1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

sterk wisselende ontvangst

Discussie in 'Digitale TV - Algemeen' gestart door dokkie, 18 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik hoop op nuttige tips voor probleemoplossing.

    Ik ben gisteren overgestapt naar digitale TV en ik heb een Humax IRHD-5000C aangeschaft. (decoder 199 en smartcard iets van 127 euries)

    Gisteren kreeg ik de meeste zenders goed in beeld, echter een aantal kanalen die analoog slecht al te zien waren (RTL 4, 5, SBS6, RTL7) waren ook digitaal slecht (haperende "digitale blokjes" en haperend geluid). Ik ben voor advies naar de dealer gegaan en die heeft mij een extra goede dure coax cable verkocht, waarna ook deze zenders goed te zien waren. Het zou een lokaal (zuid limburg) bekend probleem zijn. Alles leek dus gisteren goed te ontvangen na de nieuwe coax kabel.

    Het viel wel op dat enkele (film)zenders af en toe niet zichtbaar waren met de melding "geen signaal" (E48-32). Vandaag krijg ik echter op de meeste kanalen deze fout (geen signaal) melding: NL 1, 2, 3 en RTL 4 doen het niet, 5, SBS 6 en RTL 7 weer wel en zo wisselen de wel en niet werkende zenders elkaar af.

    De decoder staat op plm. 2 m afstand van de kabelaansluiting in de woning, is verbonden met de best afgeschermde coax kabel, die ik kon krijgen (zenders zijn analoog beter dan ooit te ontvangen!) en is met HDMI (2 meter lang) aangesloten op de HD-TV.


    Vanavond kijk ik maar weer analoog, dus..........
     
  2. Ik hóóp dat je ergens een reken/typfoutje hebt gemaakt. SmartCards zijn overal verkrijgbaar voor €30,- of minder...
     
  3. Nee hoor, op de bon staat: Ziggo DTV installatie pakket "oranje" met smartcard: E 128,95 en Humax IRHD 5000 E199.
    Dat "pakket" omvat alleen een smartcard en een Ziggo "folder", verder zit er niets in.

    Voor digitale schotel ontvangst was ik eerder voor de overstap van een analoge smartcard naar een digitale smartcard van canal plus met (opnieuw!) activatiekosten ook al iets van 150 euries kwijt, dus dat bedrag verbaasde me niets.

    Digitale TV is naar mijn idee voor een groot deel geldklopperij, wat betreft die smartcards dan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2009
  4. :shock:
    Zo hey, bij Ziggo zelf heb je een DTV installatiepakket met SD decoder én SmartCard én Scartkabel én afstandsbediening voor €100,-, en er zijn zaken waar dat voor minder kan. Een startpakket dtv (SmartCard + folder) kan je vor €30,- kopen bij Ziggo zelf, of voor dezelfde prijs of minder in witgoed-/electronicazaken.
    Als je een installatiepakket HDTV aanschaft kost dat bij Ziggo €199,- (HD decoder + SmartCard etc.), en ook dat is ongeveer hetzelfde in de meeste zaken.
    Zo klinkt het wel alsof je flink afgezet bent...
     
  5. En wat krijg je dan voor die smartcard? NL 1, 2, 3 en RTL 4 alleen analoog te bekijken..... :wink:
     
  6. In heel Nederland kost de smartcard (oranje of blauwe) €29,95 in de winkel, soms ook minder. Ik denk dat je even terug moet naar je leverancier met de bon.
    Ik heb trouwens het idee dat hier een lelijke vergissing in het spel is.
    Die €128,95 kon wel eens een bedrag zijn inclusief SD-decoder (Die kost vaak €99,-)! Dat had je leverancier moeten opmerken.
    Het is trouwens ongebruikelijk dat er een totaalprijs van decoder inclusief smartcard op de smartcarddoos komt te staan! Je kunt immers een decoder los kiezen.
    Maak er morgen werk van. Hier is vast iets fout gegaan.

    En wat de signaalkwaliteit betreft: er zit m.i. een probleem met de kabel of verbinding(connectoren) tussen de contactdoos in de muur en de doos in de meterkast. (1)Het kan zijn dat de kabel in de meterkast slecht is aangesloten op het aansluitpunt. Dat kan liggen aan de kwaliteit van de connectoren (Vervang die oude van plastic voor analoge tv door hoogwaardige metalen.). (2)Het kan liggen aan het onjuist/"slordig" bevestigen van de bedrading (kern en vlechtwerk) aan de connectoren. (3)Maar het kan ook liggen aan de kwaliteit van de kabel zelf: als de kabel in de leidingen van je huis al oud is en stamt uit het analoge tijdperk, kun je die beter vervangen door de veel betere van nu. Die heeft meer capaciteit en is beter afgeschermd tegen storingen. Dat brengt wel "nieuwe kabels trekken" met zich mee, maar je kunt daarna weer jaren vooruit.
    Succes!:thumb up:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2009
  7. Dank voor de tips, Eduard08!

    Vannochtend deden alle zenders het ineens weer... :?:? Geen idee waarom, maar ik laat het nu maar even zo.
    Ik ga idd bij de dealer langs om te vragen hoe dat zit met dat bedrag.
     
  8. In totaal dus 326 euro ? Met alle respect maar dat kan niet kloppen, of ze hebben je in de winkel waar je hem gekocht hebt een grote fout gemaakt. Dat had je zelf ook trouwens kunnen weten of ben je soms een newbie die zich totaal niet voorbereidt op prijzen ?

    199 euro voor de Humax IRHD-5000C is trouwens ook wel een beetje aan de hoge kant want via internet winkels kun je hem al kopen rond de 150 euro.

    En voor 127 euro kun je ook 6 nieuwe smartcards kopen ! Een nieuwe smartcard kun je al kopen voor 20 euro (als je een beetje zoekt op het internet).

    Wist je trouwens dat als je de aankoopbon naar Ziggo opstuurt je 50 euro (omdat je een HD decoder hebt gekocht met een startpakket) terug krijgt !

    Ik ben trouwens ook wel benieuwd of ze je in de winkel niet een erg dure HDMI kabel hebben aangesmeerd, > 50 euro. Als ik hier wel eens lees dat sommige personen zich zo'n dure kabel aanschaffen (bij lengtes kleiner dan 2 meter) dan denk ik wel eens "die hebben een pan af". Je kunt een goede HDMI kabel van 1,5 meter lengte al kopen vanaf 10-15 euro.

    Wat betreft je ontvangst probleem, heb je wel eens gekeken op de zenders welke je slecht ontvangt wat de sterkte en de BER waarde is (dat kun je zien bij Signaalontvangst via het Menu van de Humax). Als je een sterkte hebt van minder dan 10% dan weet je dat je ergens een probleem hebt in de bekabeling of het aansluitpunt (maak je gebruik van een splitter ?). De BER waarde moet eigenlijk altijd nul zijn. Bij waardes hoger dan nul krijg je blokjes te zien op je scherm.
     
  9. De kans is groot dat je ze even snel weer kwijtraakt in de nabije toekomst.
    Ik kan me voorstellen dat je nu even afwacht, maar de ontvangst moet wel stabiel goed zijn, geen lotje uit de loterij.
     
  10. Ik ben terug geweest naar de zaak: foutje.... 99 euries retour gekregen.

    Ontvangst: ene dag prima, andere dag 1/2 van de zenders alleen analoog te ontvangen.
    Signaal is wisselend, vaak doet alles het weer na de optie "opnieuw zoeken van alle zenders". Elke dag is het weer anders. Analoog is iig stabiel prima sinds de nieuwe coax kabel, dus per saldo ben ik er wel op vooruit gegaan, maar digitale TV is elke dag weer opnieuw tobben en uitproberen.

    Aanzetten en gaan zitten... zo werkt het dus echt niet.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina