1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 modem, wie heeft hem al ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchy_40, 7 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee, zou ik pas doen als je geen internet meer hebt. :wink:
     

  2. :no: Stil nou zometeen doen ze het ook nog..:giveup:
     

  3. die mail heb ik als 7 weken geleden gehad en nog niks gekregen dus dat zegt helemaal niks zo,n mail
     
  4. Slapen ze bij ziggo dan? of kan TNT Westerbork niet vinden wel raar hoor..:oyeah:
     
  5. Modem ontvangen en geinstalleerd

    Vrijdag 7 augustus heb ik DE bekende mail ontvangen en daarin de mededeling dat ik een dezer dagen het pakket met het modem thuis kon verwachten. En inderdaad..........zaterdag 8 augustus stond TNT aan de deur met het pakketje van Ziggo.
    Vandaag, maandag 9 augustus, heb ik het modem geinstalleerd, al moet ik zeggen dat ik er, na de vele slechte ervaringen die ik hier had gelezen, niet erg enthousiast aan ging beginnen.
    Het ging dus ook inderdaad niet vlekkeloos, maar na 2 uren en een 5 tal reboots later had ik eindelijk internet en telefoon.
    Echter.......ik had geactiveerd met mijn laptop direct aan het Arris modem en had dus de router met het hele netwerk erachter bewust even uit gegooid. Toen ik uiteindelijk op mijn laptop wel internet had, heb ik uiteraard een speedtest gedaan, en die gaf "keurig" 20 Mb download en 3 Mb upload aan !!!!
    Net zoals met mijn Motorola modem dus........
    Verontwaardigd heb ik meteen de Ziggo helpdesk gebeld en daar wist de desbetreffende dame mij te vertellen dat voor zover zij dat kon zien, aan hun kant alles goed stond ingesteld en dat het ip-adres e.d. allemaal klopte.
    Maar……zij zou mij doorverbinden met een collega van de technische dienst die mij verder zou helpen om dit probleem op te lossen.
    Deze technische collega vertelde mij echter dat de inhoud van het mailtje, waarin gesuggereerd wordt dat je meteen na het installeren van het Arris modem van de nieuwe snelheid zou kunnen genieten, iets te rooskleurig was voorgesteld. De nieuwe snelheid zou worden doorgevoerd tussen 1 juli en 1 oktober en was nog niet overal gerealiseerd.
    Voor mij was het dus jammer, maar er was niets aan te doen.
    Teleurgesteld enerzijds, maar opgelucht anderzijds omdat ik in ieder geval wel weer internet had, koppelde ik mijn router en netwerk aan het modem en besloot dus maar gewoon af te wachten tot ook bij mij de nieuwe snelheid zou worden gerealiseerd.
    Na beiden te hebben opgestart had ik gelukkig ook weer overal op het netwerk internet en toen ik op mijn gewone pc een speedtest deed, gaf die wel 48 Mb download en 4,5 Mb upload aan.
    Het blijkt dus dat sommige mensen bij de helpdesk en technische dienst bij Ziggo ook maar wat uit hun nek kletsen en niet door enige kennis gehinderd worden.
    Maar dit is waarschijnlijk bij de meeste mensen al wel bekend.
    Maar verder ben ik uiteraard zeer content met de afloop van het gehele verhaal en nu hoop ik maar van ganscher harte dat alles ook stabiel blijft draaien.
    Afgezien van het feit dat de techische medewerker een steekje liet vallen, toch alle lof voor Ziggo.

    Hieronder even de "uitslag" van speedtest v.w.b. mijn nieuwe snelheid:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2009
  6. Nog niet ??

    Ma 03-08 mailtje gehad dat de modem onderweg is en binnen enkele dagen zou ontvangen, echter vandaag 10-08 nog niets ontvangen :cry:

    Morgen weer een dag, we blijven hopen. :pompom:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
  7. Same here:giveup: net ook ff gemailt naar ziggo :frons::oyeah:
     
  8. Yep, hier ook een maandag gevalletje. Wel mail op 3/8, maar geen modem na precies een week...
     
  9. Hier precies hetzelde. Vind het wel vreemd dat mensen die afgelopen woensdag mail kregen modem donderdag in huis hadden. Die vrijdag mail kregen zaterdag in huis hadden. En wij maandag maar nog steeds niets.
     

  10. Vind het ook erg vreemd.. :confused: Maarja.. wat kunnen we er aan doen?
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina