1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Z2 totaal ongeschikt voor gamen

Discussie in 'Internet - Eigen netwerk' gestart door Z2=troep, 13 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Het is erg gemakkelijk , ik moest wel even lachen bij het zien van de originele topic.

    Het is als volgt je latency, packetloss en routing zijn de factoren die meespelen de snelheid van je internetpakket is totaal onbelangrijk (kijk naar ISDN waar mensen toen voor LPB werden uitgescholden).

    Het volgende is belangrijk als je naar de States gaat om te gamen , je ping zal als je een goede provider hebt ongeveer bij de 100 ms liggen lagere hops om naar America te komen is dan ook gewenst (ongeveer 10 hops (10 verschillende servers voordat je de plas water oversteekt).

    Waar liggen de problemen als je de plas met water oversteekt het meeste:

    Routing sommige providers kopen bandbreedte in bij een lagere Tier ISP (goedkoper maar langzamer en of vreselijke routing (dus meer servers voor dat je bij je eind bestemming raakt)).

    Met het spelen van o.a. Asheron's Call, Dark Age of Camelot en een AO beta spelen van verschillende fps en mmorpg liggen de factoren soms erg anders.

    De MMORPG kunnen makkelijk gespeeld worden met een ping van 400 ms beetje packetloss kan geen kwaad. Maar voor FPS is er maar een oplossing , verhuizen , je kan er vanuit gaan dat je niet op een ping van 50 ooit gaat uitkomen.
     
  2. Bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp heeft een glasvezel vebinding ook geen zin.

    Toch vreemd dat omgekeerd de data wel keihard binnenkomt over dezelfde brakke verbinding. Ik bedoel het sturen over de plas water heeft al geen zin maar terug ontvangen kan ineens wel, erg vreemd.

    UPC maakt pas voor het eerst melding van online gaming bij Fiber Power 60: €40 voor een 60/6 verbinding. Dan lijkt 5/1 gewoon troep. :roll:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jul 2009
  3. Hier volg ik je even niet. UPC heeft al wel eerder geadverteerd met online gaming, al lang voordat UPC Fiber Power bestond. Online gaming is dan ook niet afhankelijk van de maximale snelheid, die benut je bij lange na niet voor enkel online gaming, het gaan om heel andere factoren, factoren waar je zelf weinig tot geen invloed op kunt uitoefenen, behalve het kiezen van een andere server die dichterbij staat.
     
  4. Ja dat zou best kunnen, heb alleen gekeken naar hun laatste info blaadje en toen viel me dat op.

    Ik wou het eigenlijk niet zeggen omdat het anders weer zo pedant overkomt maar ik ben pas door West Coast Amerikanen gevraagd om prospect te worden van hun clan. Kan niet anders dan dat ze me hebben zien spelen zonder lag. Ik eindigde als nummer twee. Ook al speel ik in de Europese regio dan nog is er vaak sprake van lag. Om moe van te worden, ben onderhand een PS3 vs. Ziggo Z2 lag expert geworden. :rolleyes:

    Toch hoor je ook dat meer snelheid beter is voor nieuwe toepassingen op internet, maar die paar kb/s aan game data hebben het zo moeilijk om door te komen. Als dit een vast gegeven zou zijn dan zou niemand uit Europa relaxed kunnen gamen met mensen uit andere werelddelen. Toch?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jul 2009
  5. Het is wel dat je b.v. op "een" universiteit netwerk wel de gewenste ping kunt halen.

    Ik weet niet precies welke providers er extreem goed zijn in EU->USA ik vond multikabel altijd wel goed niet dat ze de beste waren.
     
  6. Ik kan b.v. zeggen dat MS Asheron's Call een betere ping had dan Mythic Dark Age of camelot. Dit kwam door de contracten die Mythic had afgesloten met hun ISP die gewoon een stukje slechter waren voor EU spelers dan binnen America zelf. Geographisch gezien lagen ze niet ver van elkaar als ik dat me goed herinder.

    Alle vormen van aansluitingen zijn nog steeds gelimiteert door het interne netwerk van de provider en zijn gekochte bandbreedte in USA.

    Btw een bekend probleem met WoW (EU) was dat de ISP die blizzard gebruikt gewoon bagger is , de latency en soms komplete andere netwerken helemaal negeert waar door je niet meer kon spelen (lees EU niet USA). Daar hadden nederlanders weinig last van maar sommige zweedse noorse en engelse providers dus wel ....

    Triest maar waar :(
     
  7. Dit is interessant, ik ben geen PC gamer maar dacht altijd dat het met de PC wel snor zat. Van COD4 voor PS3 weet ik wel dat een andere PS3 bezitter met goede verbinding de host is en dat servers ook nog iets doen. Een erg goedkope oplossing want als de host er mee stopt krijg je: host ended game te zien, geen host migratie. Voor Modern Warfare 2 schijnt het iets anders te gaan.

    Het vastlopen van een game, hit detectie problemen, connection interrupted, server connection timed out en vastlopen tijdens het setting up game menu zijn gewoon dingen die regelmatig voorkomen. Vaak lijkt het ook of andere spelers net wat eerder zijn terwijl mijn beeld achterloopt.

    Wijs er wel graag op dat ik met Ridge Racer 7 online bijna nooit lag problemen heb gehad en dit terwijl de harde kern toch echt uit Japanners bestaat met wie je in HD over de weg scheurt. Misschien gebruikt Namco Japan goede dedicated servers?
     
  8. ik had ook eens issues met ps3 maar dit is ook al sinds heel lange tijd opgelost.
    zou niet zeggen dat dit aan ziggo ligt meer aan ps3.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina