1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Telefonie

Discussie in 'Telefonie - Vast' gestart door niesten, 9 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

    Na enige informatie opgedaan te hebben op het forum (veel lees werk) blijf ik met het onderstaande zitten...

    Ik ben sinds 2 maanden overgegaan van een los Internet Z3 met Digitale TV
    naar een Alles-in-1 Extra abonnement dus inclusief telefonie.

    Na enige periode wil ik toch het telefonie deel in gebruik nemen...
    Dus na lang zoeken heb ik de Panasonic KX-TG7323 gekocht met 3 toestellen.

    Gisteren uitsluiten.. echter zonder resultaat... geen kiestoon en op het moment dat je naar het nummer belt hoor je: tuit tuit tuit ect....

    Na vele verschillende kabels gebruikt te hebben.. rebooten van het systeem... ect... bleef ik dezelfde resultaten houden..

    Dus volgende stap was helpdesk bellen...

    Ik kreeg een medewerker aan de telefoon die alle contract vormen ging controleren... en er bleek een fout te zitten tussen 2 systemen (???)
    op het eerste systeem stond nog op de Internet Z3 met Digitale TV abonnement op het tweede systeem stond het Alles-in-1 Extra abonnement.
    Daaruit werd er geconcludeerd dat het telefonie deel niet geactiveerd was... (???) dus moest ik m'n MAC adres doorgeven zodat de modem opnieuw geactiveerd werd.. na de activatie herstarten met 30 sec. downtime... en dan zou het moeten werken...
    Helaas zonder resultaat...

    Dus wederom de helpdesk bellen...

    Wederom een medewerker aan de telefoon en het hele verhaal uitgelegt...
    De medewerker heeft alles intern bekeken en omgezet op de switch... hieruit bleek dat het telefoonnummer werkten... echter waarom het niet werd door gerouteerd... bleef een vraag...
    Er werd gevraagd naar de status van de modem... Alles leek goed te functioneren... behalve de TEL1 en TEL2 lampjes... deze bleven continu knipperen...
    De medewerker vroeg mij de modem te herstarten zonder telefoonkabel in de modem... uitgevoerd en de lampjes TEL1 en TEL2 gingen gewoon vrolijk door met knipperen ook al zat er geen kabel in... vreemd verhaal...
    De medewerker concludeerde hieruit dat de TEL1 poort defect is..
    (vreemd gezien het een nieuwe modem is...)
    En dat er een reperateur langs moest komen om dit probleem te verhelpen..

    Dit gebeurt 21 april aanstaande... maarja... eerlijk gezegd na de vele berichten op het forum, heb ik niet het gevoel dat hij dit probleem gaat/kan verhelpen...

    Wat mij wel opviel is op het moment dat ik de kabel uit het telefoontoestel (Panasonic KX-TG7323) is de telefoon duidelijk aangeeft dat ik de lijn met controleren... dus er is een soort van communicatie tussen modem en toestel... (dit sluit uit dat de bekabeling rot is?)

    Is er een mogelijkheid dat iemand mij hiermee helpt?
    Kan iemand mij bevestigen dat het niet aan Panasonic KX-TG7323 ligt..?

    Mijn dank is groot voor elke reactie!

    Groet,

    Erwin
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina