1. Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!
    Verberg deze melding

Docsis 3.0 modem, wie heeft hem al ?

Discussie in 'Internet - Algemeen' gestart door dutchy_40, 7 apr 2009.

Niet open voor verdere reacties.
  1. Je hebt wel gewoon 4 downstreams dus, dan moet je inderdaad gewoon even wachten, dan heeft Ziggo de snelheid bij jou gewoon nog niet aangepast.
     
  2. Geldt die snelheid wel al voor alles-in-1 extra? Ik ben vorige maand net overgestapt van Z3i, misschien maken ze daarom de fout om mij 40 te beloven?
     
  3. Dat zou er heel goed mee te maken kunnen hebben, volgens mij is het de bedoeling dat Alles-in-1 Extra pas later aan de beurt zou zijn, en dan in 1 keer naar de 50/5 zal gaan.
     
  4. Hij vind 4 downstreams, maar de powerlevels van alle 4 de downstreams zijn verre van ideaal te noemen. Kan het zijn dat het modem niet direct op het AOP aangesloten is en/of niet met een korte kabel of dat er bijvoorbeeld andere/extra apparatuur tussenzit zoals splitter(s) of versterker(s)?

    AOP bevind zich meestal in of de woonkamer (oudere woningen) of in de meterkast (99,9% van de recentere woningen). Daarop als eerste enkel de bijgeleverde splitter en het modem daar direct weer op aangesloten met een korte kabel. Alle andere mogelijke situatie/aansluitmogelijkheden zouden een oorzaak kunnen zijn van de slechte powerlevels.
     
  5. [​IMG]

    Gisteren de nieuwe docsis 3 modem binnen gekregen. Alles aangesloten en daarna meteen geactiveerd... en toen ging het mis...

    Geen internet. De modem resette zichzelf steeds weer. Lampjes lijken op een gegeven moment steady te branden maar na een paar seconden gaat alles weer uit en begint de modem weer op te starten (alsof je hem net op het stroom aansluit).

    Gebeld met Ziggo en een raar verhaal van 2 uur van het stroom afhalen en dan weer proberen. Hier had ik nog nooit van gehoord als oplossing. Misschien dat het netwerk zich dan nog moet "aanpassen" naar mijn modem. Helaas was dat niet de oplossing dus vanmorgen om half 10 weer gebeld met ziggo. Ze konden zo niets vinden dus er moet een monteur langs komen. Ik had geluk want die kon vanmiddag nog langs komen. Vanmiddag om half 2 voor de deur en na alles nagemeten te hebben bleek de verbinding verder helemaal goed te zijn. Toen deed hij het magische... even de schroevedraaier achter in het reset gaatje...

    Ik miste de reset knop al op de modem en als ICT medewerker zou ik beter moeten weten en verder moeten kijken maar helaas niet gedaan. Dus voor de mensen die ook een modem krijgen die het niet lijkt te doen na een gelukte activatie... even resetten.

    Nog geen 50/5 maar in de brief stond ook dat ik eerst op 40/3 (de upload blijft op dit moment op server groningen bij mij achter) zou blijven. De snelheids verhoging komt later dit kwartaal denk ik. Wel grappig trouwens... we krijgen de nieuwe modems al uitgereikt maar er zijn geen op voorraad bij de storingsafdeling die normaliter een nieuwe toesturen als ze kapot zijn. Blijkbaar komende deze modens vanuit een centraal uitlever punt
     
  6. ik hoop dat vanuit assen naar westfriesland omg medemblik komen
    ben erg benieuwd pff wachten duurt erg laaang :)
     
  7. Ik heb altijd al zulke downstream levels gehad. Hij zit overigens wel rechtstreeks op het AOP in de woonkamer aangesloten met de korte kabel die door Ziggo geleverd is via bijgeleverde splitter. Voor de tv heb ik in dit huis ook al altijd een antenneversterker moeten gebruiken. Minimale signaal level voor een modem is volgens mij -16dBmV?

    Ik kan de modem eventueel nog achter mijn antenneversterker hangen, die versterkt ook retoursignaal en kan hier dus mee omgaan. Maar hier zal ik niet 40mbit mee krijgen ;)
     
  8. Dat niet, maar dergelijke powerlevels kunnen wel een mogelijk oorzaak gaan zijn waarom je die 40Mbit (of later hogere snelheden) niet gaat halen. Het modem kan in principe in theorie bijregelen tussen +15 en -15, maar in de praktijk zit dus eigenlijk tussen de +12 en -12, en dat is al niet erg goed. Meestal worden waardes tussen de -10 en +10 als uitersten beschouwd om nog een goede verbinding te kunnen garanderen.
     
  9. Ik krijg ziggo alleen niet zo ver om er iets aan te doen helaas. Ik heb bij hun ook al aangegeven dat mijn signaal niet te best is, maar het is volgens hun binnen de specs...
     
  10. Misschien even een Ziggo medewerker hier op het forum "aanschieten", wellicht dat hij/zij nog iets voor je kan betekenen op dit gebied. Want deze waardes zijn echt niet jofel. Hangen tegen de -13 aan, en dan word het grensgebied tussen wel of een slechte(of geen)verbinding erg klein. Er hoeft maar een iets te grote signaaldip te zijn en jou modem kan niet meer voldoende bijregelen en zal offline gaan.
     
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina