1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

klacht, twee pakketten ellende

Discussie in 'Ziggo - Algemeen' gestart door Zutven, 11 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. eigenlijk had ik geen problemen met ziggo, had een apart internet en een apart tv abonnement. toen kwam er een medewerker van ziggo die aanraadde een alles in 1 pakket te nemen, dat scheelde me zeker 20 euro...

    nou dat leek me wel wat, dus aangevraagd.
    maar ik had twee klantnummers, en om dan één alles in 1 pakket te krijgen had wat voeten in de aarde...
    eigenlijk is dat nooit gelukt, men maakte er voor het gemak ??? maar twee aan... en nu zitten we dus al maanden met die ellende...

    deze brief met alle facturen en brieven is aangetekend naar directeur klantenservice...
    wel ben ik benieuwd of er meer mensen dit probleem kennen en hoe dit uiteindelijk is opgelost, of moet ik vragen OF het uiteindelijk is opgelost ...


    T.a.v. Mw Martine Ferment,
    Directeur klantenservice.

    Betreft : Probleem van twee klantnummers en de wens dit in één alles in 1 pakket samen te voegen.
    Bijlagen; Diverse communicatie en genoemde factuur overzichten.

    geachte mw Ferment,


    Na maanden van telefonische communicatie met de helpdesk waar het probleem niet kan worden opgelost, waar beloftes om het op te lossen loze beloften zijn gebleken, garanties dat het nu echt is opgelost nergens op gebaseerd blijken te zijn, rest mij niets dan dit bij u aan handig te maken.
    het gaat om het volgende:

    In november stond er een werknemer van ziggo voor mijn deur die mij erop wees dat mijn aparte internet en digitale televisie abonnement door middel van een alles in 1 pakket goedkoper kon. (klantnummer 11194092 was het internet abonnement en 11194132 het televisie abonnement.)
    Mijn verzoek was om één alles in 1 pakket van 49,95 euro per maand. Dat het hebben van twee aparte accounts een probleem was en nog steeds blijft, werd snel duidelijk. Het heeft dan ook wat voeten in de aarde gehad en diverse telefoontjes met de klantenservice. Maar uiteindelijk was er een werknemer die met mij een vragenlijst doornam en een afspraak maakte voor 23 december. Ik ontving een schrijven met de bevestiging en de codes voor de nog te installeren modem. het klant nummer op dit schrijven is 11194092.

    Halverwege december kreeg ik s’avonds een telefoontje van Ziggo, men belde mij om een afspraak te maken voor de instalatie van een modem. Op mijn opmerking dat ik reeds een afspraak had, en wel op de 23e werd met verbazing gereageerd.
    De desbetreffende persoon ging het uitzoeken en kwam terug met de conclusie dat er inderdaad een afspraak stond. Ik heb toen aangegeven dat deze actie mijn vertrouwen in Ziggo niet echt aanwakkerde. Hierop antwoorde hij met de mededeling dat ik de eerste maand 50% korting zou krijgen en de aansluitkosten van 9.95 niet hoefde te betalen. Deze kortingen zijn ook doorgevoerd op klantnummer 11194092.

    De 23e stond er een monteur met modem voor de deur, en heeft de boel geinstalleerd. Met de codes uit de brief van 15-12-09 is deze geactiveerd.
    de 28e stond er tot mijn verbazing weer een monteur voor de deur, deze claimde een afspraak te hebben. Die had ik niet!! Ik heb nooit een afspraak gemaakt met iemand van Ziggo buiten de 23e om. Ik heb hier ook geen schrijven van ontvangen.
    Deze monteur wilde de tweede modem gaan installeren en het heeft me echt moeite gekost dit te voorkomen. Ik kreeg van de monteur toen de klantenservice aan de lijn, hier heb ik de discussie mee voortgezet. De monteur heeft de 2e modem uiteindelijk weer mee terug genomen, nadat de nummers van de reeds aangesloten modem waren gecontroleerd.
    Het mag duidelijk zijn dat ik hier reeds aangaf ook geen prijs te stellen op twee tv kastjes, en twee rekeningen. Nou dat zou niet gebeuren, dit werd zelfs weer gegarandeerd.

    Het eerste digitale tv kastje arriveerde en werd geactiveerd. Maar u raadt het al, ik kreeg wel een tweede tv kastje. Dit heb ik gemeld bij de klantenservice met de vraag deze op te halen, de reactie van de telefoonbeantwoorder was dat ik dan fijn twee kastjes had. Niet dat ik hier iets aan heb, aangezien ik niet eens in het bezit ben van een tweede tv toestel. Retour zenden was niet nodig volgens die persoon, dus de doos staat ongeopend op zolder.
    Ik vond en vind dit een rare manier van zaken doen, wederom heb ik aangegeven dat men nu het eens moest uitzoeken waar het fout ging, en het voor mij een reden tot overstappen zou zijn als ik ook twee rekeningen zou gaan ontvangen. Ik hoef hier denk ik niet te vertellen dat er wederom beloftes werden gedaan welke weer niet zijn nagekomen.

    De eerste afschrijving in januari verliep goed, dat bedrag klopte ook met de beloofde kortingen. Het afschrift dd 28-01-09 gaf zelfs aan dat ik een tegoed had van 7,92. (zie bijlagen).
    echter in Februari vonden er twee incasso’s plaats.
    Naast klantnummer 11194092, welke het abonnement geld van 49.95 min het tegoed van de eerste rekening van 7,92, werd er nu ook klantnummer 11194132 van mijn rekening afgeschreven, dit bedrag was 108,54.

    De dame die mij toen tewoord stond was zeer vriendelijk en vertelde dat men zou gaan uitzoeken waar het was fout gegaan, ik zou hiervan schriftelijk op de hoogte worden gehouden. Zij gaf aan dat er contact gezocht zou gaan worden vanuit Ziggo met mij en dat men dan het teveel betaalde bedrag zou terugstorten.
    Gezien de ervaringen die ik reeds had met Ziggo en alle beloften die men had gedaan en de garanties die men mij had gegeven was ik hier niet mee akkoord.
    Ik heb aangegeven dat ik het teveel gevorderde bedrag zelf zou terugvorderen door de incasso niet goed te keuren. Ik ben natuurlijk ook nooit gebeld door Ziggo.

    Maar binnen 10 dagen had ik wel een brief van Ziggo, dit was een herinnering voor de betaling van 108,54 euro, geen oplossing, geen antwoorden.
    Wederom is er telefonisch contact geweest en wederom werd mij beloofd dat men het zou uitzoeken. Ik moest de brief als niet verstuurd beschouwen.

    Dit Proces heeft zich herhaald eind Maart, het bedrag van nummer 1119402, nl de correcte 49.95 heb ik gelaten en het bedrag van 11194132, een bedrag van 60,95 retour laten storten.

    Wederom ontvang je dan binnen 10 dagen een herinnering, hierop wederom contact gehad met klantenservice.
    En dan nu het schrijven van 07-04-09 nl een ingebrekestelling voor het bedrag van 168,82 van het door Ziggo foutief aangemaakte klantnummer 11194132.

    Halverwege maart hield onze digitale tv er ineens mee op, de kaart was niet meer actief. preview periode verlopen. Het heeft ons meerdere telefoontjes gekost om dat weer actief te krijgen. Kaartnummer van de digitale tv klopte wel en hoort bij klantnummer 11194092, maar blijkbaar was het nooit geactiveerde kaartnummer van klantnummer 11194132 wel actief. Dit terwijl die doos nooit is geopend en er dus ook nooit een activeringskaart is ingestuurd. Hoe dit in hemelsnaam mogelijk was is tot op heden nooit beantwoord.

    Omdat wij er geen heil meer in zagen hebben we ons abbonnement nummer 11194092 beeindigd. Hierbij hebben we aan de klantenservice aangegeven dat het andere door Ziggo foutief aangemaakte pakket op nummer 11194132 ook beeindigd moest worden. Vertrouwen in het oplossend vermogen van Ziggo was toen al niet meer aanwezig.
    Ook beeindigen is een probleem, want op 21-03-09 ontvang ik een brief waarbij bevestigd wordt dat 11194092 wordt beeindigd en 11194132 wordt gewijzigd. Uiteindelijk per 26-03 dat ook 11194132 wordt beeindigd en wederom een wijziging van 11194092. En drie keer is scheepsrecht en toen kreeg ik ook door dat 11194092 voor de 2e keer was beeindigd.

    Nu is mijn vraag aan u , om dit probleem eindelijk eens tot een oplossing te brengen. Het moge duidelijk zijn dat ik echt niet wens te betalen voor een tweede pakket, een tweede pakket wat ik ook nooit heb aangevraagd maar wat op een nog steeds onverklaarbare manier is ontstaan, en waarvoor ik nu een ingebrekestelling van u mag ontvangen.
    De verbintenis met Ziggo loopt af op 30 april, die dag stuur ik het enige modem wat ik mijn bezit is retour, zoals gevraagd in de beeindigings bevestiging. Ik zou het zeker op prijs stellen als het probleem van klantnummer 11194132 dan is opgelost, want ik zie nu al een volgend conflict komen, nl dat ik geen modem heb horende bij klantnummer 11194132 om retour te sturen.

    De oplossing van het conflict ligt naar mijn mening niet in het doorsturen naar een deurwaarder, dat gaat de zaak nodeloos ingewikkeld maken, en omdat de aanvang van deze stap reeds is gezet door Ziggo zie ik mij ook genoodzaakt om een rechtspersoon in te schakelen. Wat mij verder nog rest is contact opnemen met radar van de Tros en de consumentenbond

    in afwachting van uw reactie, met vriendelijke groet;


    M.C van Zutven-van Geel


    Bijlagen: brief ter bevestiging wijziging abonnement naar alles in 1 pakket 11194092
    facturen 11194092
    facturen 11194321
    ingebrekestelling van 11194132
    eerste bladen beeindigen/wijzigingen klantnummers.
     
  2. Ik hoop voor U dat er snel antwoord komt, al zou ik daar persoonlijk niet op rekenen. Ik heb de laatste week van maart diverse brieven gestuurd naar de directeur klantenservice, maar heb zo maar het gevoel dat ook de directeur niet klantenservicevriendelijk genoemd kan worden:frons:

    Een nette duidelijke brief trouwens:thumb up:
     
  3. nu dat is dan jammer , maar ik ben ondertussen zo ver dat ik met alle liefde en plezier het geheel naar de rechtbank verplaats...
    dus als ze niet reageert maakt dat mijn zaak alleen maar sterker.

    dinsdag mag mijn rechtspersoon aan het werk.. :frons:
     
  4. Wij denken er ook hard over om onze adviseur er achteraan te zetten, aangezien wij betalen voor diensten die niet geleverd worden:giveup:

    Heb trouwens vandaag een kopie brief naar de OPTA, Tros Radar en Kassa gestuurd, want ze kunnen dan wel zeggen dat Ziggo de klachten beter oplost:schater: ze liegen dat ze barsten.
     
  5. wat is opta?
    en ik ga ook alles doorsturen naar radar etc, zit daar al op het forum.
     
  6. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, ik had een pakket lopen bij Ziggo, wou deze alleen op een andere naam zetten. Dit kon alleen door op de nieuwe naam een nieuw abbo aan te vragen en de oude op te zeggen. Dus ik een een nieuw alles in 1 abbo aangevraagd. Netjes alle spullen gekregen, inclusief de brief. Toen ik alles aangesloten had heb ik met Ziggo gebeld om het oude abbo op te zeggen. De medewerkster vroeg me waarom ik het op wou zeggen, dus ik het verhaal uitgelegd. Aangezien ik dus nu een dubbel abbo had lopen heeft ze mijn abbo per de laatste dag van de huidige maand (die op dat moment nog 2 dagen duurde) stop gezet, diezelfde week had ik hier ook de bevestiging van binnen.

    Bij mij is het dus allemaal prima en zeer netjes geregeld.
     
  7. Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit -> Link

    Degenen die providers op de vingers tikken dus.
     
  8. ik heb nog steeds geen enkele reactie mogen ontvangen van ziggo.
    het overstappen naar kpn bleek niet mogelijk en hebben we het pakket wat op 092 eindigde dus gecontinueerd bij ziggo.

    ik moet zeggen dat dat tot nu toe allemaal voorspoedig en prettig verloopt. pakket is uitgebreid naar sneller internet, en sinds vandaag ook een groter tv pakket. uiteindelijk zitten we dan terug op wat we ooit hadden (ook qua kosten) in aparte abonnementen, maar dan hebben we een telefoonlijn erbij.

    wat ik echter niet begrijp en waarover ik dan ook een vraag gesteld heb, is dat we een tegoed in de plus hadden staan?????
    dit lijkt mij onmogelijk, want alles was betaald en ik kan me niet voorstellen dat we ergens teveel betaald hadden.

    de toestanden rondom klantnummer foutieve pakket 132 liggen stil, geen brieven meer van ontvangen, en ook geen incasso buro tot nu toe die actief is. er is wel een medewerker via dit forum met ons in contact geraakt die het allemaal zou bekijken.

    zou het dan zijn opgelost???
    dan zou ik een brief hierover wel op prijs stellen.
    afijn, we wachten nog even af.
     
  9. Dat kan gebeuren, dat heet dan een creditering van een teveel betaald bedrag, dat wordt niet zomaar gestort maar verrekend met de komende factuur. Kennelijk is er een keer teveel afgeschreven of iets dergelijks. Als het goed is kunnen ze je bij 0900-1884, optie 1 en daarna 2 meer vertellen.
     
  10. tja.... alleen dat er een tegoed is, maar waar die vandaan komt dus niet..
    en volgens mij kan dat dus ook niet, gezien de oudere facturen en bedragen.

    update: de incasso is binnen, bedrag is veeeel lager dan het door ziggo gestelde bedrag van hun ingebreke stelling. onverklaarbaar weer.
    rechtspersoon ingeshakeld en copie is naar haar opgestuurd.
    wordt dus vervolgd.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina