aanbieders kennende, even nabellen bij je oude ISP, dan had je het ook zelf kunnen opzeggen. Bovendien kom je zo ook niet sneller onder je contract uit. Je oude aanbieder zal je sowieso de maand(en) aan minimale contractsduur in rekening brengen. En als het opgezegd moet worden vóór een bepaalde datum voor je er weer een jaar aan vast zit, zou ik zeker zelf even bellen ipv hopen dat Ziggo het voor die dag heeft doorgegeven.
    Daar komt bij dat dit, volgens verkopers, alleen via de website of via de klantenservice gedaan kan worden (met als nadeel langere levertijd en langere wachttijd respectievelijk), en dan nog alleen als je geen nummerportering wenst.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina