1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

klacht, twee pakketten ellende

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Zutven, 11 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat een ellende, ik hoop dat alles uiteindelijk goedkomt.
     
  2. nu ja... krijg ik vandaag van mijn rechtsbijstand te horen dat het bedrag waar het conflict over gaat te laag is en dat ik dan geen hulpvan DAS hoef te verwachten....
    net terwijl er een incasso buro bij betrokken is.. dus maar bezwaar aangetekend...
    Bos incasso
    PB 11138
    9700 CC Groningen

    Breda, 07-05-09.

    Dossiernummer 284537 (MWO)
    Betreft: schriftelijk bezwaar tegen vordering.

    L.S.

    Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de door Ziggo aan u opgedragen vordering van een bedrag van 97, 88 euro inzake tv digitaal/internet/telefoon/tv basis. Bij dit bedrag opgeteld zijn administratie kosten á 9.95 en incasso provisie á 37 euro wat het bij elkaar tot een bedrag maakt van 144,83 euro.
    Mijn verweer betreft het volgende;
    Er is al maanden een conflict gaande met ziggo vanwege het door hen foutief aangemaakte tweede pakket. De oorsprong ligt in het overstappen, op aanraden van Ziggo, van een apart internet abonnement en tv abonnement met twee verschillende klantnummers, naar één alles-in-1- pakket.
    Ik heb één pakket aangevraagd, en ziggo heeft twee pakketten aangemaakt. Het pakket met klantnummer 11194092 is altijd actief geweest, dus modem is in mijn bezit en door middel van een code geactiveerd en zo ook de digitale tv card. Dit abonnement is ook tot op heden actief, zelfs reeds uitgebreid, en altijd netjes per incasso betaald.
    Het pakket op klantnummer 11194132 is door mij nooit geactiveerd, hiervan is geen modem of actieve tv card in mijn bezit. Dit alles is bekend bij Ziggo en men heeft mij vele malen telefonisch verzekerd dit op te lossen. Het oplossend vermogen van de klantenservice van Ziggo is echter ver te zoeken. Nadat er foutief een incasso van 108 euro op dat “spookpakket” plaats vond heb ik dit bedrag laten storneren. Wederom werd mij gegarandeerd dat men het nu echt zou gaan oplossen. Natuurlijk kwam er een maand later wederom een incasso op dit nummer en daarmee heb ik hetzelfde gedaan. Dit bedrag is samen 168, 82 euro.
    Al die tijd heeft Ziggo verzaakt dit probleem op te lossen, wel is na deze tweede stornering op ons verzoek het tweede pakket gestopt.
    Naast die actie is er ook juridisch advies ingewonnen, en is er een aangetekende brief verstuurt naar mw Ferment, directeur klantenservice, en een dossier aangemaakt. Tot op heden is daar nog geen reactie op ontvangen. In deze brief is, naast de chronologische opsomming van de fouten en klachten, duidelijk gemaakt dat er mijn inziens niet betaald hoeft te worden voor een niet actief pakket. Nog steeds ben ik van mening dat de oplossing bij Ziggo ligt en ik in alle redelijkheid niet verantwoordelijk ben voor de door hun gemaakte fouten, en daarbij komende kosten.
    Daarbij opgeteld verbaasd het bedrag van uw incasso mij zeer, aangezien het bedrag waarvoor Ziggo mij in gebreke heeft gesteld veel hoger ligt. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het ontstaan van dit bedrag.
    Samenvattend, ben ik in alle redelijkheid niet van plan te betalen voor een pakket wat nooit op mijn adres actief is geweest en door mij ook nooit is aangemaakt. Dit probleem had door Ziggo al lang opgelost kunnen zijn en nooit op uw buro hoeven te belanden.

    Met vriendelijke groet,
     
  3. heb net wel deze klacht ingestuurd naar de ombudsman, heeft iemand nog tips voor mij?
     
  4. ik kan melden dat het eindelijk is opgelost,
    ik heb mijn klacht betreffende de incasso voor een spookpakket bij COAX neergelegd, en jawel drie dagen later van COAX een mail, dat zij het aangekaart hadden bij Ziggo.
    inderdaad zoals zij hadden voorspelt dezelfde week een telefoontje van Ziggo.

    de incasso van Bos is teruggedraaid en het spookpakket is gecrediteerd waardoor het op 0 euro staat.

    tegelijkertijd hebben ze waarschijnlijk ook op het actieve pakket gecrediteerd, waardoor ik geen tegoed had maar een tekort, echter kon ik gelijk aantonen dat ik alle maanden gewoon had betaald en niets had terug ontvangen van Ziggo...
    wel apart verhaal eigenlijk, zit er daar iemand voor de lol een beetje in het wilde weg te crediteren???
    afijn, na een tweede telefoontje, want dit moest eerst tot op de bodem worden uitgezocht, werd ik ook daar in mijn gelijk gesteld...
    dus ook daar geen tekorten of tegoed meer.

    voor de stress en aangedaan leed, en gemaakte telefoonkosten krijg ik ook nog eens 75 euro tegoed van Ziggo.
    en de excuses van deze meneer namens Ziggo natuurlijk.
    alles bevestigd in een mail, voor de zekerheid...

    en dan is voor mij alles afgedaan, en nu maar hopen dat het allemaal goed blijft gaan...
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina