1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

sterk wisselende ontvangst

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door dokkie, 18 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het hoort stabiel en foutloos te zijn, zeker wanneer je idd 2 meter van het punt van binnenkomst van de kabel (de "groene" kabel) zit en er geen splitters of andere apparaten tussen zitten. (de coax zit niet doorgelust via een video of hdd-recorder neem ik aan? En al zeker niet via een splitter?). Ook een versterker kan problemen geven als het signaal te sterk wordt versterkt.

    In jouw geval zou het wel eens aan de Ziggo aansluiting kunnen liggen. Ik zou een Ziggo monteur laten komen om de aansluiting na te laten kijken.
     
  2. Dokkie, zit er echt niks meer tussen (stekkers o.i.d.) uit het analoge tijdperk?
     
  3. Nee.... niets.

    De ene dag kan ik alle zenders zien, de andere dag niet. Een ding staat als een paal boven water: die monteur komt dan geheid op een dag kijken dat ALLE zenders het gewoon prima doen..... :shock:
     
  4. Ja, dat verschijnsel ken ik.:oyeah:
    Heb je ook Ziggo internet?
     
  5. Yep en daar ben ik erg tevreden over, dat werkt probleemloos. De digitale TV werkt nu meestal ook wel redelijk na enkele malen opnieuw zoeken zenders.
     
  6. Dus weinig kans dan dat Ziggo iets buitenshuis constateert.:-P
     
  7. Heb je al gekeken wat je signaal sterkte is? (In het menu kan je de status bekijken). Deze zal aangeven of het signaal van de kabel sterk genoeg is.

    Als de signaal sterkte te laag is kan je ziggo bellen. Ik heb het zelfde gehad, toen hebben ze een deel van mijn kabel vervangen en nu heb ik voldoende signaal sterkte. (rond de 40%).

    succes.
     
  8. GolfTouch

    GolfTouch Forum Member

    Wat geeft de BER [E-6] aan? Die zie je in je Signaalontvangst menu.
    Die moet op 0 blijven staan.

    Dus kijk even naar de Sterkte, Kwaliteit en de BER.

    Heb je goede stekkers gebruikt? Kabel goed aangesloten mbt de kern en mantel.
     
  9. Ik heb het nu eens ff 3 weken kunnen proberen.

    Analoog is altijd probleemloos, digitaal beeld is beter, maar geeft vaak problemen die opgelost kunnen worden door: zenders opnieuw te laten zoeken, helpdesk te bellen etc. Kortom, altijd weer spannend of je wel of niet digitaal TV kunt kijken.

    Vandaag weer de helpdesk gebeld omdat alleen NL 1 2 3 RTL 4 5 SB6 en Veronica te ontvangen was, de rest helemaal niet.... dit probleem zal naar verwachting weer binnen 48 uur worden opgelost.

    Al met al een in principe goed product, maar te vroeg op de markt gebracht, gezien alle kinderziektes.


    Signaalsterkte: 41%, kwaliteit: 100%, BER 0.
    Bekabeling: beter is er -denk ik- niet dan wat ik nu heb.

    Ik kijk op vakantie in de caravan altijd digitaal met de schotel, waarmee ik nog nooit ook maar één probleem heb gehad.......
     
  10. Ik wel, smartcards die verdwijnenen uit 'Mijn Canal Digitaal' enz... Moet je weer achteraan bellen.
    Maar ik geef toe de HD van CDS is (veel) beter bereikbaar dan die van onze kabelboer... (maar wel tegen 15 cpm :evil:)

    Gert.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina