1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Sitecom DC-202 V1.0 niet op internet te krijgen.....

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door sjippie, 19 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Na eindeloos proberen heb ik mijn Linksys WRT54G in de gracht gegooid en ben ik nu alweer een tijdje aan het stoeien met een Sitecom DC-202.
    Ik krijg geen verbinding.
    Groene lampjes van WAN en Betreffende PC branden.
    Dat ding ziet het net dus, maar verbindnig krijg ik niet.

    Kan iemand vertellen hoe ik deze router nu eens instel!?
     
  2. Reset maar eerst eens je Ziggo modem want daar staat het MAC adres van de vorige router waarschijnlijk in geregistreerd waardoor hij de huidige router niet 'toelaat' op internet.

    Daarna via http://192.168.0.1 de setup uitvoeren en dan zou het moeten werken. Het gedeelte van de setup staat trouwens ook gewoon in de gebruikershandleiding http://www.sitecom.com/manuals_result.php?groupid=1&productid=152&version=V1;001.

    Wil je trouwens Ai1 Extra of Z3i gebruiken met deze router dan heb je pech, want deze router kan de geleverde snelheden niet aan waardoor je nooit de maximum snelheid van 20MBit zult halen. DE reden dat ik hier een maand geleden een nieuwe router heb gekocht na 6 jaar de DC202 te hebben gehad.
     
  3. geen probleem hier met alles in 1 extra en de sitecom router. Strak 2.4 mb per seconde via nieuwsgroepen!
     
  4. Misschien dat er onderling verschillen zitten tussen de routers of dat je een nieuwere versie hebt? Hier wilde de router in ieder geval niet meewerken :). Nu hebben we mooi een upgrade naar een SMC router gedaan die EN traffic shaping heeft waardoor bij 2,4MB downloaden de websites toch nog netjes laden en waardoor we nu een gigabit lan hebben voor alle aangesloten PCs.
     
  5. Al meerdere keren gedaan, ook die MAC-adressen kan niet uitmaken, want mijn PC en laptop kunnen, zodra de kabel er direct in zit, beiden direct het net op en die MAC-adressen verschillen toch immers ook?!

    Set-up ook al meerdere keren uitgevoerd op meerdere manieren.

    Snel hoeft niet, ik wil gewoon het net delen.
    Ik kan alleen maat 10Mbit half-duplex het net op.

    Wat is dat toch voor gez$#$# met Ziggo/Casema?! Is dat overal zo????
     
  6. Dit is een probleem met apparatuur en niet met je abonnement. Zeker als het problemen met de router betreft heeft dat niks met Ziggo te maken.
     
  7. - Modem en router beiden uit.
    - Modem weer aanzetten en volledig laten doorstarten.
    - Router op modem aansluiten
    - Router aanzetten en door laten starten.

    - Werkt je internet? Sla dan de rest over.
    - Werkt je internet niet?
    - Krijgen de aangesloten pc's een IP van de router?
    - Krijgt de router een IP vanuit Ziggo?
    - Wat geeft de interface van de router aan op de status van de WAN verbinding?

    Dit is zeer waarschijnlijk gezeik met je eigen apparatuur en/of instellingen daarvan.
     
  8. klein detail wat mogelijk is, iemand anders heeft zn mac-adres aangepast op zn netwerkkaart/router..en toevallig is dat dezelfde als jou sitecom router..helaas maar mogelijk.

    je kan je sitecom macadres , mischien de mogelijkheid geven om te "clonen" met je eigen werkende laptop.

    (moest ook gebeuren in het upc netwerk.)
    dan ben je weer "uniek".

    probeer het eens .


    berrie.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina